Šajā nedēļas nogalē Honkongā tiks uzsākta FIA Formula E čempionāta ceturtā sezona, kas būs pēdējā šajā elektroformulu ērā pirms tehniskās revolūcijas 2018. gadā. Ielūkosimies, ko gaidīt no šīs sezonas un kas mainījies kopš pēdējām sacīkstēm.

KOMANDAS

Komandu sastāvā izmaiņas nav notikušas – šosezon turpinās startēt tās pašas 10 komandas, kas pērn, tomēr braucēju tirgū gan notikušas vairākas ievērojamas izmaiņas.

BRAUCĒJI

Pirmās sezonas čempions Nelsons Pikē Jr. devies uz “Jaguar” komandu, kur ieņems Adama Kerola vietu, kamēr trīskārtējā F1 čempiona dēla vietu ieņems Luka Filippi. Bez vietas čempionātā palicis arī salonautomobiļu zvaigzne Hosē Marija Lopess, kuru “DS Virgin” sastāvā nomainīs Alekss Linss. “Techeetah” komanda piesaistījusi trīskārtējo Lemānas 24 stundu uzvarētāju Andrē Lotereru. Jaunajā sezonā nestartēs arī Loīks Duvāls un Robins Frinss, kuru vietas ieņems attiecīgi Nīls Janī un Kamui Kobajaši. Debiju “Venturi” rindās piedzīvos arī Eduardo Mortara, kurš tāpat kā viņa komandas biedrs Maro Engels šogad startēja DTM čempionātā. Ārpus dalībnieku saraksta palicis arī veterāns Stefans Saracins. Trīs pagājušās sezonas sekmīgākās komandas “Renault e.Dams”, “Audi Sport ABT Schaeffler” un “Mahindra Racing” savu braucēju sastāvu nav mainījušas.

KALENDĀRS

Sezona tiks uzsākta 2. un 3. decembrī ar dubultposmu Honkongā, bet noslēgsies jūlija beigās Kanādā. Tāpat kā pērn abās pēdējās pieturvietās Ņujorkā un Monreālā risināsies divas sacīkstes. Kopumā 2017./2018. gada sezonā notiks 14 braucieni, no kuriem skatītāju uzmanību visspožāk piesaistījis Cīrihes ePrix. Sacīkstes Šveicē tika aizliegtas 1955. gadā pēc Lemānas traģēdijas, un šī būs pirmā reize, kad Alpu kalnu ieskautās valsts iedzīvotājiem sacīkstes būs iespēja vērot savās mājās. Pirmo reizi kalendārā iekļauti arī Santjago, un Romas ePrix, bet to pametuši Buenosairesas un Monako ePrix. Sākotnēji tika plānots rīkot sacensības arī Sanpaulu, tomēr darbi nav ritējuši tik raiti kā cerēts, tādēļ būs nepieciešams atrast pilsētu, kas gatava šogad rīkot sacensības.

TEHNIKA

Mašīnu maksimālā jauda palielinājusies no 170 līdz 180 kW, padarot tās vēl ātrākas un modernākas. Tikmēr punktu par ātrāko apli varēs saņemt tikai finišējot labāko desmitniekā, tādā veidā likvidējot iespēju to no ātrākajiem braucējiem nozagt sportistiem, kas priekšlaicīgi devušies boksos bojātas mašīnas dēļ. Sezonas laikā tiks aizvadīti 3 dubultposmi – līdz šim pirms katra posma braucējiem bija iespēja aizvadīt divas treniņu sesijas, tomēr šajās nedēļas nogalē pirms otrā brauciena risināsies tikai viena treniņu sesija, tomēr sezonas laikā būs pieejamas vairāk testu dienas kā līdz šim.

TESTI

Pirmssezonas testi 3 dienu garumā oktobra sākumā risinājās Valensijas trasē, Spānijā. Pirmajā dienā ātrāko laiku uzrādīja “NIO Formula E Team” pārstāvis Olivers Tērvijs, kurš jau pagājušajā sezonā apliecināja mašīnas lieliskas spējas kvalifikācijas režīmā, kuram cieši aizmugurē sekoja Sebastians Buemi. “Renault e.dams” braucējs revanšējās nākamajā dienā, kad trases konfigurācija tika mazliet izmainīta, pievienojot vienu līkumu. Pēdējā testu dienā jau atkal ātrākais bija Tērvijs, aiz sevis atstājot Danielu Abtu un Žeromu d’Ambrocio. Nelielie atstatumi, mainīgā konkurētspēja un atšķirīgi spēku samēri no pagājušā gada ļauj cerēt uz aizraujošu sezonu.

2. oktobra testu rezultāti
3. oktobra testu rezultāti
5. oktobra testu rezultāti

NĀKOTNE

Šī kļūs par Formula E pirmās ēras pēdējo sezonu, jo jau 2018./2019. gada sezonā komandas tiks pie jaunām “Spark Racing Technology” šasijām, kamēr “McLaren” ražotās baterijas būs spējīgas izturēt visu braucienu, līdz ar to sportistiem vairs nebūs sacīkšu vidū jāveic mašīnas maiņa. Tikmēr mašīnu jauda ievērojami pieaugs – līdz pat 250 kW. Šāds progress izraisījis pamatīgu interesi dažādu autoražotāju acīs, kas strauji sāk pamest tradīcijām bagātus un prestižus čempionātus, lai klauvētu pie elektromobiļu sacīkšu čempionāta durvīm.