Šajā nedēļas nogalē tiks dota zaļā gaisma pasaules salonautomobiļu čempionāta kārtējai sezonai. Divi vienādi gadi nemēdz būt, tomēr šogad par WTCC tas jāteic ar pamatīgu negatīvisma pieskaņu, jo tas, ko redzēsim šogad, diez vai spēs ieiet vēstures lapās kā ziedu laiki.
Lielāko triecienu piedzīvojis braucēju un komandu sastāvs. “Citroen” dominanci pēdējo trīs sezonu laikā izjaukt bija tikpat kā neiespējami, tādēļ koncerna lēmums par čempionāta pamešanu radīs mazuma piegaršu, ko vēl vairāk pastiprinās fakts, ka līdz ar “Citroen” aiziešanu, vairs neredzēsim spožākās zvaigznes – Ivans Mellers nolēmis likt punktu savai karjerai, bet pēdējo trīs gadu čempions Hosē Marija Lopess uzmanību veltīs Formula E čempionātam un dalībai izturības sacīkstēs.
Komandas vārds gan pilnībā no čempionāta neizzudīs, jo Sebastiana Lēba privātā komanda, kas izmanto “Citroen” mašīnas, savu dalību turpinās, kamēr arī Renē Minniha (pērnā gada Reiņa Nitiša komandas biedrs pasaules RX čempionātā) vienība nolēmusi doties šai virzienā, atvadoties no pērn ne pārāk konkurētspējīgās “Chevrolet”, turklāt pie stūres sēdīsies izcilais Roberts Hafs.
“Citroen” nav vienīgā rūpnīcas komanda, kas pametusi čempionātu – arī “LADA” šo projektu slēgusi. Atšķirībā no “Citroen” braucējiem, “LADA” zvaigznēm aiziet no čempionāta gluži nav pa prātam. Tomēr pagaidām izskatās, ka rāmi un klusi ir pienācis laiks arī Tarkvīni karjeras noslēgumam, neredzēsim arī francūzi Hugo Valenti, bet Niks Katsburgs devies uz ”Volvo” nometni.
Kopumā tikai seši braucēji (3 “Honda”, 3 “Volvo”) pārstāvēs rūpnīcu, kamēr pārējie ir privāto komandu pārstāvji, bet kopējais dalībnieku skaits nesasniegs otrā desmita beigas, turklāt vairāk kā trešā daļa būs debitanti vai tikai minimāli WTCC gaisu apostījuši sportisti. Sākotnēji plānotā ideja par WTCC-2 klasi dienasgaismu nepiedzīvoja, zemās intereses dēļ, neraugoties uz to, ka tās galvenā ideja bija ievērojama tēriņu samazināšana.
Īsāks kļuvis ne tikai braucēju saraksts, bet arī čempionāta kalendārs. Austrumeiropas līdzjutējiem zudusi iespēja vērot sacīkstes Slovākijā un Maskavā, no tā pazudis arī posms Pola Rikāra trasē, tomēr par aizvietotājiem sūdzēties grūti – kalendārā atgriežas šaurās Makao ieliņas, kamēr uzreiz pēc atklāšanas posma Marokā, braucēji dosies uz ātruma meku Moncu.
Vairākas izmaiņas skārušas arī noteikumus. Redzamākā no tām – sekojot rallijkrosa piemēram tiks ieviesti tā saucamie džokera apļi, kas nozīmē, ka braucējiem būs nepieciešams kādā brīdī veikt trasi par garāku ceļu, tādējādi sarežģījot sacensību stratēģiju. Šādā veidā gan tiek riskēts ar apdzīšanu skaita kritumu.
Nelielas izmaiņas skars arī punktu sistēmu, sacīkšu garumu, kā arī nedēļas nogale tiks saīsināta no trim uz divām dienām, tomēr šīs izmaiņas lielu ietekmi uz notikumiem trasē neatstās.
Tomēr aizejot vienas paaudzes zvaigznēm, pienāk laiks nākamajām. 1994. gadā F1 čempionātā uzvarām bagātākais aktīvais braucējs pēc Sanmarīno GP traģēdijas bija Gerhards Bergers, kurš pie triumfa līdz tam bija ticis vien 8 reizes. Galu galā Hila un Šūmahera dueļi to padarīja par aizraujošu ievadu jaunā ērā. Iespējams, tieši šobrīd WTCC ir līdzīgā situācijā un pēc gadiem šo gadu atskatīsies kā sākumu kam jaunam un lieliskam. Katrā ziņā, bez “Citroen” nospiedošā pārsvara cīņai par titulu vajadzētu būt spraigai līdz pašām sezonas beigām.