Aizvadītajā nedēļas nogalē Teksasu ierūcināja kas šai zemē vēl nebijis – pasaules rallijkrosa čempionāts. Skatītāju pirmā pieredze bija īpaši aizraujoša, jo Ostinā tika kronēts arī šīs sezonas pasaules čempions. Ieskaties 10 aizraujošos faktos par aizvadītajām sacensībām!

#1 Pirmoreiz pasaules rallijkrosa čempionāta sacensības notika ASV. Šī kļuva par 16. valsti, kurā notikušas šāda līmeņa sacensības. Šī bija tikai otrā reize, kad Johans Kristofersons uzvar zemē, kur iepriekš pasaules čempionāta posms nav rīkots, to paveicot arī pērn Dienvidāfrikā.

#2 Ja neskaita 2014. gada Argentīnas posmu, kur fināls tika saīsināts no sešiem līdz četriem apļiem, 3 minūšu 31.118 sekunžu ilgais fināls bija īsākais visa čempionāta vēsturē, par 10 sekundēm pārspējot iepriekšējo rekordu. Tas gan nav liels pārsteigums, jo 812 metru garā Ostinas trase ir šobrīd īsākā visā kalendārā.

#3 Johans Kristofersons Amerikā priekšlaicīgi nodrošināja savu otro čempiona titulu. Čempionāta piecu sezonu ilgajā vēsturē viņš kļuvis par otro braucēju pēc Petera Solberga, kurš to paveicis divas reizes. Vienu reizi (2016. gadā) par čempionu kļuva Kristofersona tautietis Matiass Ekstroms.

#4 Neraugoties uz sarežģīto sākumu, Kristofersons pamanījās tikt pie kārtējā panākuma. Šis bija viņa septītais panākums pēc kārtas, vēl vairāk pagarinot savu jau tā iespaidīgo rekordu. Ar deviņām uzvarām vienas sezonas laikā Kristofersons noķēris leģendāro Mati Alamaki – 1989. gadā somu sportists dominēja Eiropas čempionātā (tolaik tas bija prestižākais čempionāts, jo pasaules čempionāts vēl nebija radīts), izcīnot 9 uzvaras 11 posmos.

Foto: FIA World Rallycross

#5 Ne visi rallijkrosa rekordi gan pieder Kristofersonam. Viņa komandas biedrs Peters Solbergs ar finišu otrajā vietā nodrošināja sev 30. finišu Top 3, kļūstot par pirmo braucēju, kurš tika bieži iekļuvis labāko trijniekā.

#6 Amerikā uz starta stājās tikai 15 dalībnieki. Tik mazs sastāvs līdz šim konstatēts tikai vienu reizi – šī gada pirmajā izbraucienā uz Ziemeļameriku vasaras laikā, kad Truā-Rivjērā risinājās Kanādas posms.

#7 paralēli pasaules čempionātam Ostinas trasē risinājās arī ARX čempionāta sezonas noslēdzošais posms. Tajā par uzvarētāju kļuva Taners Fausts, taču pat goda pjedestāls katrā no četriem posmiem neļāva viņam pārspēt F1 pieredzi guvušo Skotu Spīdu cīņā par titulu.

#8 Sacensību finālistu saraksts pārsteigumus neradīja – tajā iekļuva abi “Volkswagen” un “Audi” rūpnīcu braucēji, kā arī Timijs Hansens un Sebastjēns Lēbs no “Peugeot” nometnes. Pirmoreiz čempionāta vēsturē fināla sastāvs trijos sezonas posmos ir absolūti identisks – šie paši 6 sportisti finālā piedalījās arī Beļģijā un Francijā.

#9 Johans Kristofersons pirmajā kvalifikācijas kārtā palika tikai 13. vietā. Šī ir zemākā pozīcija, ko viņš ir izcīnījis kādā no kvalifikācijas kārtām kopš 21. vietas pērn Norvēģijas Q4. Jāpiebilst, ka arī toreiz Kristofersons aizcīnījās līdz finālam, kurā izcīnīja uzvaru. Vājāku sniegumu pirmajā kvalifikācijā sacensību uzvarētāji uzrādījuši tikai 3 reizes – pēdējoreiz tas notika pirms diviem gadiem Zviedrijā, kad Andreass Bakeruds pēc 17. vietas Q1 ar pārliecinošu sniegumu turpinājumā aizcīnījās līdz panākumam finālā.

#10 Pēdējo 750 dienu laikā Jānis Baumanis guvis punktus visos posmos. Jāņa stabilitāte ir apbrīnas vērta, jo šai 26 posmu laikā ko tādu paveikuši vien rūpnīcu vienību pārstāvji Johans Kristofersons, Sebastjēns Lēbs, Timijs Hansens un Andreass Bakeruds.

Foto: McKlein Photography