Aizvadītajā nedēļas nogalē Esteringas trasē tika aizvadīts šīs sezonas FIA pasaules rallijkrosa čempionāta priekšpēdējais posms, kā arī pēdējais Eiropas čempionātā Super 1600 ieskaitē. Lai gan drāmas, avārijas un pavērsieni netrūka, pirmās vietas ieguvēja vārds nevienu nepārsteidza. Ielūkosimies 10 aizraujošos faktos par Vācijas RX!

#1 Par sacensību uzvarētāju kļuva Johans Kristofersons. Neraugoties uz zviedru sportista pārliecinošo dominanci, šai trasē viņam vēl ne reizi nebija izdevies kāpt uz goda pjedestāla. Pērn Kristofersonam Esteringā neizdevās pat aizkļūt līdz finālam, kas ir vienīgais šāds gadījums divarpus sezonu laikā.

#2 Finālā Kristofersons izcīnīja savu desmito uzvaru šosezon, vienas sezonas laikā izcīnot tikpat panākumus, cik Peters Solbergs un Matiass Ekstroms guvuši visas karjeras laikā pasaules čempionāta piecu sezonu garajā vēsturē.

Foto: FIA World Rallycross
“F1LV

#3 Rallijkrosa vēsture gan sniedzas daudz tālākā pagātnē. Pirmais Eiropas čempionāts risinājās 1973. gadā. Esteringas trase ir vienīgā, kas čempionāta kalendārā atradās gan toreiz, gan šogad pasaules čempionāta ietvaros. Līdz pat šai sezonai neatņemama kalendāra sastāvdaļa bija rallijkrosa šūpulis – Lidenhila, tomēr šogad to nomainīja cita Lielbritānijā esoša trase – Silverstouna.

#4 Īpatnējās trases specifikas dēļ Vācijā finiša taisnē mašīna, kas brauc ārā no džokera sekcijas, var atrasties blakus pamattrases braucējiem. Tieši tā noslēdzās cīņa Esteringas finālā 2014. gadā – Peters Solbergs par 0.005 sekundēm pieveica Matiasu Ekstromu. Abi šie sportisti uzrādīja labākos rezultātus arī svētdien notikušajos iesildīšanās braucienos. Šoreiz Solberga pārsvars bija 0.004 sekundes.

#5 Šis bija pasaules čempionāta 60. posms. Zviedriem allaž izdevies būt spēcīgiem ‘apaļajās jubilejās’ – 10. un 20. posmu uzvarēja Timijs Hansens, 40. posmā nepārspēts palika Matiass Ekstroms, bet 50. posmu, kas šogad risinājās Barselonā uzvarēja Kristofersons. Vienīgi 30. posmā (Norvēģija 2016) uzvaru guva mājinieks Andreass Bakeruds, tomēr uz pjedestāla viņam abos sānos stājās Zviedrijas pārstāvji.

#6 Lielisku sniegumu kvalifikācijā demonstrēja Peters Solbergs – uzvara pirmajā braucienā, kam sekoja 3., 5. un 8. vieta atlikušajās kārtās. Ar 167 kvalifikācijas punktiem norvēģu vecmeistars palika piektajā vietā. Pirmoreiz čempionāta vēsturē šāds rezultāts nedod iespējas pusfinālu aizvadīt no pirmās starta rindas. To izcīnīja Kristofersons (175), Bakeruds (173), Hansens (169) un Ekstroms (168).

#7 Solberga un viņa komandas biedra Johana Kristofersona nodemonstrētais ātrums un stabilitāte visas sezonas garumā ļāva “PSRX Volkswagen Sweden” komandai nodrošināt komandu čempiona titulu vēl pirms sacensībām Dienvidāfrikā. Šī bija pirmā reize, kad kādai komandai izdevies triumfēt divus gadus pēc kārtas. Pirms tam pie tituliem tikušas “Olsbergs MSE” (2014), “Team Peugeot-Hansen” (2015), “EKS RX” (2016) un jau pieminētā “PSRX Volkswagen Sweden” (2017).

#8 Kristofersons pagarināja arī pašam piederošo rekordu – divkārtējais čempions uzvarējis jau astoņus posmus pēc kārtas. Pārliecinošā dominance ļāvusi iekrāt rallijkrosā vēl neredzētu 83 punktu pārsvaru. Īpatnēji, ka viņa tuvākais sekotājs Matiass Ekstroms uz goda pjedestāla šogad kāpis tikai 3 reizes – mazāk kā nākamie sekotāji – Andreass Bakeruds, Peters Solbergs un Sebastjēns Lēbs.

Foto: FIA World Rallycross

#9 Gluži tāpat kā pērn Jānis Baumanis uz sezonas pēdējo posmu dosies ar 88 punktiem. Šoreiz gan ar tiem pietiek daudz labākam rezultātam – pērn Baumanis sezonu noslēdza 12. vietā, taču šogad ir lieliska iespēja saglabāt devīto pozīciju. Tas nozīmē, ka Jānis ir otrs labākais braucējs ārpus rūpnīcu komandām (aiz Niklasa Gronholma) un pārliecinoši labākais no braucējiem, kuru komanda sastāv no tikai vienas mašīnas.

#10 Līdz ar pasaules čempionātu Vācijā risinājās arī Eiropas čempionāta pēdējais posms priekšpiedziņas Super1600 klases ieskaitē. Par sacensību uzvarētāju kļuva Aidars Nurievs, kamēr čempiona tituls nonāca pie Rokas Baciuškas no Lietuvas, 18 gadu vecumā kļūstot par otro jaunāko čempionu šai klasē aiz Reiņa Nitiša (2013). Artis Baumanis sezonu noslēdza trešajā vietā, tomēr divu pēdējo sezonu summā guvis vairāk punktus par visiem saviem konkurentiem.

Foto: FIA World Rallycross