Formula 2 čempionāta līderis Džordžs Rasels uzskata, ka Formula 1 čempionātā pietrūkst vismaz divas vienības, lai tas normāli funkcionētu.
Pēdējā laikā regulāri vērojama situācija, kad spoži talanti paliek bez vietas F1 čempionātā. Lai gan Raselam ir ļoti labas izredzes izcīnīt titulu nomināli otrajā kategorijā aiz F1, tomēr pastāv liela iespēja, ka 2019. gadā viņš savu debiju vēl nepiedzīvos.
Rasels ir “Mercedes” jauno braucēju sistēmas pārstāvis. Vācu komandā šobrīd startē Luiss Hamiltons un Valteri Botass, bet izredzes tikt kādā no klientu komandām ir salīdzinoši zemas – “Racing Point Force India”, visticamāk, startēs Serhio Peress un Lenss Strols, bet rindā uz “Williams” komandu ir Sergejs Sirotkins, Roberts Kubica un Estebans Okons.
“Formula 1 pietrūkst vismaz divas komandas. Jaunajam braucējam ir ļoti sarežģīti ielauzties apritē, ja uz starta stājas tikai 20 mašīnas. Manuprāt, doma par trešo mašīnu ir ļoti laba,” norāda Rasels, piebilstot, ka maksas braucēji varētu papildināt dalībnieku sarakstu savos mājas posmos.
Ideja par trešās mašīnas ieviešanu tiek apspriesta jau vairākus gadus un nu to atkārtoti čempionāta stratēģiskajai grupai vēlas prezentēt ‘Mercedes” komandas vadītājs Toto Volfs.
“Manuprāt, šī ir laba ideja, jo tas nodrošinās lielāku dalībnieku loku, līdz ar to jaunajiem braucējiem būs vairāk iespēju ar konkurētspējīgu mašīnu cīnīties pret pieredzējušākiem sportistiem. Šai idejai gan esam saņēmuši pretestību no citām komandām. Saprotu, ka mazās komandas nevēlās redzēt trīs “Mercedes”, “Red Bull” un “Ferrari” priekšā visiem. Tāpat jāizvērtē komerciālais ieguvums un jauno braucēju pienesums šajā ziņā. Es izbaudītu šādas izmaiņas, jo tad mēs varētu dot iespēju Paskālam, Džordžam vai Estebanam, taču es neesmu tas, kurš lemj par noteikumiem,” stāsta Volfs.
Runājot par potenciālo izmaksu pieaugumu šādā gadījumā, Rasels ir pozitīvi noskaņots: “Formula 1 ir ļoti dārgs sporta veids tādēļ, ka liela daļa līdzekļu tiek veltīti izpētei un attīstībai. Uzbūvēt pašu mašīnu vai, piemēram, priekšējo antispārnu nav nemaz tik dārgi. Lieli ieguldījumi tiek veltīti vēja tuneļos un mašīnas projektētāju algās, Trešā šasija vai antispārns izmaksas tik ļoti nepalielinātu. Ieguvums sportam būtu daudz vērtīgāks.”