“Racing Point Force India” komandas jaunais vadītājs Otmars Žafnauers apstiprinājis, ka jaunizveidotā vienība būs tiesīga saņemt “Force India” nopelnītos līdzekļus ikgadējā Formula 1 čempionāta ienākumu sadalē.

Pēc bonusu piešķiršanas ‘nozīmīgākajām’ komandām, atlikusī summa starp komandām tiek dalīta divos veidos. Pusi vienības saņem proporcionāli ieņemtajai vietai iepriekšējās sezonas konstruktoru kausa vērtējumā, bet pusi vienādās daļās saņem visas komandas, kas pēdējo trīs sezonu laikā vismaz divreiz gadu noslēgušas vadošo desmitniekā.

Noskaties: Kā tiek dalīta F1 nauda?

“F1LV

Lai gan “Force India” šo sezonu noslēgs ārpus desmitnieka (jo tās sacīkšu licence ir anulēta), tomēr “Racing Point Force India” būs iespēja pacīkstēties par aptuveni 30 miljoniem USD, kas pienākas par 8. vietu (pieņemot, ka viņi apsteigs “Sauber” un “Williams”, bet nenoķers pārējos konkurentus). Tāpat Lorensa Strolla komanda tiks pie ‘vienādās daļas’ aptuveni 40 miljoniem USD, kas komandai pienāksies, pateicoties “Force India” rezultātiem iepriekšējās divās sezonās.

Šāds pavērsiens noticis pēc “Renault”, “Williams” un “McLaren” komandu piekrišanas, kas sākotnēji bija pret šādu notikumu attīstību. Ja kompromiss netiktu atrasts, “Force India” vienībai pienākošie ~40 miljoni USD tiktu vienlīdzīgi sadalītu starp pārējām deviņām vienībām.

Pagaidām netiek atklāts pēc kādiem nosacījumiem trīs konkurentu vienības piekritušas piekāpties un dot zaļo gaismu “Racing Point Force India” pieejai “Force India” nopelnītajiem līdzekļiem.

Jaunizveidotās komandas problēmas ar to gan vēl nebeidzas, jo Krievijas ķīmiskās kompānijas giganta “Uralkali” pārstāvis Dmitrijs Mazepins paziņojis, ka plāno iesūdzēt tiesā komandu par nekorekto lietvedības procesu maksātnespējas laikā, kad komanda nonāca Lorensa Strola rokās. Mazepins tika uzskatīts par vienu no potenciālajiem “Force India” mantiniekiem, tomēr Strola izteiktais piedāvājums esot bijis labāks, tādēļ krievu bagātniekam nācās piekāpties.

Dmitrija Mazepina dēls Ņikita šosezon ar labiem panākumiem startē GP3 čempionātā (2 uzvaras; 98 punkti; 4. vieta) un tika uzskatīts par vienu no potenciālajiem komandas nākotnes braucējiem. Kopš 2016. gada Mazepins pildīja “Force India” testpilota pienākumus.