Azerbaidžānas Grand Prix nedēļas nogales ievadā izskatījās, ka “Ferrari” beidzot varētu pārtraukt “Mercedes” uzvaru sēriju. Svētdienas pēcpusdienā viss bija vecajās sliedēs – Valteri Botass un Luiss Hamiltons izcīnīja dubultuzvaru, bet puiši sarkanajos kombinezonos tika piesēdināti pie viena galdiņa ar “Red Bull”.

Esmu pārliecināts, ka uz šo posmu atvestie uzlabojumi palīdzēja spert soli uz priekšu, taču izskatās, ka dominējošais faktors šajā reizē bija pielāgošanās riepu uzvedībai. Vēl neesam izmantojuši visu to potenciālu. Problēma lēnajos pagriezienos nav meklējama mašīnas aerodinamikā, bet gan mehāniskajā saķerē. Mums jāpaveic pamatīgs mājasdarbs,” situāciju komentē 3. vietas ieguvējs Sebastians Fetels.

Esmu drošs, ka brīdī, kad visu sakārtosim, mašīna būs spēcīga un varēsim cīnīties. Pirmajos četros posmos gan mums vienkārši pietrūka ātruma. Pirmajā nogrieznī mums bija problēmas sekot un atrast pareizo ritmu, kā arī iegūt nepieciešamo saķeri no riepām. Jau gaidīju, ka šī būs gara un smaga pēcpusdiena. Pēc pitstopa mašīna kļuva labāka. Varēju noturēt “Mercedes” tempu.”

“F1LV

Fetela komandas biedrs Šarls Leklerks piedzīvoja avāriju kvalifikācijā un sacīkstes uzsāka ar vidējā sastāva riepām, mīkstāko komplektu izmantojot brauciena beigās. Pēc pitstopa “Ferrari” braucējs iekārtojās 5. vietā un vairs netuvojās Maksam Verstapenam.

Domāju, ka daudzi cilvēki uzskata, ka mēs mocījāmies. Nedomāju, ka tā bija. Es vienkārši necentos samazināt atstatumu, jo radio sarunā vaicāju, vai man ir reālas izredzes noķert priekšā esošos braucējus un saņēmu negatīvu atbildi, jo atstatums bija pārāk liels. Kopš tā brīža domāju par riepu saglabāšanu un ātrākā apļa sasniegšanu.”

Leklerks arī skaidro, ka lieliski apzinājies savu reālo pozīciju, neraugoties uz ilgāku atrašanos vadībā. “Protams, mašīnā esi optimistisks, lai nezaudētu cerības. Vienmēr domā par labāko iznākumu. Taču reālistiski raugoties, mums bija atšķirīga stratēģija un tobrīd vadībai nebija nozīmes. Zināju, ka sacīkstes būs garas un koncentrējos uz savām spējām, lai sasniegtu maksimumu ar vidējā sastāva riepām.

“Ferrari” komandas vadītājs Mattia Binotto skaidro izvēli Leklerku iesaukt boksos tikai tad, kad abi “Mercedes” braucēji un Fetels jau bija ticis viņam garām. “Savā pēcsacīkšu sapulcē jau izrunājām, ka, braucot boksos ātrāk vai ilgāk taupot vidējās riepas, riskētu citos lauciņos. Vienmēr var apspriest citādākus risinājumus, taču neuzskatu, ka mēs būtu pieļāvuši kādu kļūdu.