Interlagosa portugāļu valodā nozīmē ‘starp ezeriem’, un tā nav tikai sagadīšanās – ūdenstilpnes trases tuvumā bieži piesaistījušas tumšākos Sanpaulu pilsētas mākoņus, padarot Brazīlijas Grand Prix par vienu no sezonas gaidītākajiem un neparedzamākajiem sezonas posmiem, nereti uz goda pjedestāla ļaujot kāpt braucējiem, kam normālos apstākļos tas būtu tikpat kā neiespējami.
Lai gan pērn lietū gluži tik negaidīti pārsteigumi nenotika, tomēr īpaši spoži izpaudās Maksa Verstapena talants – neraugoties uz “Red Bull” kļūdām riepu stratēģijā, jaunais talants spēja pašauties garām lielākajai daļai konkurentu un izcīnīt 3. vietu, par spīti pamatīgai sānslīdei un izcilām spējām savaldīt spēkratu.
Sacīkstes Interlagosā pirmo reizi risinājās 1973. gadā, tiesa gan, nedaudz citādākā trases konfigurācijā. Vēlāk Brazīlijas GP uz laiku risinājās Žarapegas trasē, bet Karlosa Pačes vārdā nosauktajā trasē atgriezās 1990. gadā. Trases vecmodīgums, platums, garās taisnes un reljefa izmaiņas tradicionāli padarījis Brazīlijas GP par vietu, kur apdzīšana ir iespējama vairākās trases daļās.
No aktīvajiem braucējiem divas uzvaras izcīnījuši tikai Sebastians Fetels un mājinieks Felipe Masa, kuram šis būs pēdējais posms savu skatītāju priekšā. Tikmēr jau titulu nodrošinājušais Luiss Hamiltons savu pirmo uzvaru Brazīlijā guva vien pērn pēc tam, kad divus gadus pēc kārtas bija piekāpies savam komandas biedram Niko Rosbergam. Tikmēr Fernando Alonso Sanpaulu vadošo trijniekā ticis 8 reizes (uz goda pjedestāla gan kāpa tikai 7 gadījumos, jo 2003. gadā piedzīvoja smagu avāriju, tika hospitalizēts, bet klasificēts 3. vietā), tomēr nevienā no šīm 8 reizēm uzvaru izcīnīt neizdevās.
Šoreiz Alonso pārstāvētā “McLaren” ir apņēmības pilna sezonu noslēgt uz augstākas nots – izvēlei mainīt jaudas agregātu Meksikā, kur uz papīra Vokingas komandai ir daudz grūtāk cīnīties par augstiem rezultātiem, vajadzētu ļaut Alonso un Vandūrnam cīnīties par punktiem, it īpaši, ja svētdien gaidāms lietus. Čempionāta kopvērtējumā “McLaren” atrodas priekšpēdējā vietā 23 punktus aiz “Haas”, kas nozīmē, ka abiem braucējiem jāfinišē uzreiz aiz trim vadošajām komandām, lai saglabātu izredzes pakāpties uz augšu pēc sezonas pēdējā posma Abū Dabī.
Cīņā par sesto vietu “Toro Rosso”, “Renault” un “Haas” ir rokas stiepiena attālumā viena no otras, tādēļ gaidāms, ka šīm komandām galvenais uzdevums būs pārspēt vienai otru, kas dod visus priekšnoteikumus aizraujošai cīņai par pēdējiem punktiem, tādēļ nebūs nekāds pārsteigums, ja kādā brīdī trajektorijas krustosies un žēlotas netiks ne savas, ne konkurentu mašīnas. Krietni komfortablāk var justies 5. vietā esošie “Williams”, kur abus tās braucējus šķir tikai 4 punkti. Lenss Strols Interlagosā vēl nav sacenties, tomēr atrašanās īstajā laikā un vietā var būt ļoti vērtīga, kā kanādietis jau pierādīja Meksikā un Azerbaidžānā.
Par melno zirdziņu uzskatāma “Force India” – abi nesamierināmie sāncenši Serhio Peress un Estebans Okons nespēja nolikt savas ambīcijas malā komandas mērķa vārdā, kad tā cīnījās par 4. vietu konstruktoru kausā. Tagad, kad šī pozīcija ir nodrošināta un uz abiem braucējiem, kā nākotnes materiālu verās “Ferrari” un “Mercedes”, cīņa solās būt vēl intriģējošāka, turklāt, komanda sola izmēģināt arī riskantas un alternatīvas pieejas, lai censtos izrādīt pretestību arī vadošajām komandām. “Force India” priekšgājējiem “Jordan” jau 2003. gadā ar Džankarlo Fisikellu pie stūres izdevās gūt sensacionālu uzvaru.
“Mercedes”, “Ferrari” un “Red Bull” savas pozīcijas konstruktoru kausā jau nodrošinājušas un ar vienu aci jau veras 2018. gada virzienā, tomēr pat pēc čempionu noskaidrošanas cīņas par uzvaru mēdz izvērsties ne mazāk aizraujošas, turklāt “Red Bull” jau paziņojuši, ka ir apņēmības pilni izcīnīt uzvaras abos sezonas pēdējos posmos, kas, ņemot vērā Maksa Verstapena lielisko sniegumu pēdējos 4 posmos, nav neiespējami.
Savās pārdomās pirms Brazīlijas GP dalās arī F1.LV redaktors un “Viasat Sport Baltic” F1 pārraižu komentētājs Aldis Putniņš: “Tituli sadalīti un Brazīlijā gandrīz nevienam nebūs ko zaudēt. “Mercedes” komanda jau ir paziņojusi, ka treniņos Interlagosas trasē izmēģinās ‘netipiskus un drosmīgus risinājumus’, kas domāti nākamai sezonai. Līdzīgi dzinēju jomā jau strādā “Renault” komanda, kas gan ir iesaistīta principiālā cīņā par sesto vietu Konstruktoru kausā – franču vienību, “Toro Rosso” un “Haas” kopvērtējumā šķir vien 6 punkti. Tomēr mēs Brazīlijā ceram uz īstu šovu, lai kompensētu intrigas trūkumu kopvērtējumā, un Interlagosa parasti nav likusi vilties. Atcerieties pērnā gada sacīksti un Verstapena uznācienu? Arī “Ferrari” un jo īpaši Sebastianam Fetelam noteikti ir nepadarīta darba sajūta – atlikušajos divos posmos ir iespēja ne tikai strādāt uz nākamo sezonu, bet kaut nedaudz uzspodrināt savu mundieri pēc daudzajiem fiasko sezonas otrajā daļā.”
Vai par uzvaru Brazīlijā cīnīsies trīs komandas? Piedalies F1.LV prognožu spēlē. Sacīkšu sākums svētdien pl. 18:00 pēc Latvijas laika. motorsporta fanus gaida notikumiem bagāta nedēļas nogale, jo Valensijas trasē noskaidrosies MotoGP šī gada čempions, pasaules rallijkrosa zvaigznes pirmo reizi dosies uz Dienvidāfriku, NASCAR noskaidros ceturto finālistu cīņai par titulu, bet Japānā noslēgsies salonautomobiļu Super GT čempionāts.