Pēdējā F1 stratēģiskās grupas sanāksmē šonedēļ apspriestas vairākas idejas, kā uzlabot čempionātu. Viena no tām – mainīt nepilnus 9 gadus eksistējošo punktu sistēmu.
Jau kopš čempionāta pirmsākumiem 1950. gadā, kad pie punktiem tika vienīgi Top 5 braucēji un ātrākā apļa laika īpašnieks, sistēmas regulāri mainījušās. Esošā sistēma, kad punkti tiek piešķirti 10 labākajiem braucējiem, tika ieviesta 2010. gadā.
“Force India” komandas īpašnieks skaidro situāciju: “Viņi diskutē par to, ka punkti būtu jāpiešķir līdz pat 20. vietai. Pie esošā komandu skaita tas nozīmētu punktus pilnīgi visiem, ja tiek sasniegts finišs. Viss vēl ir tikai pārrunu līmenī, varbūt punktu zona tiks palielināta no 10 līdz 15 braucējiem.”
Par vienu no galvenajiem argumentiem šādam ierosinājumam tiek uzskatīta iespēja sniegt otrā desmita braucējiem motivāciju un iemeslu cīnīties par katru pozīciju. Kritiķi gan norāda, ka tādā gadījumā zudīs ‘balvas efekts’, kas īpaši izjūtams mazajām komandām, kas sezonas laikā punktos iebrauc vien pāris reižu.
“Šobrīd finišs punktos ir īpašs sasniegums. Tā nozīme mazināsies ar jaunu sistēmu. Kad mūsu komanda aizvada labas sacīkstes, man atnāk apsveikumu ziņas par Top 10 finišu. Finišs desmitniekā ir sava veida sasniegums. Tiesa gan, šobrīd nav jēga izspiest maksimumu no mašīnas, ja sacīkšu otrajā pusē neesi punktu zonā, jo tas nemaina gala iznākumu. Līdz ar to tika pacelta ideja par punktiem Top 15 braucējiem,” norāda Malja.