Aizvadītajā F1 sezonā ievērojami krities apdzīšanu skaits, sasniedzot zemāko atzīmi kopš DRS ieviešanas, ziņo F1 riepu piegādātāji “Pirelli”.

Pēc itāļu kompānijas datiem visas sezonas laikā sacīkstēs tika reģistrētas 435 apdzīšanas, kas ir gandrīz divreiz mazāk kā pērn, kad braucēji trasē pozīcijām samainījās 866 reizes. Tiesa gan, pērn čempionāts bija par vienu posmu garāks.

Pēdējoreiz tik maz apdzīšanu konstatēts 2009. gadā (211), kas bija pēdējā sezona pirms DRS ieviešanas.

“F1LV

Par sezonas līderi kļuva Baku ielu trasē notikušais Azerbaidžānas Grand Prix, kamēr Soču trasē Krievijas Grand Prix laikā notika tikai viena apdzīšana.

Vislielāko pienesumu šai rādītājā devis “Red Bull” braucējs Daniels Rikjardo ar 43 sekmīgiem apdzīšanas manevriem, tomēr lielu ieguldījumu tajā devuši viņa regulārie starta pozīciju sodi, kas lika startēt ievērojami zemāk par mašīnas potenciālajām spējām. 13 no tām viņš veica Lielbritānijas Grand Prix laikā.

Šajā statistikas rādītājā neietilpst pozīciju izmaiņas, kas risinājušās startā. Vislabāko progresu pirmajā aplī veicis Lenss Strols, kurš vidēji posmā pacēlās par 1,8 pozīcijām jeb 36 kopumā sezonas laikā.

Viens no izskaidrojumiem šādam apdzīšanas skaita kritumam ir izmaiņas tehniskajā jomā, kas radījušas lielākas problēmas sekot konkurentam cieši aizmugurē, tomēr savu artavu devusi arī “Pirelli” konservatīvie riepu sastāvi, kas noveda pie tā, ka gandrīz visos posmos braucēji izmantoja viena pitstopa strateģiju, ierobežojot stratēģiju dažādību.

Grafiks: Pirelli