Brazīlijas Grand Prix izcīņā pretim uzvarai devās Makss Verstapens, taču kontakts ar Estebanu Okonu atņēma “Red Bull” talantam izredzes kāpt uz goda pjedestāla augstākā pakāpiena. Pēc finiša abu braucēju nesaskaņas turpinājās.

Mums bija lieliska mašīna, taču tas idiots mani izsita, kamēr atrados vadībā. Man nav ko teikt,” stāsta Makss Verstapens, kurš pēc finiša pirms svēršanās procedūras pamanījās pagrūstīties ar Okonu. “Mums gāja labāk kā biju gaidījis. Mašīna strādāja lieliski. Komanda izvēlējās pareizo stratēģiju un spējām aizvadīt lielisku nogriezni ar supermīkstajām riepām. Nezinu, ko teikt. Esmu priecīgs par otro vietu, taču mums vajadzēja uzvarēt.”

Savs viedoklis par notikušo ir arī sacensību uzvarētājam Luisam Hamiltonam. “Redzēju, kā tas notiek. Mani šāds iznākums nepārsteidza. Redzēju, kā viņi cīnījās, lai gan tas nebija par pozīciju. Man būtu citādāks domu gājiens. Laimīgā kārtā, viņš spēja turpināt un neviens necieta. Makss allaž cīnīsies par visu, tādēļ dažkārt tas var nospēlēt pret viņu. Pats esmu lepns par uzvaru un man īsti neinteresē, kas notika ar pārējiem.

“F1LV

Tikmēr Estebanu Okonu pārsteigusi Verstapena rīcība pēc sacīkstēm. “FIA būtu jāaptur viņa nevaldāmība. Viņš mani izsita no trases un vēlējās izkauties pēc sacīkstēm. Tas nav profesionāli. Jau sāku pierast pie kaujas ar Maksu. Tas allaž beidzas vienādi, gluži kā pirms vairākiem gadiem.” Abi karstgalvji kopīgi sacentās kartinga laikos, kā arī 2014. gadā pirms nokļūšanas F1 sacentās par Eiropas F3 titulu.

Divus apļus atrados aiz Maksa. Jau pirmajā biju mazliet ātrāks, bet otrajā biju ievērojami pārāks. Man bija svaigas riepas un noteikumi atļauj atgūt par apli zaudēto pozīciju, ja esi ātrāks. Man bija ievērojams ātruma pārsvars. Centos viņu apbraukt pa ārmalu līdzīgi kā ar Fernando. Šādus manevrus esmu veicis pret vairākiem braucējiem, cīnoties no pēdējās pozīcijas pirmajos apļos, taču šai reizē notikumi attīstījās citādāk.

Runājot par incidentu pēc finiša, Verstapens bija nesaudzīgs: “Man nav daudz ko teikt. Viņš bija mīkstais.” Sacensību tiesneši šai epizodē nolēma Verstapenu sodīt ar divu dienu piespiedu darbu, kamēr par notikumiem trasē, papildus saņemtajam 10 sekunžu stop & go sodam, Okons ticis pie trim soda punktiem, tomēr pēdējā gada laikā viņš iekrājis tikai piecus soda punktus, tādēļ diskvalifikācija no sacensībām jaunajam francūzim pagaidām nedraud.

Manuprāt, sods visu izsaka. Ja tiesneši viņam piešķīruši sodu, kļūst skaidrs, kurš šai situācijā atzīts par vainīgu. Pēc cīņas viegli teikt, ka man bija vairāk ko zaudēt, taču es vienkārši aizvadīju savu braucienu. Piepeši par apli atpalicis braucējs cenšas uzrīkot cīņu un ar nepārdomātu risku ielien iekšmalā. Ko es tur varēju darīt? Es tiku sodīts ar uzvaras zaudēšanu. Ceru, ka pēc 15 gadiem par to varēsim pasmieties. Protams, katram ir tiesības atgūt zaudēto apli, taču ir jābūt uzmanīgiem. Tā tas allaž ir bijis,” piebilst Verstapens.