Takuma Sato izcīnījis uzvaru Indianapolisas 500 jūdžu braucienā. Veiksmīgi izvairoties no vairākām avārijām un izmantojot konkurentu tehniskās ķibeles, Sato kļuva par pirmo Āzijas braucēju, kurš iekarojis Indy 500. Šī gada spožākā zvaigzne Fernando Alonso izstājās dzinēja defekta dēļ.

Sacīkšu sākumā vadībā atradās pole position ieguvējs Skots Diksons, bet drīz vien viņu apsteidza veterāns Tonijs Kanāns. Tomēr pietika vien ar 37 apļiem, lai vadības groži nonāktu divkārtējā F1 čempiona Alonso rokās. 52. aplī Džejs Hovards ietriecās sienā. Slīdot pa trasi, viņam uztriecās Skots Diksons, piedzīvojot šaušalīgu avāriju, tomēr, laimīgā kārtā, iztika vien ar nelielu potītes traumu. Brauciens tika apturēts uz nepilnām 20 minūtēm.

Tam atsākoties, cīņa par sacensību vadību risinājās starp četrām “Honda” mašīnām – Alonso, Rosi, Hanteru-Reju un Sato. 40 gadus vecais japāņu braucējs bija nonācis vadībā nākamajā dzelteno karogu fāzē, kas tika izraisīta pēc Konora Deilija avārijas. Kamēr visi konkurenti devās boksos, Makss Čiltons, Vils Pauerss un Elio Kastronevess nolēma palikt trasē un izmantot alternatīvu stratēģiju.

“F1LV

Turpinājumā sekoja 3 secīgi dzelteno karogu periodi – vispirms avarēja 1996. gada uzvarētājs Badijs Leižjērs (Buddy Lazier), tad trases ideālajā trajektorijā bija parādījušās atlūzas, bet nākamais mēģinājums atsākt sacīkstes beidzās ar Hantera-Reja došanos malā dzinēja defekta dēļ.

Notikumi bija ieviesuši pamatīgas korekcijas braucēju vietu sadalījumā un par līderi bija kļuvis Čiltons. Augšgalā bija nonācis arī Čārlijs Kimbels, tomēr arī viņa mašīna neizturēja garo braucienu. 168. aplī drošības mašīnas fāzē boksos devās lielākā daļa braucēju, vadības grožus nododot Čiltonam un debitantam Džounsam, kuri tajos pabija pāris apļus ātrāk. 3. vietā iekārtojās Kastronevess.

Lai gan Alonso cīnījās par vadošajām pozīcijām visa brauciena garumā un vairākkārt izskatījās, ka viņam varētu izdoties uzvarēt savu pirmo Indy 500 braucienu, 21 apli pirms finiša, ironiskā kārtā, “McLaren Honda Andretti” braucēju pievīla dzinējs un F1 spīdeklim šī gada lielais sapnis bija galā. Četrus apļus vēlāk pamatīga avārija pielika punktu arī Deivisona, Servias, Pauersa un Hinčklifa cerībām.

Pēdējos 10 apļus Čiltons iesāka kā līderis. Kastronevess apsteidza konkurentus vienu pēc otra un 7 apļus pirms finiša nonāca vadībā. Apli vēlāk Čiltons zaudēja pozīciju arī Takumam Sato, kurš noķēra Kastronevesu un pēc spožas pēdējo apļu cīņas kļuva par vecāko Indy 500 uzvarētāju kopš 1998. gada. 3. vietā finiša līniju šķērsoja debitants Eds Džounss.

Takuma Sato Indianapolisā izcīnīja savu pirmo un vienīgo goda pjedestālu F1. Tagad 13 gadus vēlāk viņam tas ar “Honda” ir izdevies arī Indy 500. Šī viņam bija otrā uzvara 8 gadus ilgušajā IndyCar karjerā.

Uzvara ļauj Sato ar 234 punktiem čempionāta kopvērtējumā pakāpties uz dalītu 2. vietu ar Skotu Diksonu un Simonu Padženo. Par 11 punktiem vairāk ir Elio Kastronevesam, kurš, neraugoties uz trim Indy 500 uzvarām, pie IndyCar sezonas čempiona titula vēl nav ticis.

Jau pēc nedēļas čempionāta nākamais posms Detroitā, kur tiks aizvadītas 2 sacīkstes – viena sestdienā, otra svētdienā.

Indy 500 rezultāti:

V. Nr. Braucējs Komanda Apļi Rezultāts
1 26  Takuma Sato Andretti Autosport 200
2 3  Helio Castroneves Team Penske 200 0.2011
3 19  Ed Jones Dale Coyne Racing 200 0.5278
4 8  Max Chilton Chip Ganassi Racing 200 1.1365
5 10  Tony Kanaan Chip Ganassi Racing 200 1.6472
6 22  Juan Pablo Montoya Team Penske 200 1.7154
7 98  Alexander Rossi Andretti Herta Autosport 200 2.4222
8 27  Marco Andretti Andretti Autosport 200 2.5410
9 88  Gabby Chaves Harding Racing 200 3.8311
10 14  Carlos Munoz A. J. Foyt Enterprises 200 4.5319
11 20  Ed Carpenter Ed Carpenter Racing 200 4.6228
12 15  Graham Rahal Rahal Letterman Lanigan 200 5.0310
13 7  Mikhail Aleshin Schmidt Peterson 200 5.6993
14 1  Simon Pagenaud Team Penske 200 6.0513
15 17  Sebastian Saavedra Juncos Racing 200 12.6668
16 21  J.R. Hildebrand Ed Carpenter Racing 199 1 aplis
17 63  Pippa Mann Dale Coyne Racing 199 1 aplis
18 11  Spencer Pigot Juncos Racing 193 7 apļi
19 2  Josef Newgarden Team Penske 185 15 apļi
20 18   James Davison Dale Coyne Racing 183 Nefinišēja
21 16  Oriol Servia Rahal Letterman Lanigan 183 Nefinišēja
22 5  James Hinchcliffe Schmidt Peterson 183 Nefinišēja
23 12  Will Power Team Penske 183 Nefinišēja
24 29  Fernando Alonso McLaren Honda Andretti 179 Nefinišēja
25 83  Charlie Kimball Chip Ganassi Racing 166 Nefinišēja
26 40  Zach Veach A. J. Foyt Enterprises 155 Nefinišēja
27 28  Ryan Hunter-Reay Andretti Autosport 136 Nefinišēja
28 24  Sage Karam Dreyer & Reinbold Racing 125 Nefinišēja
29 44  Buddy Lazier Lazier Racing Partners 118 Nefinišēja
30 4  Conor Daly A. J. Foyt Enterprises 65 Nefinišēja
31 50  Jack Harvey Michael Shank Racing 65 Nefinišēja
32 9  Scott Dixon Chip Ganassi Racing 52 Nefinišēja
33 77  Jay Howard Schmidt Peterson 45 Nefinišēja

6 KOMENTĀRI

  1. Šis, nu, atkal bija viens kārtīgs Indy 500. Cīņa, apdzīšanas, ekstrēmi re-starti un iespaidīgas avārijas. Klasika…
    Takuma malacis. Samurajs. Vienīgais, ko var nosaukt par pārsteidzošu viņa uzvarā, ir aziātiskā izcelsme. Taču tas, ka Sato Indianapolisā ir labs, bija redzams jau ne pirmo gadu. Šoreiz atkal lieliska mašīna + pieredze + iedzimtais trakums + veiksme, un uzvara kabatā.
    Jā, un jāiedod tas žetons arī Alonso. Bija labi, pat ļoti labi. Brauca kā vecmeistars. Grūti pateikt, vai Fernando būtu pieticis asuma pēdējos apļos, lai stātos pretī Sato un Kastronevesam, bet turpat netālu viņš finišētu.

    • Katram savs krusts ( Hondas lāsts ) jānes 😛
      Bet nu tā kā parasti – kustība ir viss, rezultāts nekas. Visām tām cīņām, apdzīšanām… sacīkstes gaitā nekāda nozīme – tikai kustība. Viss izšķiras pēdējos pāris apļos.
      Taisni brīnums, ka arī viens jaunēklis iespraucies uz pjedestāla blakus penžām. 😀

      • Kustība? Ha-ha-ha… Neaizmirsīsim, ka tieši šīs ‘kustības’ laikā notiek visi tie svarīgie procesi, lai pēdējos apļos atrastos tur, kur sākas cīņa par uzvaru. Te iet runa par mašīnas uzvedību un dažādu elementu pieregulēšanu, degvielas kalkulēšanu, pretinieku iztaustīšanu, pieslīpēšanos trases kondīcijai un laika apstākļiem utt. Ļoti daudzi, kuri sacīkstes pirmajā daļā ir vadošajās pozīcijās, otrajā cēlienā pazūd, un otrādi. Par uzvaru sitas tikai tie, kuri spēj izturēt un sekmīgi iziet cauri šai ‘kustībai’.

      • Nu jā braukšana kā krievi saka – na iznureņije 😀 . Un tad protams , gadās ka kāds pa ceļam aizmieg un aizķer sienu – un tad iznāk kaut kas, a la Dixon. Ne jau par velti tieši penžām šeit parasti veicas vislabāk, jo jaunajiem nav tik daudz pacietības 😀