Iepriekšējā Formula 2 posmā Barselonas trasē HALO sistēma piedzīvoja savu pirmo nopietno pārbaudījumu šajā sezonā un izturēja to godam. Tās visdrīzāk ir sliktas ziņas sistēmas nīdējiem, jo Tadasukes Makino incidents varētu būt par pamatu HALO pastāvīgai ieviešanai formulu sērijās.
HALO šogad parādījās uz F1 un F2 mašīnām, tomēr šim risinājumam ir ļoti daudz pretinieku gan skatītāju, gan ekspertu, gan pilotu vidū. Tomēr Makino uzsver, ka Barselonā sestdienas sprinta sacīkstē HALO sistēma izglāba viņa dzīvību, kad notika sadursme ar Nirei Fukuzumi.
Fotoattēli no notikuma liecina par to, cik tuvu Fukuzumi formulas aizmugurējais ritenis bija Makino galvai un tikai HALO sistēma nodrošināja, ka pilots negūst traumu.
“Pirmo reizi, kad iesēdos mašīnā ar HALO, man tā nepatika, jo redzamība nav laba, taču sestdien man šīs sistēma izglāba dzīvību” komentēja Makino. “Tas ir nopietni – es tagad saprotu, kā šī sistēma darbojas. Es īsti nezinu, kas notika, taču bez HALO es domāju, ka riepa būtu trāpījusi man pa ķiveri.”
Pēc Formula 2 sacīkstes finiša savu komentāru par notikušo sniedza arī FIA sacīkšu direktors Čarlijs Vitings: “Pat, ja sistēma neglāba viņa dzīvību, bez tās sekas būtu nepatīkamākas un to mēs varam speirst pēc riteņa atstātajām pēdām uz formulas sāniem.”