Foto: Mercedes AMG F1

Neraugoties uz vienošanos starp ‘Liberty Media’ un FIA par jaunajiem dzinēju noteikumiem no 2021. gada sezonas, kas paredz atteikšanos no dārgās MGU-H siltuma reģenerācijas sistēmas, ‘jaunā ēra’ F1 čempionātā varētu tikt atcelta.

FIA cerēja jaunos noteikumus finalizēt līdz jūnija beigām, tomēr pagājušajā nedēļā notikušajā F1 stratēģiskās grupas sanāksmē ražotāji pieprasīja esošo noteikumu nemainīšanu un pieturēšanos pie šī brīža jaudas agregātu noteikumiem un MGU-H saglabāšanu. Par galveno iemeslu šādai iniciatīvai tiek minēts fakts, ka neviens jauns ražotājs nav izteicis vēlmi pievienoties čempionātam, lai gan jaunie noteikumi bija paredzēti tieši šāda iemesla dēļ.

Vairākus gadus atpakaļ savu kandidatūru apsvēra “Volkswagen”, bet pēdējās runas par jauno ražotāju virmoja ap vācu auto giganta pārziņā esošo “Porsche”, tomēr pēc “Volkswagen” emisiju skandāla abu zīmolu motorsporta programma ievērojami samazinājusies. Pie tam jaunajiem ražotājiem būtu ļoti sarežģīti ielauzties cīņā par uzvarām, ņemot vērā, ka vienīgās lielās klientu komandas “Red Bull” un “McLaren” pēdējā gada laikā likušas pamatus jaunām un ilglaicīgām sadarbībām.

“F1LV

Jebkāda veida izmaiņas sākotnēji visiem četriem radītu papildus izmaksas, kamēr esošo jaudas agregātu pielāgošana padarītu potenciālās peļņas iespējas ievērojami vienkāršākas. Ražotāji gan ir gatavi kompromisam par tādiem jautājumiem kā skaņas uzlabošanu, degvielas patēriņa ierobežojumiem, pieļaujamās jaudas limitiem un standartizētu detaļu ieviešanu.

Mēs joprojām esam pārrunu stadijā. Redzējām prezentāciju, kas apliecina, ka mums vajadzētu pilnībā pārveidot savu dzinēju. Visi četri jaudas agregātu ražotāji ir izteikuši savas prasības attiecībā uz skaņu un degvielas patēriņu, tomēr pilnībā pārveidot dzinējus, ja neviens jauns ražotājs neienāks, ir bezjēdzīgi. Ja kāds jauns ražotājs vēlās ienākt ar tādu pašu nopietnību, kā mēs to darām, ņemot vērā visas virsotnes un kritumus, izmaksas un ieguldījumus, tad esam gatavi izmaiņām, tomēr līdz tam brīdim nav jēgas,” stāsta “Mercedes” vadītājs Toto Volfs.

Man šķiet, ka vadošajām instancēm un komerciālo tiesību īpašniekiem ir jārīkojas sporta labā. Neizskatās, ka sagaidīsim jaunus ražotājus, tādēļ “Liberty Media” ar FIA ir jāizlemj, kā tālāk rīkoties,” piebilst “Red Bull” komandas vadītājs Kristians Horners.

Manuprāt, priekšroka allaž jādod stabilitātei. Tā ir visa pamatā, it īpaši F1, kas ir tik konkurējoša un dārga vide. Tā ir ar visu – dzinējiem, aerodinamikas nodaļām un visu pārējo. Man šķiet, ka mēs kārtīgi nenovērtējam stabilitāti un tās nozīmīgumu gan ražotājiem, gan komandām, gan šovam, jo visi taču vēlas ciešas cīņas,” piebalso “Renault” vadītājs Sirils Abitebuls.