Liams Dorāns rallijkrosa apritē iemantojis skandalozā puiša reputāciju. Kautiņa dēļ sacensību teritorijā britu sportistam pat tika atņemta sacīkšu licence, līdz ar to pagājušā gada sezonu Dorānam nācās izlaist. Jau pagājušā posmā Francijā viņam izdevās pierādīt, ka ātrums nekur nav zudis. “GCK” braucējs atvēris jaunu nodaļu savā karjerā.

Šī ir tava pirmā vizīte Rīgā. Kā šeit jūties?
No tā, ko esmu redzējis, pilsēta izskatās ļoti jauki. Trase izskatās satriecoši. Gaidu brīdi, kad varēšu to beidzot izbraukt.

Francijā atgriezies pasaules čempionāta apritē. Uzreiz spēji atrast lielisku ātrumu.
Jā, Loekā aizvadīju savu pirmo posmu divu gadu laikā. Gāja smagi, jo pagājis kāds laiciņš, tomēr šāds iznākums bija labāks kā jebkurš no mums varēja iedomāties. Biju ļoti priecīgs un guvu pamatīgu pārliecības devu. Nesolu, ka Rīgā izdosies atkārtot šo līmeni, tomēr ceru uz labiem rezultātiem.

Kas visvairāk ir mainījies rallijkrosa mašīnās kopš taviem pēdējiem startiem 2016. gadā?
Nekas! Pašas mašīnas ir aptuveni tai pat līmenī. Varbūt ātrumi ir mazliet pieauguši, turklāt tagad ātrums atrodams ļoti daudzu komandu spēkratos. Agrāk bija kādi divi vai trīs zibenīgi braucēji, tagad viņu skaits ir pieaudzis līdz desmit vai pat 15 braucējiem. Jāteic, ka konkurence šai laikā ir pamatīgi augusi, taču nav tā, ka atrodos citā realitātē. Braucēji ir ātri, bet ir noķerami. Nu labi, Kristofersons nav.

Tevis pārstāvētā “GCK” komanda aizvada pirmo sezonu čempionātā. Esi kopā ar bijušo slēpošanas čempionu Šišerī. Kā jums veidojas sadarbība?
Viss ir kārtībā. Žerlēnam šis ir jauns lauciņš un viņam rallijkrosā vēl ir ko apgūt. Savu pieredzes trūkumu viņš kompensē ar cītīgu darbu, turklāt viņam ir dabas dots talants un liela vēlme mācīties. Komanda ir guvusi ļoti plašu pieredzi citās motorsporta kategorijās – Lemānā, WRC… Līdz ar to komanda nav jauna, vienkārši tā nebija ienākusi rallijkrosā. Ar viņiem strādāju kopā jau 2013. gadā. Viņi zin kā jāstrādā. Arī mašīna ir jauna. Esam izveidojuši lielisku platformu, tādēļ uzreiz varam iesaistīties cīņā – spēcīga komanda ar labu mašīnu, gribētos domāt arī, ka ar labiem braucējiem. To gan labāk no malas lemt. Esmu pārliecināts, ka šīs sezonas izskaņa un nākamais gads nesīs daudz pozitīvu vēsmu.

Tiki pie izdevības piedalīties braucēju parādē. Kā tajā gāja?
Lieliski. Kā jau minēju, šī ir pirmā reize, kad esmu Rīgā. Pilsēta ir ļoti skaista, bet iedzīvotāji atsaucīgi un patīkami. Biju ļoti priecīgs, ka bija sanākuši tik daudz cilvēki. Visi ir ļoti aizrautīgi un tas arī manī rada entuziasma devu pirms sacensībām, lai pierādītu sevi autosporta cienītājiem Rīgā.

Kevins Ēriksons arī minēja, ka ir ļoti patīkami, ka trase ir tik tuvu pilsētai.
Tā arī ir! Visas pārējās trases atrodas nekurienes vidū. Lai vērotu rallijkrosa sacensības nedēļu ir jādzīvo lauka vidū, kur apkārt nekā nav. Šī ir lieliska izdevība. Uzreiz pēc trases pamešanas var doties uz kādu no pilsētas restorāniem un viesnīcu. Šis ir sezonas centrālākais un ērtākais posms. Lielākais bonuss – lidosta ir cik tālu? 15 minūšu braucienā? Zviedrijā tās ir kādas 3 stundas līdz tu tiec līdz trasei. Tas ir neprāts! Šis ir viennozīmīgi vienkāršākais posms no loģistikas viedokļa.