Amizantā situācijā iekūlusies “McLaren” komanda. Pirms Japānas Grand Prix daudzus līdzjutējus pārsteidza komandas riepu izvēle – kamēr konkurenti izvēlējās no 7 līdz pat 10 supermīksto riepu komplektiem, “McLaren” rīcībā tika vien četri. Kā izrādās, savu izvēli viņi tā arī neizdarīja.
Pēc oficiālā nolikuma 14 nedēļas pirms Grand Prix norises katrai komandai jāiesniedz saraksts ar sastāvu izvēli. Katrai mašīnai uz nedēļas nogali pienākas 13 riepu komplekti, tomēr komandas pārziņā ir izlemt, cik komplektus no katra no pieejamajiem sastāviem izvēlēties.
Ja izvēle nav izdarīta, “Pirelli” apgādā komandu ar četriem mīkstākā un cietākā pieejamā sastāva komplektiem, kā arī pieciem no atlikušā komplekta (šai posmā dzelteni marķētajām mīkstajām riepām).
Pēc vācu laikraksta “Auto Motor und Sports” rīcībā esošās informācijas tieši šādā situācijā nonākusi Zaka Brauna vadītā komanda. Tas pamatīgi ietekmējis komandas darbu visas nedēļas nogales garumā. Lai saglabātu supermīkstās riepas kvalifikācijai un sacīkstēm, “McLaren” braucēji Fernando Alonso un Lando Noriss pirmajos treniņos brauca tikai ar cietāko pieejamo sastāvu.
Stofels Vandūrns otrajos treniņos gan trasē devās ar vienu no saviem četriem supermīksto riepu komplektiem. Tas nozīmē, ka viņam būs vēl mazāka stratēģijas brīvība, kamēr Alonso nebūs pārbaudījis savas mašīnas spējas ar sastāvu, kas potenciāli ļautu veikt ātrākos apļus.
Par “McLaren” komandas glābiņu sestdien var kļūt lietus, kas liktu braucējiem trasē doties ar slapjā vai pārejas laika lietus riepām, kas tiek piešķirtas vienādā daudzumā katram braucējam pat tad, ja aizmāršība ņēmusi virsroku un riepu komplektu izvēle nav izdarīta. Nokrišņi arī palīdzētu sataupīt neizmantotās mīkstākā sastāva riepas.