Foto: Force India

Šodien publicēts oficiālais Beļģijas Grand Prix dalībnieku saraksts. Pretim Serhio Peresa un Estebana Okonā vārdiem minēta “Racing Point Force India” komanda, atverot jaunu lappusi komandas nepilnu 3 dekāžu garajā vēsturē.

“Force India” vecā sacīkšu licence oficiāli ir anulēta, līdz ar to rozi krāsotās mašīnas vairs nevarēs turpināt krāt punktus “Force India” vienībai konstruktoru ieskaitē. Tā vietā jaunizveidotā “Racing Point Force India” komanda cīņu sāks no nulles un atlikušajos deviņos posmos centīsies pakāpties konstruktoru kausā, lai nodrošinātu lielāku peļņu no F1 ienākumu sadales.

Līdz ar to “Force India” ir izslēgti no konstruktoru kausa un visas komandas tiks klasificētas augstāk, pat tad, ja sezonas laikā nopelnīs mazāk punktus kā “Force India” spēja līdz vasaras pārtraukumam. Tas nozīmē, ka jaunizveidotā komanda nesaņems “Force India” pienākošos čempionāta ienākumu daļu, kas nākamo divu sezonu laikā pārsniegtu 100 miljonus USD.

“F1LV

Ar šo paziņojumu faktiski var teikt, ka “Force India” sāga ir galā. Lai gan konkurentu lēmumi radījuši pamatīgu robu budžetā, finanses šobrīd nav “Racing Point Force India” galvenā problēma, jo pēc “Forbes” datiem Lorensa Strola (dzimis kā Lorenss Šeldons Strulovičs) īpašumi un uzkrājumi vērtējami 2.8 miljardu USD vērtībā. Tāpat tiek saglabātas darba vietas vairāk kā 400 komandas darbiniekiem.

Jaunie īpašnieki atzīst, ka pēc sezonas no komandas nosaukuma varētu pazust vārdi ‘Force India’, tomēr nav zināms, vai tā joprojām sauksies “Racing Point”. Īpatnēji, ka “Point Racing” kā “Arai” ķiveru piegādātāji arī darbojās F1 čempionātā, ar savu produkciju apgādājot “Ferrari” braucēju Sebastianu Fetelu.

“Racing Point Force India” komandas pirmsākumi F1 meklējami 1991. gadā, kad Edijs Džordans izveidoja “Jordan” komandu. Gadu gaitā tā vairākkārt mainījusi īpašniekus, vispirms kļūstot par “Midland” un tad par “Spyker” pirms Vīdžeja Maljas un “Force India” ienākšanas 2008. gadā.