Luisam Hamiltonam Austrālijas Grand Prix laikā bija iespēja samazināt atstatumu līdz Sebastianam Fetelam, lai izvairītos no situācijas, ka “Ferrari” braucējs pēc boksu apmeklējuma trasē atgriežas priekšā britu sportistam, tomēr kļūdaini veikti aprēķini, nevis mašīnas spējas lika samierināties ar otro vietu.
Pitstopa apmeklējuma laikā braucējs zaudē laiku pret trasē esošajiem sportistiem, stāvot pie mehāniķiem, kā arī lēni pārvietojoties pa boksu celiņu. Tā kā virtuālās drošības mašīnas laikā braucēju ātrums ir ierobežots, šis ir ideāli piemērots laiks pitstopam, jo boksu celiņā laiks tikpat kā netiek zaudēts.
Virtuālās drošības mašīnas perioda sākumā atstatums starp Sebastianu Fetelu un Luisu Hamiltonu bija 11.6 sekundes. “Mercedes” bija pārliecināti, ka ar šādu atstatumu pietiks, kas nozīmē, ka komandai nāksies pārskatīt savu simulācijas programmu un veikt nepieciešamās korekcijas, lai neatkārtotu šādas kļūdas.
“Bija tik daudz vērtīgu lietu, ko varējām darīt, taču, ja sistēma norāda, ka tas nav nepieciešams, pieturēsimies pie pārbaudītām metodēm, nevis centīsimies ieviest ko jaunu, taču, ja šīs metodes nestrādā, neko vairs nevaram pagūt mainīt lietas labā,” atzīst Luiss Hamiltons.
Pārrēķināšanās maksāja vērtīgus punktus ne tikai Hamiltonam, bet arī viņa komandas biedram “Mercedes” sastāvā Valteri Botasam. Somu braucējam Austrālijas GP, visticamāk, būtu iespējams sasniegt labāku rezultātu, ja tiktu veikti precīzāki regulējumi jaudas agregāta dzesēšanas sistēmai.
Valteri Botass piedzīvoja avāriju kvalifikācijas trešajā kārtā, kam sekoja pārnesumkārbas maiņa, līdz ar to Botass sacīkstes uzsāka no 15. pozīcijas, tomēr sacīkšu laikā nespēja nodemonstrēt vēlamo ātrumu un finiša līniju šķērsoja astotajā vietā.
“Zinājām, ka neies viegli. Šeit bija nepieciešama liela ātruma starpība, lai varētu veikt apdzīšanu. Tas ir tikpat kā neiespējami, ja priekšā braucošais sportists nekļūdās, it īpaši, braucot vilcieniņā, kādā man nācās nonākt sacīkšu beigās,” norāda Botass.
Somu sportists uzsver, ka virtuālā drošības mašīna un tai sekojošā reālā pamatīgi uzlabojusi “Mercedes” braucēja izredzes, tomēr tas tikai parāda, cik tālu no ideāla bija viņa mašīna, kas nemitīgi pārkarsa, kā rezultātā pietuvošanās priekšā esošajiem bijusi teju vai neiespējama, turklāt “Mercedes” dzinēja pārsvars ir ievērojami mazāks kā iepriekšējos gados.