Kārtējā ziema aizvadīta un kārtīgam motorsporta fanam par vienu no pirmajiem pavasara vēstnešiem noteikti kalpos Formula 1 sezonas sākums. 2018. gada pirmais starts Austrālijā tiks dots 25. martā. Kurš pārsteigs, kurš liks vilties? Centīsimies noskaidrot. Šoreiz izvērtēsim “Renault” komandas iespējas.

Vēsture

“Renault” komandas vēsture F1 satīta pamatīgos mudžekļos. Tā ienāca čempionātā 1977. gadā ar “Elf” atbalstu un ļoti drīz iemantoja reputācija kā ļoti ātru, taču neizturīgu mašīnu ražotāji, galvenokārt dzinēja dēļ. Ar Alenu Prostu pie stūres vairākkārt izdevās iesaistīties cīņā par titulu, tomēr līdz tam aizsniegties neizdevās un, neraugoties uz to, ka ar dzinējiem tika apgādāta vēl virkne vidus ešalona komandu, “Renault” pameta čempionātu. Pēc pāris gadiem gan “Renault” atgriezās kā dzinēju piegādātājs, kļūstot par 90-to gadu etalonu un palīdzot atvest uzvaras “Williams” un “Benetton” komandām. Pēdējā 2002. gadā tika pārpirkta un sekoja vēl viens panākumu vilnis, kas atnesa Fernando Alonso čempiona titulus 2005. un 2006. gadā. Ilgtermiņā gan noturēt tempu neizdevās, kamēr par zemāko punktu kļuva 2008. gada skandāls, kad Nelsons Pikē Jr. apzināti avarēja, lai palīdzētu Alonso uzvarēt. Sponsori novērsās un 2011. gada izskaņā komanda tika pārdota “Lotus”. Šai laikā “Renault” pilnībā varēja koncentrēties jaudas agregātu ražošanai, kas atnesa slavu “Red Bull” vienībai, taču nu “Lotus” vārds ir pazudis un “Renault” pāršķīruši jaunu lappusi savā garajā F1 notikumu grāmatā.

Kas jauns?

Plašu uzmanību piesaistījis “Renault” leņķveida izpūtējs un karstumizturīgais aizmugurējais antispārns, kas jau licis FIA sarosīties un pārbaudīt sistēmas atbilstību noteikumiem. Pērn zem aizmugurējiem antispārniem mašīnām bija atrodami tā sauktie ‘monkey seats’ spārniņi, kas palīdz paātrināt gaisa plūsmu zem antispārna, tādā veidā uzlabojot tā efektivitāti piespiedējspēka palielināšanai. Šogad ‘monkey seats’ ir aizliegti, taču ar jauno sistēmu, kas izplūdes gāžu izdali nodrošina augstāk, tiek radīts līdzīgs efekts.

“F1LV

Arī “Renault” starpsezonā spēlēja paslēpes, sava jaunā modeļa ‘prezentācijā’, ja tā to vispār var saukt, atrādot vien datorprogrammā veidotu modeli, kas liek domāt, ka komandai ir vēl kāds noslēpums azotē. Komandas rindas arī šogad pārstāvēs Niko Hulkenbergs, bet savu vietu saglabājis arī pagājušās sezonas otrajā pusē no “Toro Rosso” izīrētais Karloss Saincs.

Foto: Renault Sport F1

Ko gaidīt?

Roberts Graudiņš: “Par čempioniem vienā dienā nekļūst un “Renault” nolēmuši nemēģināt palekties augstāk nekā iespējams. Tā vietā tiek sistemātiski palielināts gan budžets, gan piesaistīti eksperti ne tikai no citām komandām, bet arī FIA – Marsīna Budkovska personā. Viss liecina, ka šogad “Renault” vajadzētu regulāri gūt punktus un labvēlīgu apstākļu rezultātā iekost arī lielajiem dūžiem un izcīnīt kādu goda pjedestālu. Ņemot vērā, ka allaž aizmugurē braucošo Džolionu Palmeru nomainījis Karloss Saincs, izredzes ir vismaz dubultojušās. Galvenais izturēt psiholoģisko slogu – Karloss ir kandidāts #1 uz Daniela Rikjardo vietu “Red Bull”, ja austrālietis nolems meklēt citu komandu.”

Aldis Putniņš: ““Renault” komandas pilotu duets šobrīd ir viens no pieprasītākajiem un ‘karstākajiem’ pilotu tirgū: abi pietiekami jauni un talantīgi, bet jau ar pieredzi un kaujā pārbaudīti. Līdz ar to abu duelis nebūs tik izšķirošs viņu turpmākai karjerai, ja viens absolūti nedominēs pār otru un es neredzu, ka tas varētu notikt. Nedaudz lielāks stress varētu būt Niko Hulkenbergam, kuram šī būs jau septītā sezona F1 un būtu īstais laiks atklāt goda pjedestālu rēķinu, turklāt tas atbilstu arī “Renault” “piecgades plānam”.”