Foto: Toyota Racing

Lemānā noslēgušās pasaulē prestižākās 24 stundu sacīkstes, kas vienlaikus bija arī 2018. – 2019. gada WEC supersezonas pēdējais posms. “Toyota” otro gadu pēc kārtas izdevās izcīnīt pārliecinošu dubultuzvaru. Arī šoreiz uz goda pjedestāla augstākā pakāpiena kāpa #8 ekipāža, izmantojot komandas biedru neveiksmi pēdējā sacīkšu stundā.

“Toyota” duelis

Pēc dubultuzvaras kvalifikācijā #7 ekipāža (Maiks Konvejs, Kamui Kobajaši un Hosē Marija Lopess) un #8 ekipāža (Sebastians Buemi, Fernando Alonso, Kazuki Nakadžima) stājās blakus viena otrai, taču visai ātri izpaudās #7 ekipāžas pārsvars. Pirmās stundas laikā atstarpe starp abām mašīnām sasniedza 16 sekundes un turpināja strauji augt.

Īsi pirms nakts iestāšanās abas ekipāžas samainījās pozīcijām pēc vairākiem drošības mašīnas periodiem. Nakts laikā #7 ekipāža atguva vadību, turklāt #8 ekipāža pazaudēja nepilnu pusminūti boksos pēc problēmām ar mašīnas durvīm. Rītam austot, abas “Toyota” ekipāžas šķīra vairāk kā minūte.

“F1LV

Situācija ilgāku laiku palika nemainīga, bet kā jau tas “Toyota” mašīnām mēdz notikt, pēdējā stundā viss sagriezās kājām gaisā. Lopess iestrēga 3. pārnesumā ar cauru riepu. Pēc aizklibošanas līdz boksiem un problēmu novēršanas līdera gods tika nodots otrai japāņu koncerna ekipāžai ar Kazuki Nakadžimu pie stūres, tomēr arī viņiem vajadzēja veikt pitstopu.

25 minūtes pirms finiša vadībā jau atkal bija #7 ar 15 sekunžu hadikapu, tomēr viņiem vēl reizi nācās doties boksos un ar to pietika, lai Buemi, Nakadžima un Alonso triumfētu Lemānā otro gadu pēc kārtas, izcīnot arī WEC sezonas titulu.

LMP1 privāto komandu cīņas

Cīņā par labāko privātās komandas godu visai ātri kļuva skaidrs, ka gaidāma aizraujoša cīņa starp “Rebellion Racing” un “SMP Racing”. Gustavo Menezess veica lielisku pirmo nogriezni, tomēr #3 “Rebellion” raibās mašīnas izredzes uz Top 3 tikpat kā izdzisa 7. stundā, kad Tomass Lorēns pieļāva kļūdu bremzējot un pamatīgi apskādēja mašīnu. Arī otrai komandas ekipāžai negāja vieglāk – tehniskas ķibeles jau sacīkšu pirmajā pusē tika papildinātas ar Bruno Sennas izslīdēšanu.

Kādu laiku trešajā un ceturtajā pozīcijā atradās abas “SMP Racing” ekipāžas, taču Jegora Orudževa avārija lika izstāties #17 ekipāžai. Viņi gan nebija vienīgie LMP1 pārstāvji, kas nesasniedza finišu, jo “ByKolles” un “DragonSpeed” piemeklēja tehniskas problēmas. Šāda notikumu attīstība pavēra izredzes trešo vietu izcīnīt “SMP Racing” ar Vitāliju Petrovu, Mihailu Aļošinu un Stofelu Vandurnu.

#3 “Rebellion Racing” problēmas turpinājās arī svētdienā. 3 minūšu sods par riepu pārkāpumiem kļuva par vēl vienu triecienu pirms kārtējās izslīdēšanas. Tā rezultātā “SMP Racing” pārliecinoši ieguva trešo vietu.

LMP2 līderiem problēmas

Kā jau tas bija sagaidāms, plaši pārstāvētajā LMP2 klasē drāmas netrūka. Pieredzējušais Nikolā Lapjērs palīdzēja “Signatech Alpine” iegūt vadību sacīkšu sākumā, taču drīz vien cīņā iesaistījās “G-Drive” #26 ekipāža. Iekrātais vairāku minūšu pārsvars izdzisa kā nebijs pēc dzinēja ķibelēm.

Ar problēmām saskārās arī “DragonSpeed” vienība, kad rīta pusē no trešās pozīcijas avāriju piedzīvoja Pastors Maldonado. Vairākkārt izslīdēja un mašīnu apskādēja arī “ARC Bratislava” komanda, kas pirms diviem gadiem Konstantīnam Calko sniedza iespēju kļūt par pirmo latvieti Lemānā.

Atbrīvojušies no galvenajiem konkurentiem, “Signatech Alpine” ar Nikolā Lapjēru, Andrē Negrao un Pjērs Tirī uzvarēja otro gadu pēc kārtas, triumfējot arī LMP2 sezonas kopvērtējumā. Otrajā vietā finišēja “Jackie Chan DC Racing”.

GTE Pro “Ferrari” izrauj uzvaru

GTE Pro klases sacensības vairāk uzskatāmas par 24 sacīkšu sprintu, jo rezultāti bija ļoti cieši visas diennakts garumā. #63 “Corvette” jau pirmajā stundā izcēlās ne tikai ar savu koši dzelteno krāsojumu, bet arī satriecošām cīņām trasē un dueli ar #93 “Porsche”. Pirms nakts iestāšanās par viņu sīvākajiem konkurentiem kļuva “Ferrari”.

Otrai “Chevrolet Corvette” ekipāžai neklājās tik labi. Trīskārtējais Lemānas 24h uzvarētājs Marsels Faslers aizķēra GTE Am klasē startējošo “Porsche” automašīnu un lielā ātrumā ieskrēja drošības barjerās. Smagu avāriju jau tumsā piedzīvoja arī Marko Sorensena vadītais “Aston Martin”.

Vairākas drošības mašīnas fāzes ļāva konkurentiem noķert #63 “Corvette”. Situāciju neuzlaboja arī pitstops trīsarpus stundas pirms finiša, kad luksofors izejā rādīja sarkano gaismu drošības mašīnas dēļ, aizkavējot boksos iebraukušās ekipāžas. Jans Magnusens arī pamanījās izslīdēt un sabojāt balstiekārtu.

“Ferrari” tika galā ar “Porsche” un goda pjedestāla augstākais pakāpiens tika Alesandro Pjēram Džidi, Džeimsam Kalado un Danielam Serram, kuri savā klasē startēja tikai no 12. vietas. “Porsche” jau bija nodrošinājuši titulu komandu ieskaitē vēl pirms Lemānas.

Kītinga pārsteigums GTE Am

GTE AM ieskaitē ilgāku laiku notikumus kontrolēja “Dempsey-Proton” komanda, bet drošības mašīnas nospēlēja par labu “Keating Motorsports” vienībai. Viss izskatījās lieliski līdz komandas īpašnieks un braucējs Bens Kītings saņēma sodu par spolēšanu boksos. Tas gan neapturēja “Ford GT” braucējus Kītingu, Žerēnu Blekemolenu un Felipi Fragu no uzvaras.

Šai klasē ierasti spēcīgi ir “Aston Martin” (Dalla Lana, Lamī, Lauda), taču Dalla Lana izbrauca ārpus trases un bojājumus nācās novērst ar vairāk kā pusstundu garu pitstopu. Vēlāk Lamī nācās nobraukt trases malā.

Līdz ar sezonas noslēgumu pasaules izturības sacīkšu čempionāta dalībnieki var doties pelnītā vasaras pārtraukumā un gluži kā skolnieki skolas solā pie saviem 2019. / 2020. gada sezonas spēkratiem sēdīsies 1. septembrī, kad Silverstonas trasē risināsies 4 stundu izturības sacīkstes. Sezona noslēgsies 2020. gada 13. – 14. jūnijā ar Lemānas diennakts braucienu.

Lemānas 24 stundu brauciena rezultāti

V.  Braucēji Mašīna Klase Rezultāts
1  Sébastien Buemi Toyota TS050 Hybrid LMP1 385 apļi
 Kazuki Nakajima
 Fernando Alonso
2  Mike Conway Toyota TS050 Hybrid LMP1 16.972
 Kamui Kobayashi
 Jose Maria Lopez
3  Vitaly Petrov BR Engineering BR1 LMP1 6 apļi
 Mikhail Aleshin
 Stoffel Vandoorne
4  Neel Jani Rebellion R13 LMP1 9 apļi
 Andre Lotterer
 Bruno Senna
5  Thomas Laurent Rebellion R13 LMP1 15 apļi
 Nathanael Berthon
 Gustavo Menezes
6  Nicolas Lapierre Alpine A470 LMP2 17 apļi
 Andre Negrao
 Pierre Thiriet
7  Ho-Pin Tung Oreca 07 LMP2 18 apļi
 Stéphane Richelmi
 Gabriel Aubry
8  François Perrodo Oreca 07 LMP2 19 apļi
 Matthieu Vaxiviere
 Loic Duval
9  Philip Hanson Ligier JSP 217 LMP2 20 apļi
 Filipe Albuquerque
 Paul di Resta
10  Paul Lafargue Oreca 07 LMP2 21 apļi
 Paul-Loup Chatin
 Memo Rojas
11  Roman Rusinov Aurus 01 LMP2 21 apļi
 Job Van Uitert
 Jean-Eric Vergne
12  Nico Jamin Oreca 07 LMP2 22 apļi
 Pierre Ragues
 Romain Dumas
13  Rene Binder Ligier JSP 217 LMP2 23 apļi
 Julien Canal
 Will Stevens
14  Tristan Gommendy Oreca 07 LMP2 23 apļi
 Vincent Capillaire
 Jonathan Hirschi
15  David Zollinger Oreca 07 LMP2 28 apļi
 Andrea Pizzitola
 John Falb
16  Anders Fjordbach Oreca 07 LMP2 29 apļi
 Dennis Andersen
 Mathias Beche
17  Erwin Creed Ligier JSP 217 LMP2 30 apļi
 Romano Ricci
 Nicholas Boulle
18  Roberto Lacorte Dallara P217 LMP2 33 apļi
 Giorgio Sernagiotto
 Andrea Belicchi
19  Ryan Cullen Ligier JSP 217 LMP2 37 apļi
 Alex Brundle
20  Alessandro Pier Guidi Ferrari 488 GTE EVO LMGTE PRO 43 apļi
 James Calado
 Daniel Serra
21  Gianmaria Bruni Porsche 911 RSR LMGTE PRO 43 apļi
 Richard Lietz
 Frédéric Makowiecki
22  Patrick Pilet Porsche 911 RSR LMGTE PRO 43 apļi
 Earl Bamber
 Nick Tandy
23  Joey Hand Ford GT LMGTE PRO 43 apļi
 Dirk Muller
 Sébastien Bourdais
24  Andy Priaulx Ford GT LMGTE PRO 43 apļi
 Harry Tincknell
 Jonathan Bomarito
25  Ryan Briscoe Ford GT LMGTE PRO 44 apļi
 Richard Westbrook
 Scott Dixon
26  Stefan Mücke Ford GT LMGTE PRO 45 apļi
 Olivier Pla
 Billy Johnson
27  Frits van Eerd Dallara P217 LMP2 45 apļi
 Giedo van der Garde
 Nyck de Vries
28  Sven Muller Porsche 911 RSR LMGTE PRO 46 apļi
 Mathieu Jaminet
 Dennis Olsen
29  Jan Magnussen Chevrolet Corvette LMGTE PRO 48 apļi
 Antonio Garcia
 Mike Rockenfeller
30  Michael Christensen Porsche 911 RSR LMGTE PRO 48 apļi
 Kevin Estre
 Laurens Vanthoor
31  Augusto Farfus BMW M8 GTE LMGTE PRO 50 apļi
 Antonio Felix da Costa
 Jesse Krohn
32  Ben Keating Ford GT LMGTE AM 51 aplis
 Jeroen Bleekemolen
 Felipe Fraga
33  Jörg Bergmeister Porsche 911 RSR LMGTE AM 51 aplis
 Patrick Lindsey
 Egidio Perfetti
34  Jeff Segal Ferrari 488 GTE LMGTE AM 51 aplis
 Rodrigo Baptista
 Wei Lu
35  Cooper MacNeil Ferrari 488 GTE LMGTE AM 52 apļi
 Toni Vilander
 Robert Smith
36  Matt Campbell Porsche 911 RSR LMGTE AM 53 apļi
 Christian Ried
 Julien Andlauer
37  Takeshi Kimura Ferrari 488 GTE LMGTE AM 53 apļi
 Kei Cozzolino
 Côme Ledogar
38  Louis Prette Porsche 911 RSR LMGTE AM 53 apļi
 Philippe Prette
 Vincent Abril
39  Luis Perez Companc Ferrari 488 GTE LMGTE AM 54 apļi
 Matthew Griffin
 Matteo Cressoni
40  Thomas Flohr Ferrari 488 GTE LMGTE AM 54 apļi
 Francesco Castellacci
 Giancarlo Fisichella
41  Michael Wainwright Porsche 911 RSR LMGTE AM 54 apļi
 Benjamin Barker
 Thomas Preining
42  Manuela Gostner Ferrari 488 GTE LMGTE AM 55 apļi
 Rahel Frey
 Michelle Gatting
43  Pipo Derani Ferrari 488 GTE EVO LMGTE PRO 56 apļi
 Oliver Jarvis
 Jules Gounon
44  Motoaki Ishikawa Ferrari 488 GTE LMGTE AM 57 apļi
 Olivier Beretta
 Eddie Cheever III
45  Salih Yoluc Aston Martin Vantage LMGTE AM 58 apļi
 Euan Hankey
 Charles Eastwood
46  Alex Lynn Aston Martin Vantage LMGTE PRO 60 apļi
 Maxime Martin
 Jonathan Adam
47  Jakub Smiechowski Ligier JSP 217 LMP2 60 apļi
 James Winslow
 Nigel Moore
48  Claudio Schiavoni Ferrari 488 GTE LMGTE AM 61 aplis
 Andrea Piccini
 Sergio Pianezzola
49  Nick Catsburg BMW M8 GTE LMGTE PRO 76 apļi
 Martin Tomczyk
 Philipp Eng
NF  John Farano Oreca 07 LMP2 90 apļi
 Arjun Maini
 Norman Nato
NF  Roberto Gonzalez Oreca 07 LMP2 140 apļi
 Pastor Maldonado
 Anthony Davidson
NF  David Heinemeier Hansson Oreca 07 LMP2 186 apļi
 Jordan King
 Ricky Taylor
NF  Stéphane Sarrazin BR Engineering BR1 LMP1 222 apļi
 Egor Orudzhev
 Sergey Sirotkin
NF  Tom Dillmann ENSO CLM P1/01 LMP1 222 apļi
 Oliver Webb
 Paolo Ruberti
NF  Miro Konopka Ligier JSP 217 LMP2 225 apļi
 Henning Enqvist
 Konstantin Tereshchenko
NF  Davide Rigon Ferrari 488 GTE EVO LMGTE PRO 245 apļi
 Sam Bird
 Miguel Molina
NF  Marco Sorensen Aston Martin Vantage LMGTE PRO 253 apļi
 Nicki Thiim
 Darren Turner
NF  Paul Dalla Lana Aston Martin Vantage LMGTE AM 298 apļi
 Pedro Lamy
 Mathias Lauda
NF  Oliver Gavin Chevrolet Corvette LMGTE PRO 303 apļi
 Tommy Milner
 Marcel Fassler
NF  Satoshi Hoshino Porsche 911 RSR LMGTE AM 306 apļi
 Giorgio Roda
 Matteo Cairoli
NF  Henrik Hedman BR Engineering BR1 LMP1 309 apļi
 Ben Hanley
 Renger van der Zande