Azerbaidžānas GP kvalifikācijā visai negaidīti dubultuzvaru izcīnīja “Mercedes” braucēji, kamēr “Ferrari” jaunais talants Šarls Leklerks piedzīvoja avāriju. Pēc kvalifikācijas braucēji dalījās iespaidos par piedzīvoto.

Biju pilnībā pelnījis to, kas šodien notika. Jūtos ļoti nelaimīgs. Kā jau teicu komandai pa radio, tā bija manis paša muļķība. Esmu nomierinājies, tomēr joprojām jūtos kā idiots. Tas neko nemaina. Centīšos mācīties no šādas kļūdas un ceru uz sacīkstēm atgriezties vēl stiprāks,” stāsta Šarls Leklerks. “Nevēlos runāt muļķības, taču, atskatoties uz treniņu un Q1 rezultātiem, bija iespējams sasniegt pole position, bet es to visu palaidu vējā. Esmu vīlies, taču ceru kļūt labāks. Bremzēju tieši tāpat kā ar mīkstajām riepām, taču tobrīd man bija uzmontētas vidējās, tādēļ sabloķēju riteņus. Nepārprotiet, problēma nav riepās, bet gan manī pašā. Esmu ļoti vīlies.

Līdz ar to izšķirošajā kvalifikācijas kārtā “Ferrari” pārstāvēja tikai Sebastians Fetels, kurš ieņēma trešo vietu. “Man padevās labs aplis, taču pietrūka kāda, kas pavelk. Sasniedzām maksimumu, tomēr biju gaidījis labākus rezultātus gan no sevis, gan Šarla. Domāju, ka būsim tuvāk līderiem.” Fetels norādīja, ka aizvēja izmantošana var sniegt pat pussekundi aplī, tomēr šai gadījumā tās varētu būt 0,3 sekundes. Tieši tik šķīra viņu no Botasa pole position laika. “Trase sāka atdzist un mašīnas vadāmība palika arvien sarežģītāka. Uzdevu gāzi jau iesildīšanās aplī, lai ātrāk uzsildītu riepas. Tagad mazliet nožēloju, ka neriskēju palikt aizmugurē, tomēr domāju, ka pieņēmām pareizu lēmumu.

Interesanti, ka arī pole position ieguvējs Valteri Botass nemaz netika pie tik perfekta apļa, kā varētu likties. “Atstatumi bija tik nelieli. Pēdējā aplī netiku pie laba aizvēja, tomēr ir ļoti daudz mazu nianšu. Šoreiz man izdevās trāpīt desmitniekā.”

Botass bija ātrākais tikai pirmajā sektorā. Abos atlikušajos viņš piekāpās komandas biedram Luisam Hamiltonam, tomēr pieckārtējam čempionam ar to bija par maz. “Diemžēl mani pirmie divi pagriezieni bija briesmīgi. Gandrīz izslīdēju pirmajā līkumā un tad tas pats atkārtojās nākamajā. Līdz ceturtajam līkumam jau zināju, ka esmu pazaudējis 0,3 sekundes. Vēlāk atguvos, taču ar to nepietika.” Hamiltons arī norādīja, ka bija gaidījis nopietnāku pretestību no “Ferrari” un “Red Bull” puses.

Nevienā brīdī necerēju, ka cīnīšos par pole position. Šai trasē tik daudz ir atkarīgs, vai esi aizvējā, ka tikpat labi vari būt kā pirmais, tā ceturtais. Žēl, ka šeit nevari vienkārši veikt apli, bet jārēķinās, ka kāds lēnāks braucējs varētu izmantot aizvēju un viegli iegūt līdz pat pussekundei. Otrā pagrieziena izejā var iegūt sekundes desmitdaļu. Tad vēl vienu augšup kalnā garām pilij, bet vēl trīs garajā taisnē,” norāda Makss Verstapens.

Tikmēr amizantā situācijā iekūlies viņa komandas biedrs Pjērs Gazlī. Francūzim jau tā būtu jāstartē no boksiem, taču viņš ir diskvalificēts no kvalifikācijas par pārlieku lielu degvielas plūsmas izmantošanu. Tas gan šai gadījumā situāciju nemaina un nekādi papildus sodi sacīkstēs “Red Bull” braucējam tādēļ netiks piešķirti.

“Alfa Romeo” braucējs Kimi Raikonens nonāca pretējā situācijā, tiekot pavilkts pārāk daudz. “Nesanāca veikt nevienu apli. Man bija palicis viens svaigs riepu komplekts. Apļa sākumā nonācu pārāk cieši aiz “Mercedes” formulas. Tas ir muļķīgi, bet ko lai dara? Jūtos sarūgtināts. Iesildīšanās aplī katrs centās atrast savu pozīciju. Nonācu pārāk tuvu un viss bija beidzies vēl pirms pirmā līkuma.” Somu veterāns Q3 palika pēdējā vietā, zaudējot arī komandas biedram Džiovinaci, kurš gan saņēmis 10 starta pozīciju sodu, ļaujot Kimi startēt no 8. vietas.

Vēl lielākas problēmas piemeklēja citu veterānu Robertu Kubicu, kura avārijas dēļ sesija uz ilgāku laiku tika apturēta. “Iegriezu līkumā pārāk ātri un aizķēru sienu no iekšmalas. Tika aizlauzts ritenis un es ieslīdēju sienā. Vēsākos apstākļos riepu uzsildīšanai bija lielāka nozīme kā rīta treniņos. Mums bija līdzīgas problēmas kā vakar, taču necenšos meklēt attaisnojumus. Nākamreiz jābrauc piesardzīgāk. Tas nesniedz pārliecības devu, bet ar to jārēķinās. Tai pašā līkumā gandrīz avarēju bremzēšanas aplī pāris apļus iepriekš. Gandrīz ieskrēju barjerās, tādēļ centos palabot trajektoriju, tomēr pārspīlēju – mašīna sabremzējās un pagriezās labāk kā biju gaidījis.