“Haas” komanda pērn pārsteidza daudzus, savā debijas sezonā regulāri cīnoties par punktiem. Šogad uzdevums vēl sarežģītāks – pārlekt pašu nostādītajai latiņai. To paveikt jau ir izdevies un komanda atrodas spraigā cīņā par piekto līdz astoto vietu konstruktoru kausā. “Haas” F1 komandas vadītājs Gunters Steiners ir pārliecināts, ka viss ir iespējams. Piedāvājam ielūkoties viņa sarunā ar Formula1.com par sezonas mērķiem, darbiem un nākotni.

Gunter, Džīns Hāss teica, ka vēlās, lai sezonas otrā daļa būtu rezultatīvāka kā pērn. Šis mērķis tika sasniegts jau Beļģijā, kur Romēns guva sešus punktus. Kāds ir nākamais solis?
Turpināt tādā pat ātrumā kā Beļģijā! Pērn sezonas otrā puse punktu izteiksmē bija katastrofāla. Šīs sezonas vasaras pauzē devāmies ar tieši tikpat punktiem cik pērn. Spa vajadzēja strādāt ļoti smagi, tomēr mums tas izdevās. Vēlamies turēt uzņemto kursu – punktus, punktus, punktus! Centīsimies saglabāt esošo pozīciju un to uzlabot. Protams, vienmēr pastāv risks to zaudēt. Vidus ešalona komandas ir ļoti cieši viena otrai.

Cīņā par sesto vietu konstruktoru kausā trim komandām ir ļoti līdzīgi rezultāti – “Toro Rosso”, “Haas” un “Renault” šķir tikai seši punkti. Kā vērtē savas komandas izredzes?
Seši punkti nešķiet nemaz tik daudz, tomēr jāatceras, ka “Renault” ir tikai vienu punktu aiz mums, kas ir vēl mazāk. Konkurence ir ļoti spraiga. Ja sezonu noslēgsim septītajā vietā, kur atrodamies šobrīd, būšu apmierināts, zinot cik konkurētspējīgi ir konkurenti. Ar labu posmu varam pakāpties, tomēr “Renault” vajag tikai divus punktus, lai mūs apsteigtu. Lai arī cik sarežģīta šī cīņa būtu, konkurence šajās pozīcijās ir ļoti aizraujoša un fantastiska.

Ja jāizvēlas starp “Williams”, “Toro Rosso” un “Renault”, ar kuru no šīm vienībām varētu būt visvieglākā cīņa?
Viegli nebūs ne ar vienu! Kurš gan varēja iedomāties, ka “Williams” mums zaudēs Spa trasē? Tā ir ļoti ātra trase, kam būtu jābūt izcili piemērotai viņu mašīnām. Mums nebija problēmas viņus noturēt aizmugurē. Esmu pārliecināts, ka viņi prātoja: “Kā tas ir iespējams?” Tomēr Moncā atkal viss strauji mainījās. Tas tikai parāda, ka viss ir iespējams un spēku samērs uz papīra ne vienmēr atbilst realitātei.

Tad jau var sapņot arī par piekto vietu kopvērtējumā?
Ir tāds teiciens, ka prātam nav robežu. Protams, varam sapņot arī par piekto vietu!

Līdz šim Romēns guvis 24 punktus, bet Kevins – 11. Kādēļ tā? Kā tev šķiet, kas ir viņu stiprākās puses?
Manuprāt, Romēns ir mazliet nobriedušāks, turklāt komandā ir ilgāku laiku. Viņš to prata izmantot. Kevinam ir 11 punkti un varēja būt vēl vairāk, ja mēs būtu pieļāvuši mazāk kļūdu, kā arī viņam pašam būtu par vienu kļūdu mazāk. Vismaz viņš gūst punktus. Pērn Estebanam tas diemžēl neizdevās. Protams, būtu jauki, ja arī Kevinam būtu vairāk kā 20 punkti, kas mūs ierindotu piektajā vietā, tomēr šai jomā nevar vainot viņu.

“Haas” ir “Ferrari” dzinēju klienti. “Sauber” ir līdzīgā situācijā. Viņu komandas vadītājs Frederiks Vasūrs teica, ka 2018. gada braucēju izvēlē liela nozīme ir sarunām ar “Ferrari”. Cik lielu ietekmi runas ar “Ferrari” atsver uz tavas komandas braucēju sastāva izvēli?
Protams, mēs vienmēr pārrunājam, ko varētu darīt labāk, tomēr nekādu stingru prasību nav. Labas attiecības ir jāsaglabā, tomēr nekādu rīkojumu nav.

Šobrīd F1 ir kļuvis par dzinēju čempionātu. Izmaksas ir visai augstas. Šobrīd notiek diskusijas par izmaiņām pēc 2020. gada sezonas. Kāds būtu ideāls scenārijs mazai privātajai vienībai? 
Formula 1 jāsaglabā kā motorsporta tehnoloģiju virsotne. Mēs nevaram atgriezties pie V8 dzinējiem. tas ir noiets etaps. Mēs varam atskatīties uz tiem laikiem, bet ne atgriezties. Nepieciešams uzsākt darbu pie hibrīdtehnoloģijas. Kā radīt hibrīddzinēju, kas strādā vislabāk priekš F1? Dzinēju ražotājus gaida nopietns izaicinājums, radot idejas, neaizmirstot par ielas mašīnu tirgus tendencēm. Raugoties no privāto komandu perspektīvas, būtu jauki, ja izmaksas tiktu kontrolētas stingrāk.

Kā ar vienlīdzīgāku spēku sadalījumu?
Protams, daudz kas būs atkarīgs no dzinējiem, tomēr šobrīd liela nozīme ir arī aerodinamiskajai paketei, komandas izmēriem un ieguldītajiem līdzekļiem. “Liberty Media” šo jautājumu jau risina. Vai varat iedomāties, ja par uzvarām cīnītos piecas vai sešas komandas? Vai tas nebūtu lieliski? Šobrīd cīņa ir peletona vidū. Esam pagodināti būt par daļu no tās. Spējat iedomāties šādu cīkstēšanos cīņā par titulu? Līdzjutējiem tas noteikti patiktu.

Cik “Haas” tērē dzinējam proporcionāli pret komandas kopējo budžetu?
Es domāju, ka tie ir aptuveni 20 procenti. Ja spētu šo rādītāju samazināt līdz 10 procentiem, tas būtu lieliski.

Kalendārā vēl palikušas septiņas ļoti atšķirīgas trases. Kur, tavuprāt, komandai ir vislabākās izredzes gūt punktus un pakāpties čempionāta kopvērtējumā?
Šobrīd neņemos prognozēt. Kā jau redzējām Budapeštā un Spa, dažām komandām tika paredzētas augstas vietas, bet tās neattaisnoja cerības, kamēr citas negaidīti sasniedza ļoti labus rezultātus. Tomēr runa nav tikai par mums. Situācija jāaplūko, salīdzinot ar mūsu tiešajiem konkurentiem. Vērojot, cik tuvu vidus ešalonā visi atrodas, vienas vai divu desmitdaļu progress var sniegt piekto vietu. Faniem tas patīk, tomēr komandai ir ļoti grūti pielāgoties. Tomēr viss, ko mēs darām, ir priekš līdzjutējiem!