Ceļš uz F1

Pēdējos gados arvien straujāk pieaug to braucēju skaits, kuri nav pirmie ģimenes pārstāvji autosportā. Vandūrns ne tuvu tāds nav. Stofela tēvs ir arhitekts, kuram tika uzticēta kafejnīcas dizaina veidošana pie kartinga trases netālu no Vandūrna dzimtās Kortrijkas. Kādu dienu Stofela tēvs uz darbu paņēma arī savu 6 gadus veco dēlu, kam tika piedāvāta iespēja izbraukt ar kartingu. Stofels atminas, ka uzreiz to iemīlējis, tomēr viņam neesot bijusi ne mazākā nojausma par savām spējām, jo ilgi braukājis vienatnē.

Vandūrna vārds starp spožākajiem šīs dekādes talantiem atrodas ne bez iemesla. Pāreja no kartingiem, kur 2009. gadā izcīnīts pasaules vicečempiona tituls, uz formulām bija izcila – jau pirmajā sezonā 2010. gadā beļģu braucējs uzvarēja F4 Eurocup 1.6 kopvērtējumā. Tas (un 100 000 EUR balvu fonds) pavēra ceļu jaunajam talantam soli pa solim virzīties uz aizvien prestižākiem Formula Renault čempionātiem, 2012. gadā uzvarot FR 2.0 čempionātā (otrā prestižākā klase), par mata tiesu pārspējot tagadējo “Red Bull” braucēju Daņilu Kvjatu. Šai laikā arī tika uzsākta sadarbība ar “McLaren”.

“F1LV

Gadu vēlāk Formula Renault 3.5 Series klasē Vandūrns ar 4 uzvarām kopvērtējumā ieņēma 2. vietu, piekāpjoties vien citam “McLaren” komandas jaunajam talantam Kevinam Magnusenam. Tas palīdzēja Magnusenam nodrošināt vietu komandas sastāvā uz 2014. gadu, kamēr Vandūrns devās iekarot GP2 virsotnes.

Tas viņam izdevās nevainojami – uzvara jau savā pirmajā braucienā (Bahreinā), “ART” komandas sastāvā pārliecinoši pieveikts komandas biedrs Izava, bet kopvērtējumā piekāpšanās vien Džolionam Palmeram, bet par 5 punktiem pārspēts Felipe Nasrs. 2015. gadā Vandūrns ļoti ātri iznīcināja jebkādu intrigu, labojot vairākus GP2 rekordus un izcīnot ļoti pārliecinošu titulu.

Tomēr durvis uz F1 vēl arvien bija ciet. Lai gan izmēģinājuma braucienos 24 gadus vecais sportists sevi vairākkārt pierādījis, tomēr tā kā “McLaren” nav tādas satelītkomandas kā “Red Bull” vai sadarbības ar citām komandām kā “Mercedes” vai “Ferrari” ar komandām, kas izmanto viņu dzinējus, tad šo sezonu Vandūrns bija nolēmis pavadīt Japānas Super Formula čempionātā (agrāk Formula Nippon), kur guva atzīstamus panākumus.

Foto: Stoffel Vandoorne / Twitter

Motorsporta elitē

Pēc pārliecinoša snieguma GP2 čempionātā nav nekāds pārsteigums, ka tieši Vandūrns tika izvēlēts kā Alonso aizstājējs 2016. gada Bahreinas GP, kad divkārtējais pasaules čempions atguvās no Austrālijā gūtajām traumām. Vandūrns sacīkstēs spēja gūt punktu vēlreiz apliecinot sevi kā potenciālo komandas pamatsastāva braucēju nākotnē.

Pēc Alonso palikšanas komandā un Batona došanās prom no F1, Stofels tika pie iespējas aizvadīt pilnu sezonu. “McLaren Honda” bija vēl neizturīgāki un lēnāki kā pirms gada, tādēļ iekļūšana punktos nebija bieža parādība. Vandūrns regulāri piekāpās komandas biedram Alonso, lai gan komanda to norakstīja uz atšķirībām abu sportistu mašīnās. Vai 2018. gadā Vandūrnam tiks sniegta līdzvērtīga izdevība?