Maksa Verstapena centienus aizsniegt trešo pozīciju Azerbaidžānas GP izcīņā izbojāja piesardzība, lai nepiedzīvotu līdzīgas problēmas kā komandas biedrs Pjērs Gazlī.

Pjērs Gazlī izstājās 13 apļus pirms finiša pusass defekta dēļ. Lai novāktu viņa “Red Bull” mašīnu uz trim apļiem tika izsludināta virtuālās drošības mašīnas fāze. Tieši tai brīdī Verstapens bija pietuvojies 3. vietā braucošajam Sebastianam Fetelam un gatavojās uzbrukumam, taču pēdējos apļos saglabāja 4. vietu, neapdraudot “Ferrari” pozīciju.

Mums bija problēmas atkārtoti uzsildīt riepas, taču, kad redzējām, kas notika Pjēra mašīnai, nolēmām lieki neriskēt. Nezinām, kādēļ radās pusass defekts, tādēļ nevēlējāmies pakļaut Maksu riskam. Viņš trešo reizi pēc kārtas finišēja ceturtais. Ir sarūgtinoši atkal palikt uzreiz aiz pjedestāla, taču viņš aizvadīja labu braucienu,” komentē “Red Bull” komandas vadītājs Kristians Horners.

Verstapenam tika doti norādījumi izvairīties no 16. pagrieziena apmales, kur viņš sacīkšu sākumā izbrauca pārāk plaši. Vaicāts par citiem ierobežojumiem, Horners noteic: “Mēs nogriezām visu mazliet uz leju, lai netērētu pārāk daudz enerģijas. Protams, līdz virtuālajai drošības mašīnai viss izskatījās labi.” Tāpat tika pieņemts lēmums netiekties pēc punkta par ātrāko apli. Lēmumu vēl vieglāku padarīja fakts, ka Verstapenam nebija sataupīts nelietots mīksto riepu komplekts.

Tai nogrieznī biju atguvis kādas septiņas vai astoņas sekundes. Viss bija labi līdz virtuālās drošības mašīnai. Tad temperatūra riepās strauji kritās. Šķiet, ka mūsu mašīna ir sensitīva uz šādām svārstībām. Nezinu, kas bija par vainu. Pēc tam braukšana bija daudz grūtāka. Es daudz slīdēju. Ja tev šeit nav saķeres, tad nedrīkst pārāk daudz riskēt, bet tas ietekmē apļa laikus,” stāsta Makss Verstapens.

Verstapens bija pēdējais no līderu grupas, kurš veica savu pitstopu, ja neskaita Šarlu Leklerku, kurš izmantoja atšķirīgu riepu stratēģiju. “Varbūt to veicām pa vēlu. Lai gan arī beigās viņus ķēru rokā. Viss izskatījās labi līdz virtuālajai drošības mašīnai, taču to nekad nevar ieplānot. Domāju, ka Pjēra pusass problēmu dēļ man lūdza izvairīties no apmalēm, lai neradītu pārāk lielus leņķus. Pēdējos apļos izvairījos no visām apmalēm. Tas maksāja laiku, bet man tāpat vairs nebija saķeres un es jebkurā gadījumā būtu finišējis ceturtais.”