“Pirelli” riepu ražotāju Formula 1 nodaļas vadītājs Mario Isola apstiprinājis, ka no nākamās sezonas tiks vienkāršota riepu gradācijas skala un neatkarīgi no tā, kādi sastāvi būs piedāvājumā, tie tiks saukti par mīkstajiem, vidējiem un cietajiem.
Lai gan “Pirelli” piedāvājuma klāsts joprojām būs tikpat plašs kā līdz šim (septiņi sausam laikam paredzētie sastāvi un divi – slapjam laikam), tomēr tie vairs netiks marķēti noteiktās krāsās, bet gan relatīvi attiecībā pret abiem pārējiem nedēļas nogalē pieejamiem komplektiem. Sistēma apstiprināta uz četriem gadiem no 2020. gada sezonas, tomēr “Pirelli” darīs visu iespējamo, lai tā stātos spēkā jau nākamgad.
Tas darīts, lai vienkāršotu pārlieku komplicēto terminoloģiju. Šobrīd supermīkstās riepas var tikpat labi būt mīkstākais, kā cietākais sastāvs, turklāt jaunākie līdzjutēji var apmulst starp supermīksto, ultramīksto un hipermīksto riepu nosaukumiem. Pēc jaunās sistēmas skatītājiem joprojām būs pieeja informācijai, kurš sastāvs ‘slēpjas’ zem katra nosaukuma.
“Šobrīd plāns ir paveikt visu līdz nākamajam gadam. Varu apstiprināt, ka esmu veicis izpēti, lai noteiktu, vai tas ir paveicams no ražošanas, menedžmenta, mārketinga un loģistikas skatu punkta. Pārliecinājos, vai kaut kur nepieļaujam kļūdu. Varu apstiprināt, ka tas ir paveicams, tomēr nepieciešams ieguldīt darbu. Trīs nosaukumi ir skaidri – cietās, vidējās un mīkstās, taču par krāsojumu vēl neesam izlēmuši,” situāciju skaidro Isola.
Iniciatīva vienkāršot sistēmu nāca no FIA un F1 vadības. Isola gan uzsver, ka joprojām ir daudz jautājumu. Piemēram, pirmssezonas testos atkal būs nepieciešams plašāks krāsojumu klāsts, lai izmēģinātu visus pieejamos sastāvus un nesajauktu cilvēku prātus.
Jāpiebilst, ka komandas jau šobrīd radio sarunās ir praktiski pārgājušas uz riepu sastāvu relatīvo cietību, tos dēvējot par primārajiem, opcionālajiem un kvalifikācijas sastāviem (prime, option un quali).