Kārtējā ziema aizvadīta un kārtīgam motorsporta fanam par vienu no pirmajiem pavasara vēstnešiem noteikti kalpos Formula 1 sezonas sākums. 2018. gada pirmais starts Austrālijā tiks dots 25. martā. Kurš pārsteigs, kurš liks vilties? Centīsimies noskaidrot. Šoreiz izvērtēsim “Force India” komandas iespējas.
Vēsture
Ja neskaita tās priekšgājējus “Jordan”, “Midland” un “Spyker”, Vīdžeja Maljas izveidotā komanda F1 pavadījusi tieši dekādi. 2008. gadā “Force India” ienāca čempionātā kā pilnīgi autsaideri, negūstot nevienu punktu, tomēr pamazām soli pa solītim spējuši attīstīt mašīnu, izvairoties no pārbagātu un ne pārāk talantīgu braucēju piesaistes komandas pamatsastāvam. Viena no panākumu atslēgām ir stabilitāte un veiksmīga mārketinga stratēģija, kas ļāvusi ar mazāko budžetu un jaudīgāko dzinēju pēdējās divās sezonās ieņemt ceturto vietu konstruktoru kausā.
Kas jauns?
Tas pats koši rozā krāsojums, tie paši savstarpēji nesamierināmie braucēji Serhio Peress un Estebans Okons, tomēr runājot par pašu mašīnu, pagaidām izskatās, ka tiek spēlētas paslēpes – “Force India” savu mašīnu plašākai publikai atrādīja vien pirmās testu dienas rītā, bet uz Austrāliju sola veselu virkni aerodinamisko uzlabojumu, kurus testos nemaz neredzējām. Tieši pamatīgā līdzība ar pagājušā gada modeli ļauj nesasteigt inovatīvos risinājumus.
Lielu uzmanību un resursus prasīja ‘halo’ sistēmas izstrāde, kā rezultātā jādomā par mainīgās gaisa plūsmas pareizāku novadīšanu, atstājot mazāk laika citām pārmaiņām. Komanda gan sola pieturēties pie pagājušā gada shēmas un nesēdēt ar rokām klēpī, bet gan nodrošināt uzlabojumus uz gandrīz katru posmu.
Ko gaidīt?
Roberts Graudiņš: “Mazais cinītis pēdējos gadus ir vēlis pamatīgu vezumu, tomēr bez atbilstoša finansējuma noturēt “McLaren” un “Renault” aizmugurē nebūs viegli, tomēr pat sestā vieta “Force India” būtu lielisks rezultāts. Mašīnas nepilnības tiek kompensētas ar diviem ļoti talantīgiem braucējiem. Pērn pozīcijas konstruktoru kausā bija ļoti drošas, tādēļ savstarpējās sadursmes neatstāja nopietnas tālejošas sekas. Peresa un Okona centieniem vajadzētu motivēt vienam otru, turklāt “Mercedes” dzinējs joprojām kalpo par latiņu pārējiem, ar ko vajadzētu būt pietiekami, lai noturētu aiz sevis “Toro Rosso” un “Haas”.”
Aldis Putniņš: ““Force India” dueta mijiedarbība otrajā kopīgajā sezonā būs ļoti aizraujoša. Estebans Okons jau debijas gadā sagādāja nopietnas galvas sāpes Serhio Peresam, kurš uzskatāms par vienu no stabilākajiem braucējiem snieguma ziņā. Neskatoties uz visu, Peress saglabāja komandas līdera lomu de facto, esot kopvērtējumā priekšā gan sacīkstēs, gan kvalifikācijā. Tas nozīmē, ka, lai Okona akcijas turpinātu celties ne tikai “Mercedes” bosa Toto Volfa, bet arī citu komandu bosu acīs, francūzim šogad ir jāierāda vieta meksikānim, ko būs ļoti grūti izdarīt. Vēl viena sezona aiz Peresa var pārvilkt svītru Okona cerībām uz drīzu iekļūšanu kādā no lielajām vienībām, tieši tā pat, kā lielo komandu bosi visdrīzāk jau ir norakstījuši arī Peresu. Turklāt vēl paliek jautājums, kā “Force India” tiks galā ar abiem pilotiem, kuru personīgā savstarpējā cīņa viņiem noteikti būs svarīgāka un izšķirošāka nākotnei, nekā komandas intereses konkrētajā sezonā.”