Reiz Francijā auga divi zēni – viens bija aizrāvies ar kartingu, otrs ar futbolu. Abu zēnu vecāki ir labi draugi, tādēļ nav nekāds pārsteigums, ka arī futbolists vienu dienu piesēdās pie kartinga stūres. Tā sākās Estebana un Pjēra ceļš pretim F1. Okons gada laikā sevi pieteicis spoži, nu ir laiks arī Gazlī!

Savu autosporta karjeru Gazlī būvēja caur Formula Renault čempionātiem. Pirmais lielais tituls atnāca 2013. gadā 2.0 litru Eiropas sērijās, kur tika pārspēts arī Estebans Okons. Tituls palīdzēja iegūt vietu gan 3.5 litru sērijās, kas tolaik bija vismaz vienā līmenī ar GP2 čempionātu. Francūža talantu pamanīja arī “Red Bull”, ļaujot jaunajam censonim nonākt tā brīža labākās F1 komandas jauno braucēju akadēmijā.

Jau atkal Gazlī sevi parādīja no labās puses – visvairāk punktu no visiem debitantiem, tomēr tituls nonāca Karlosa Sainca īpašumā, kurš gadu vēlāk jau brauca F1. Apostījis GP2 čempionāta gaisotni, savu pirmo pilno sezonu Gazlī noslēdza ar 110 punktiem – tikpat, cik komandas biedram Aleksam Linam.

Foto: Red Bull Racing

Neviens nezināja, ko gaidīt no 2016. gada sezonas, kad čempionātam pievienojās “Prema Racing” komanda. Sezonas sākums nebija viegls, tomēr Silverstounā izcīnīta pirmā uzvara un lielisks sezonas turpinājums ļāva uzsākt cīņu par titulu ar komandas biedru Antonio Džiovinaci. Dienā, kad to vajadzēja visvairāk, pārāks bija Pjērs.

Tomēr F1 vietu skaits ir ierobežots. “Red Bull” un “Toro Rosso” sastāva korekcijas šosezon neveica un Gazlī nācās samierināties ar rezerves braucēja lomu, kamēr Džiovinaci savu roku pie F1 stūres izmēģināja, aizstājot savainoto Paskālu Verleinu.

Pierādījis sevi junioru sērijās, bija laiks spert nākamo soli. Pēdējam GP2 čempionam tas bija identisks kā priekšpēdējam – sekojot Stofela Vandūrna piemēram tika rasta iespēja startēt Japānas Super Formula čempionātā. Cīņās ar trīskārtējo Lemānas uzvarētāju, Formula E zvaigzni un bijušajiem F1 braucējiem Gazlī nenoblāv – 22. oktobrī izšķirsies sezonas uzvarētājs. Gazlī no kopvērtējuma līdera atpaliek vien puspunktu. Nav šaubu – “Red Bull” savu talantu ir atraduši.

Foto: GEPA pictures / Dutch Photo Agency

Pēdējais čempions

Pjērs Gazlī kļuvis par pirmo braucēju, kurš debitē Formula 1 čempionātā pēc dalības Formula E sacīkstēs, kamēr aptuveni 20 braucējiem šī maiņa notikusi pretējā virzienā. 21 gadu vecais jaunietis ir pēdējais no 12 braucējiem, kurš uzvarējis GP2 čempionātā (pirms tam F3000, no šī gada F2).

Šajā ducī atrodami visdažādākie piemēri – F1 čempioni Luiss Hamiltons un Niko Rosbergs, par stabilām čempionāta vērtībām kļuvušie Romēns Grožāns un Niko Hulkenbergs, kā arī Džolions Palmers, kuram šobrīd jau tiek rādītas izejas durvis. Cik tālu tiks Gazlī? Autosportā iespējams ir viss, tomēr vispirms sevi jāpierāda trasē. Malaizija ir fiziski smagākais posms kalendārā, bet, ja Gazlī tiks galā ar šo izaicinājumu, nākotne raugās spoža.

Katrā ziņā prasmīgais francūzis ir ticis tālāk par tādiem GP2 čempioniem kā Davide Valseki un Fabio Leimers. Pēdējais braucējs, kurš izmantoja 10. numuru bija Kamui Kobajaši. Vai Pjērs Gazlī ir labāks? Jā, ja ieskatās Super Formula kopvērtējumā. Ja ieskatās F1 sekmēs, to redzēsim sākot ar 1. oktobri…