Foto: Red Bull Racing

Daniels Rikjardo šajā nedēļas nogalē kļūs par pirmo braucēju, kurš saņems “Renault” jaunākās specifikācijas jaudas agregātu. “Red Bull” braucējs jau ir sasniedzis šogad pieļaujamo dzinēja komponenšu limitu, kas nozīmē, ka Moncā viņam nāksies rēķināties ar starta pozīciju sodu.

Austrālietis jau ilgāku laiku apzinājās, ka starta pozīciju sods ir neizbēgams. “Red Bull” komanda to izvēlējās saņemt Itālijā divu iemeslu dēļ. Pirmkārt, šai trasē ir vairākas garas taisnes, kur veikt apdzīšanas manevrus un samērā ātri atgriezties ierastajās pozīcijās. Otrkārt, komandai ir vērtīgi pēc iespējas ātrāk tikt pie uzlabojumiem, lai atgrieztos cīņā par uzvarām pēc neliela formas krituma pēdējos posmos.

Pagaidām nav precīzi zināms, kuras tieši komponentes Daniels Rikjardo būs nepieciešamas, tādēļ precīzs soda apjoms vēl nav zināms. Rikjardo rīcībā gan vēl ir viena neizmantota MGU-H sistēma, ko viņa mašīnai iespējams mainīt bez pozīciju soda.

“F1LV

“Red Bull” būs pirmā komanda, kas izmantos jaunās specifikācijas dzinējus, jo “Renault” rūpnīcas vienības braucēji Niko Hulkenbergs un Karloss Saincs pagājušajā nedēļā tika pie iepriekšējās paaudzes B Spec dzinējiem. Dzelteni krāsotās formulas pagaidām bijušas samērā izturīgas, līdz ar to tām pagaidām nav jāupurē kāds no posmiem, lai tiktu pie jauna jaudas agregāta. C Spec dzinēji radījuši nelielas bažas izturības ziņā. Sirils Abitebuls norāda, ka spraigā cīņa par 4. vietu konstruktoru kausā liedz viņiem pieņemt tik riskantas izmaiņas.

Iespējams, pie soda tiks arī Rikjardo komandas biedrs Makss Verstapens. “Red Bull” komandas vadītājs Kristians Horners paziņojis, ka Rikjardo pieredze piektdienas treniņos kalpos par atskaites punktu, vai Verstapens sestdien tiks pie jaunās vai vecās specifikācijas dzinēja.

Horners arī norādījis, ka apzinās faktu, ka sacīkstes Itālijā tiks daļēji upurētas, tomēr norāda, ka tas darīts ar mērķi labāk sagatavoties posmiem, kuros ir iespēja pārspēt “Mercedes” un “Ferrari”, piemēram, Singapūrā un Mehiko.

Trešā “Renault” jaudas agregātus izmantojošā vienība “McLaren” pagaidām neplāno izmantot jaunākās specifikācijas dzinējus, jo to instalācija prasītu veikt vairākas izmaiņas formulai, ko šobrīd komanda nav gatava darīt.