Vakardien notika Formula 1 testi, kuros ar “Red Bull” RB8 modeli, kas 2012. gadā atnesa komandai uzvaru gan braucēju, gan konstruktoru ieskaitē, pirmo reizi pie F1 stūres sēdās “Honda” MotoGP braucēji Marks Markess un Dani Pedrosa.

Priekš testiem “Red Bull” trasē Austrijā komanda bija sagatavojusi speciālu krāsojumu “Toro Rosso” toņos, pateicoties tās sadarbībai ar “Honda” jaudas agregātu piegādē, lai gan pašai formulai tika izmantots “Renault” dzinējs.

Dienas pirmajā pusē 43 apļus veica četrkārtējais MotoGP čempions Marks Markess, bet pēcpusdienā viņu nomainīja Dani Pedrosa, kurš šogad aizvada pēdējo sezonu “Honda” paspārnē. Abus motociklistus apmācīja “Red Bull” bijušais braucējs Marks Vēbers, tomēr uz testiem klātienē bija ieradušies arī Helmuts Marko, Dītrihs Matešics, “Honda” motorsporta daļas vadītājs Masaši Jamamoto, kā arī Nikijs Lauda.

Lai gan oficiālie rezultāti netika publicēti, tiek ziņots, ka Markess savu ātrāko apļa laiku veica 1 minūtē un 14.9 sekundēs ar cietajām “Pirelli” demonstrācijas riepām. Tā kā 2012. gadā šai trasē sacensības nenotika, tad salīdzināt Markesa sniegumu ar F1 pamatsastāva braucēju sniegumu tikpat kā nav iespējams. Rezultāts gan esot varējis būt vēl labāks, jo vienā no mēģinājumiem Markess bijis par 0.6 sekundēm ātrāks līdz pēdējam līkumam, kurā izslīdēja no trases.

Pavadīju visu dienu ar platu smaidu uz sejas! Tā bija lieliska pieredze. Nekad šai trasē vēl nebiju braucis ar mašīnu, un sajūtas F1 formulā bija satriecošas. Esmu braucis ar Formula 3 spēkratu, tomēr tikai divus apļus Motegi trasē. Visu iepriekšējo dienu biju satraucies, nevarēju pagulēt. Entuziasms bija vēl lielāks kā sacīkšu nedēļas nogalēs, tomēr soli pa solim centos izbaudīt procesu. Man teica, ka sākumā nebiju slikts, tomēr, pamazām izprotot nianses, apradu ar visu un mani padomdevēji bija lieliskas leģendas. Šo dienu nekad neaizmirsīšu,” emocijās dalās Marks Markess.

Sajūsmināts par izdevību bija arī Markesa mentors Marks Vēbers: “Tas bija iespaidīgi. Viņš ļoti ātri mācījās un apguva tehniku, kā pareizi braukt ar F1 mašīnu. Viņš ir izcils uz motocikla, tomēr Formula 1 ir ļoti atšķirīga tehnika, tomēr viņš vienalga prata uzrādīt ātrus apļa laikus. Te jārēķinās ar piespiedējspēku, saķeri, aerodinamiku, sēdekļa pozīciju. Esmu patīkami pārsteigts. Mēs izgājām cauri bremzēšanas zonām, ātrajiem līkumiem, kopējā apļa laika sakārtošanai. Man bija patiess gods te būt. Viņš brauca lieliski.

Īpaši optimistisks bija “Red Bull” motorsporta daļas padomdevējs Helmuts Marko: “Marks sāka dienu ar apļa laikiem 1 minūtes 21 sekunžu robežās, bet spēja nomest 7 sekundes. Viņš ir unikums MotoGP pasaulē, un šeit izskatās līdzīgi. Man prieks par to, cik ātri viņš mācās. Mēs bijām paredzējuši lēnāku apguves programmu, tomēr viņš spēja tikt tai pāri ātrāk. Tuvāko gadu laikā viņš labos vairākus MotoGP rekordus. Varbūt pēc tam F1 varētu kļūt par reālu iespēju. Līdz šim ir bijuši pāris ļoti spoži talanti, piemēram, Džons Sērtiss, kuri spējuši sacensties abos šajos čempionātos. Arī Markam tas būtu pa spēkam. Šī noteikti nebija vienīgā diena, kad viņš sēžas pie F1 mašīnas stūres.

Šodien pie stūres sēdīsies Dani Pedrosa, bet paredzēts, ka vēlāk iespēja tiks dota arī motokrosa zvaigznei Tonijam Kairoli.