Lemānā noslēgušās pasaulē prestižākās 24 stundu sacīkstes, kas vienlaikus bija arī 2018. – 2019. gada WEC supersezonas pēdējais posms. “Toyota” otro gadu pēc kārtas izdevās izcīnīt pārliecinošu dubultuzvaru. Arī šoreiz uz goda pjedestāla augstākā pakāpiena kāpa #8 ekipāža, izmantojot komandas biedru neveiksmi pēdējā sacīkšu stundā.
“Toyota” duelis
Pēc dubultuzvaras kvalifikācijā #7 ekipāža (Maiks Konvejs, Kamui Kobajaši un Hosē Marija Lopess) un #8 ekipāža (Sebastians Buemi, Fernando Alonso, Kazuki Nakadžima) stājās blakus viena otrai, taču visai ātri izpaudās #7 ekipāžas pārsvars. Pirmās stundas laikā atstarpe starp abām mašīnām sasniedza 16 sekundes un turpināja strauji augt.
Īsi pirms nakts iestāšanās abas ekipāžas samainījās pozīcijām pēc vairākiem drošības mašīnas periodiem. Nakts laikā #7 ekipāža atguva vadību, turklāt #8 ekipāža pazaudēja nepilnu pusminūti boksos pēc problēmām ar mašīnas durvīm. Rītam austot, abas “Toyota” ekipāžas šķīra vairāk kā minūte.
Situācija ilgāku laiku palika nemainīga, bet kā jau tas “Toyota” mašīnām mēdz notikt, pēdējā stundā viss sagriezās kājām gaisā. Lopess iestrēga 3. pārnesumā ar cauru riepu. Pēc aizklibošanas līdz boksiem un problēmu novēršanas līdera gods tika nodots otrai japāņu koncerna ekipāžai ar Kazuki Nakadžimu pie stūres, tomēr arī viņiem vajadzēja veikt pitstopu.
25 minūtes pirms finiša vadībā jau atkal bija #7 ar 15 sekunžu hadikapu, tomēr viņiem vēl reizi nācās doties boksos un ar to pietika, lai Buemi, Nakadžima un Alonso triumfētu Lemānā otro gadu pēc kārtas, izcīnot arī WEC sezonas titulu.
LMP1 privāto komandu cīņas
Cīņā par labāko privātās komandas godu visai ātri kļuva skaidrs, ka gaidāma aizraujoša cīņa starp “Rebellion Racing” un “SMP Racing”. Gustavo Menezess veica lielisku pirmo nogriezni, tomēr #3 “Rebellion” raibās mašīnas izredzes uz Top 3 tikpat kā izdzisa 7. stundā, kad Tomass Lorēns pieļāva kļūdu bremzējot un pamatīgi apskādēja mašīnu. Arī otrai komandas ekipāžai negāja vieglāk – tehniskas ķibeles jau sacīkšu pirmajā pusē tika papildinātas ar Bruno Sennas izslīdēšanu.
Kādu laiku trešajā un ceturtajā pozīcijā atradās abas “SMP Racing” ekipāžas, taču Jegora Orudževa avārija lika izstāties #17 ekipāžai. Viņi gan nebija vienīgie LMP1 pārstāvji, kas nesasniedza finišu, jo “ByKolles” un “DragonSpeed” piemeklēja tehniskas problēmas. Šāda notikumu attīstība pavēra izredzes trešo vietu izcīnīt “SMP Racing” ar Vitāliju Petrovu, Mihailu Aļošinu un Stofelu Vandurnu.
#3 “Rebellion Racing” problēmas turpinājās arī svētdienā. 3 minūšu sods par riepu pārkāpumiem kļuva par vēl vienu triecienu pirms kārtējās izslīdēšanas. Tā rezultātā “SMP Racing” pārliecinoši ieguva trešo vietu.
LMP2 līderiem problēmas
Kā jau tas bija sagaidāms, plaši pārstāvētajā LMP2 klasē drāmas netrūka. Pieredzējušais Nikolā Lapjērs palīdzēja “Signatech Alpine” iegūt vadību sacīkšu sākumā, taču drīz vien cīņā iesaistījās “G-Drive” #26 ekipāža. Iekrātais vairāku minūšu pārsvars izdzisa kā nebijs pēc dzinēja ķibelēm.
Ar problēmām saskārās arī “DragonSpeed” vienība, kad rīta pusē no trešās pozīcijas avāriju piedzīvoja Pastors Maldonado. Vairākkārt izslīdēja un mašīnu apskādēja arī “ARC Bratislava” komanda, kas pirms diviem gadiem Konstantīnam Calko sniedza iespēju kļūt par pirmo latvieti Lemānā.
Atbrīvojušies no galvenajiem konkurentiem, “Signatech Alpine” ar Nikolā Lapjēru, Andrē Negrao un Pjērs Tirī uzvarēja otro gadu pēc kārtas, triumfējot arī LMP2 sezonas kopvērtējumā. Otrajā vietā finišēja “Jackie Chan DC Racing”.
GTE Pro “Ferrari” izrauj uzvaru
GTE Pro klases sacensības vairāk uzskatāmas par 24 sacīkšu sprintu, jo rezultāti bija ļoti cieši visas diennakts garumā. #63 “Corvette” jau pirmajā stundā izcēlās ne tikai ar savu koši dzelteno krāsojumu, bet arī satriecošām cīņām trasē un dueli ar #93 “Porsche”. Pirms nakts iestāšanās par viņu sīvākajiem konkurentiem kļuva “Ferrari”.
Otrai “Chevrolet Corvette” ekipāžai neklājās tik labi. Trīskārtējais Lemānas 24h uzvarētājs Marsels Faslers aizķēra GTE Am klasē startējošo “Porsche” automašīnu un lielā ātrumā ieskrēja drošības barjerās. Smagu avāriju jau tumsā piedzīvoja arī Marko Sorensena vadītais “Aston Martin”.
Vairākas drošības mašīnas fāzes ļāva konkurentiem noķert #63 “Corvette”. Situāciju neuzlaboja arī pitstops trīsarpus stundas pirms finiša, kad luksofors izejā rādīja sarkano gaismu drošības mašīnas dēļ, aizkavējot boksos iebraukušās ekipāžas. Jans Magnusens arī pamanījās izslīdēt un sabojāt balstiekārtu.
“Ferrari” tika galā ar “Porsche” un goda pjedestāla augstākais pakāpiens tika Alesandro Pjēram Džidi, Džeimsam Kalado un Danielam Serram, kuri savā klasē startēja tikai no 12. vietas. “Porsche” jau bija nodrošinājuši titulu komandu ieskaitē vēl pirms Lemānas.
Kītinga pārsteigums GTE Am
GTE AM ieskaitē ilgāku laiku notikumus kontrolēja “Dempsey-Proton” komanda, bet drošības mašīnas nospēlēja par labu “Keating Motorsports” vienībai. Viss izskatījās lieliski līdz komandas īpašnieks un braucējs Bens Kītings saņēma sodu par spolēšanu boksos. Tas gan neapturēja “Ford GT” braucējus Kītingu, Žerēnu Blekemolenu un Felipi Fragu no uzvaras.
Šai klasē ierasti spēcīgi ir “Aston Martin” (Dalla Lana, Lamī, Lauda), taču Dalla Lana izbrauca ārpus trases un bojājumus nācās novērst ar vairāk kā pusstundu garu pitstopu. Vēlāk Lamī nācās nobraukt trases malā.
Līdz ar sezonas noslēgumu pasaules izturības sacīkšu čempionāta dalībnieki var doties pelnītā vasaras pārtraukumā un gluži kā skolnieki skolas solā pie saviem 2019. / 2020. gada sezonas spēkratiem sēdīsies 1. septembrī, kad Silverstonas trasē risināsies 4 stundu izturības sacīkstes. Sezona noslēgsies 2020. gada 13. – 14. jūnijā ar Lemānas diennakts braucienu.
Lemānas 24 stundu brauciena rezultāti
V. | Braucēji | Mašīna | Klase | Rezultāts |
1 | Sébastien Buemi | Toyota TS050 Hybrid | LMP1 | 385 apļi |
Kazuki Nakajima | ||||
Fernando Alonso | ||||
2 | Mike Conway | Toyota TS050 Hybrid | LMP1 | 16.972 |
Kamui Kobayashi | ||||
Jose Maria Lopez | ||||
3 | Vitaly Petrov | BR Engineering BR1 | LMP1 | 6 apļi |
Mikhail Aleshin | ||||
Stoffel Vandoorne | ||||
4 | Neel Jani | Rebellion R13 | LMP1 | 9 apļi |
Andre Lotterer | ||||
Bruno Senna | ||||
5 | Thomas Laurent | Rebellion R13 | LMP1 | 15 apļi |
Nathanael Berthon | ||||
Gustavo Menezes | ||||
6 | Nicolas Lapierre | Alpine A470 | LMP2 | 17 apļi |
Andre Negrao | ||||
Pierre Thiriet | ||||
7 | Ho-Pin Tung | Oreca 07 | LMP2 | 18 apļi |
Stéphane Richelmi | ||||
Gabriel Aubry | ||||
8 | François Perrodo | Oreca 07 | LMP2 | 19 apļi |
Matthieu Vaxiviere | ||||
Loic Duval | ||||
9 | Philip Hanson | Ligier JSP 217 | LMP2 | 20 apļi |
Filipe Albuquerque | ||||
Paul di Resta | ||||
10 | Paul Lafargue | Oreca 07 | LMP2 | 21 apļi |
Paul-Loup Chatin | ||||
Memo Rojas | ||||
11 | Roman Rusinov | Aurus 01 | LMP2 | 21 apļi |
Job Van Uitert | ||||
Jean-Eric Vergne | ||||
12 | Nico Jamin | Oreca 07 | LMP2 | 22 apļi |
Pierre Ragues | ||||
Romain Dumas | ||||
13 | Rene Binder | Ligier JSP 217 | LMP2 | 23 apļi |
Julien Canal | ||||
Will Stevens | ||||
14 | Tristan Gommendy | Oreca 07 | LMP2 | 23 apļi |
Vincent Capillaire | ||||
Jonathan Hirschi | ||||
15 | David Zollinger | Oreca 07 | LMP2 | 28 apļi |
Andrea Pizzitola | ||||
John Falb | ||||
16 | Anders Fjordbach | Oreca 07 | LMP2 | 29 apļi |
Dennis Andersen | ||||
Mathias Beche | ||||
17 | Erwin Creed | Ligier JSP 217 | LMP2 | 30 apļi |
Romano Ricci | ||||
Nicholas Boulle | ||||
18 | Roberto Lacorte | Dallara P217 | LMP2 | 33 apļi |
Giorgio Sernagiotto | ||||
Andrea Belicchi | ||||
19 | Ryan Cullen | Ligier JSP 217 | LMP2 | 37 apļi |
Alex Brundle | ||||
20 | Alessandro Pier Guidi | Ferrari 488 GTE EVO | LMGTE PRO | 43 apļi |
James Calado | ||||
Daniel Serra | ||||
21 | Gianmaria Bruni | Porsche 911 RSR | LMGTE PRO | 43 apļi |
Richard Lietz | ||||
Frédéric Makowiecki | ||||
22 | Patrick Pilet | Porsche 911 RSR | LMGTE PRO | 43 apļi |
Earl Bamber | ||||
Nick Tandy | ||||
23 | Joey Hand | Ford GT | LMGTE PRO | 43 apļi |
Dirk Muller | ||||
Sébastien Bourdais | ||||
24 | Andy Priaulx | Ford GT | LMGTE PRO | 43 apļi |
Harry Tincknell | ||||
Jonathan Bomarito | ||||
25 | Ryan Briscoe | Ford GT | LMGTE PRO | 44 apļi |
Richard Westbrook | ||||
Scott Dixon | ||||
26 | Stefan Mücke | Ford GT | LMGTE PRO | 45 apļi |
Olivier Pla | ||||
Billy Johnson | ||||
27 | Frits van Eerd | Dallara P217 | LMP2 | 45 apļi |
Giedo van der Garde | ||||
Nyck de Vries | ||||
28 | Sven Muller | Porsche 911 RSR | LMGTE PRO | 46 apļi |
Mathieu Jaminet | ||||
Dennis Olsen | ||||
29 | Jan Magnussen | Chevrolet Corvette | LMGTE PRO | 48 apļi |
Antonio Garcia | ||||
Mike Rockenfeller | ||||
30 | Michael Christensen | Porsche 911 RSR | LMGTE PRO | 48 apļi |
Kevin Estre | ||||
Laurens Vanthoor | ||||
31 | Augusto Farfus | BMW M8 GTE | LMGTE PRO | 50 apļi |
Antonio Felix da Costa | ||||
Jesse Krohn | ||||
32 | Ben Keating | Ford GT | LMGTE AM | 51 aplis |
Jeroen Bleekemolen | ||||
Felipe Fraga | ||||
33 | Jörg Bergmeister | Porsche 911 RSR | LMGTE AM | 51 aplis |
Patrick Lindsey | ||||
Egidio Perfetti | ||||
34 | Jeff Segal | Ferrari 488 GTE | LMGTE AM | 51 aplis |
Rodrigo Baptista | ||||
Wei Lu | ||||
35 | Cooper MacNeil | Ferrari 488 GTE | LMGTE AM | 52 apļi |
Toni Vilander | ||||
Robert Smith | ||||
36 | Matt Campbell | Porsche 911 RSR | LMGTE AM | 53 apļi |
Christian Ried | ||||
Julien Andlauer | ||||
37 | Takeshi Kimura | Ferrari 488 GTE | LMGTE AM | 53 apļi |
Kei Cozzolino | ||||
Côme Ledogar | ||||
38 | Louis Prette | Porsche 911 RSR | LMGTE AM | 53 apļi |
Philippe Prette | ||||
Vincent Abril | ||||
39 | Luis Perez Companc | Ferrari 488 GTE | LMGTE AM | 54 apļi |
Matthew Griffin | ||||
Matteo Cressoni | ||||
40 | Thomas Flohr | Ferrari 488 GTE | LMGTE AM | 54 apļi |
Francesco Castellacci | ||||
Giancarlo Fisichella | ||||
41 | Michael Wainwright | Porsche 911 RSR | LMGTE AM | 54 apļi |
Benjamin Barker | ||||
Thomas Preining | ||||
42 | Manuela Gostner | Ferrari 488 GTE | LMGTE AM | 55 apļi |
Rahel Frey | ||||
Michelle Gatting | ||||
43 | Pipo Derani | Ferrari 488 GTE EVO | LMGTE PRO | 56 apļi |
Oliver Jarvis | ||||
Jules Gounon | ||||
44 | Motoaki Ishikawa | Ferrari 488 GTE | LMGTE AM | 57 apļi |
Olivier Beretta | ||||
Eddie Cheever III | ||||
45 | Salih Yoluc | Aston Martin Vantage | LMGTE AM | 58 apļi |
Euan Hankey | ||||
Charles Eastwood | ||||
46 | Alex Lynn | Aston Martin Vantage | LMGTE PRO | 60 apļi |
Maxime Martin | ||||
Jonathan Adam | ||||
47 | Jakub Smiechowski | Ligier JSP 217 | LMP2 | 60 apļi |
James Winslow | ||||
Nigel Moore | ||||
48 | Claudio Schiavoni | Ferrari 488 GTE | LMGTE AM | 61 aplis |
Andrea Piccini | ||||
Sergio Pianezzola | ||||
49 | Nick Catsburg | BMW M8 GTE | LMGTE PRO | 76 apļi |
Martin Tomczyk | ||||
Philipp Eng | ||||
NF | John Farano | Oreca 07 | LMP2 | 90 apļi |
Arjun Maini | ||||
Norman Nato | ||||
NF | Roberto Gonzalez | Oreca 07 | LMP2 | 140 apļi |
Pastor Maldonado | ||||
Anthony Davidson | ||||
NF | David Heinemeier Hansson | Oreca 07 | LMP2 | 186 apļi |
Jordan King | ||||
Ricky Taylor | ||||
NF | Stéphane Sarrazin | BR Engineering BR1 | LMP1 | 222 apļi |
Egor Orudzhev | ||||
Sergey Sirotkin | ||||
NF | Tom Dillmann | ENSO CLM P1/01 | LMP1 | 222 apļi |
Oliver Webb | ||||
Paolo Ruberti | ||||
NF | Miro Konopka | Ligier JSP 217 | LMP2 | 225 apļi |
Henning Enqvist | ||||
Konstantin Tereshchenko | ||||
NF | Davide Rigon | Ferrari 488 GTE EVO | LMGTE PRO | 245 apļi |
Sam Bird | ||||
Miguel Molina | ||||
NF | Marco Sorensen | Aston Martin Vantage | LMGTE PRO | 253 apļi |
Nicki Thiim | ||||
Darren Turner | ||||
NF | Paul Dalla Lana | Aston Martin Vantage | LMGTE AM | 298 apļi |
Pedro Lamy | ||||
Mathias Lauda | ||||
NF | Oliver Gavin | Chevrolet Corvette | LMGTE PRO | 303 apļi |
Tommy Milner | ||||
Marcel Fassler | ||||
NF | Satoshi Hoshino | Porsche 911 RSR | LMGTE AM | 306 apļi |
Giorgio Roda | ||||
Matteo Cairoli | ||||
NF | Henrik Hedman | BR Engineering BR1 | LMP1 | 309 apļi |
Ben Hanley | ||||
Renger van der Zande |