Skatītāju atbalsts un mājas sienu priekšrocības dažkārt darbojās vēl labāk kā daži papildus zirgspēki. To gan nevar teikt par Sebastianu Fetelu, kurš pērn mazliet mitros apstākļos izslīdēja no trases un pazaudēja drošu uzvaru, ļaujot to iegūt no 14. pozīcijas startējušajam Luisam Hamiltonam. Iespējams, tieši šis kļuva par izšķirošo pavērsienu cīņai par titulu. Šogad Sebs atrodas ievērojami sliktākā pozīcijā – vācietis vēl nav kāpis uz pjedestāla augstākā pakāpiena. Mājas posms ir ideāla vieta, lai to beidzot paveiktu.

Hokenheima ir viena no senākajām trasēm kalendārā, tomēr gadu gaitā tā ir pamatīgi mainījusies un ne vienmēr atradusi savu vietu kalendārā. Lai gan Vācijā šobrīd atrodas tikai viena F1 trase, tomēr vietējie līdzjutēji samērā bieži izvēlās doties uz Beļģiju, Austriju, Franciju vai Lielbritāniju, tādēļ pat tad, kad par titulu cīnās vācu braucējs un vācu komanda, tribīnes var būt samērā patukšas. Situāciju pēdējā laikā ievērojami uzlabojusi Maksa Verstapena ‘oranžā armija’, turklāt šonedēļ skatītāji varēs klātienē novērtēt strauji popularitāti gūstošā Mika Šūmahera sniegumu F2 sacīkstēs.

Trases pirmā daļa ir ļoti ātra – garās taisnes lieliski paredzētas apdzīšanai (un varbūt pozīcijas atgūšanai), jo starp tām ir ātri un plūdeni pagriezieni. Tikmēr trases beigas ir pilnīgs pretstats – lēna, līkumota un šaura, pieprasot pēc iespējas lielāku piespiedējspēku, augstu saķeri un lieliski noregulētas bremzes.

Grafiks: Pirelli
“F1LV

Pirms izvērtēt potenciālos spēku samērus, jāieskatās laika prognozē. Piektdien Vācijā tiek solīta ļoti karsta diena. Gaisa temperatūra varētu sasniegt pat +40 grādu atzīmi. Nedēļas nogalē viss strauji mainīsies. Sestdien gaidāms pērkona negaiss un, iespējams, kvalifikācija ar slapjā laika riepām. Tikmēr līdz sacīkstēm gaiss būs atdzisis līdz aptuveni +25 grādiem, tomēr lietus iespējamība joprojām būs visai augsta.

Austrijas Grand Prix laikā “Mercedes” komanda mocījās ar mašīnas pārkaršanu un nepietiekamu dzesēšanas sistēmas darbību. Tā varētu izrādīties problēma arī piektdien, tomēr pat tad, ja “Mercedes” izrādīsies tikai trešā ātrākā komanda, situācijai nevajadzētu atstāt pēdas uz svētdienu. Kad Toto Volfam tika vaicāts par to, vai problēmas tiks novērstas uz Silverstounu, viņš norādīja, ka tur vienkārši būšot vēsāks. Ja karstuma vilnis tomēr neatkāpsies, balti sudraboto mašīnu favorītu statuss var tikt apdraudēts.

Hokenheima nav anomālija. Trases ar ekstrēmām konfigurācijām, kas prasa ļoti augstu, vai gluži pretēji ļoti zemu piespiedējspēka līmeni, ņemot vērā vidējos ātrumus, kur skalas vienā galā ir Monako, bet otrā Monca, var radīt piepešu spēku samēru izmaiņas. Vācija drīzāk liekama vienā maisā ar Spāniju un Franciju – trasēm, kurās dubultuzvaru izcīnīja tieši “Mercedes”.

Tomēr, ja cīņas notiktu uz papīra, vajadzība pēc sacīkstēm izpaliktu. Sebastians Fetels pērn Vācijā ar dominējošu mašīnu pierādīja, ka visu ir ļoti ātri iespējams pazaudēt, it īpaši tad, ja laikapstākļi sāk spēlēt lomu un visa saķere tiek aizskalota. Tādēļ no potenciālajiem kandidātiem uz uzvaru nedrīkst izslēgt arī “Ferrari” un “Red Bull”. Šarls Leklerks pamazām sāk veidot komandu ap sevi un pēc četrām secīgām vizītēm uz goda pjedestāla sadeldējis Fetela pārsvaru līdz trim punktiem. Abiem “Ferrari” braucējiem gan vēl jānoķer Makss Verstapens, kurš Lielbritānijā vairs tik ļoti nedominēja pār savu komandas biedru Pjēru Gazlī. Ja francūzis beidzot ir pielāgojies “Red Bull” mašīnai, cīņas par vietu uz pjedestāla tikai saasināsies.

“Racing Point” uz šo posmu ieradušies ar ievērojamu uzlabojumu pakotni. Uzlabojumi uz Spāniju nedeva cerēto rezultātu un vismaz kvalifikācijā Peresa un Strola pārstāvētā vienība uzskatāma par otru lēnāko aiz “Williams”. Sacīkstēs Peresam parasti izdodas iegūt vairākas pozīcijas, it īpaši uz “Haas” rēķina, kuri atrodas pamatīgā bedrē. Eļļu ugunī pielēja Grožāna sadursme ar Magnusenu Lielbritānijā.

Atsijājot šīs trīs komandas, reālākie kandidāti uz atlikušajiem punktiem ir “Renault”, “McLaren”, “Alfa Romeo” un “Toro Rosso”. Pēdējos posmos virsroku guvuši “McLaren”, tomēr Vācijā neredzēsim tik augstus tempus kā Austrijā un Lielbritānijā, kur lēnu līkumu tikpat kā vispār nebija. Iespējams, pienācis laiks “Renault” prettriecienam.

Hokenheima ir viena no trim trasēm, kas vēl nav parakstījusi līgumu par Grand Prix rīkošanu nākamsezon. Pēc Fernando Alonso aiziešanas no F1 un Nīderlandes posma iekļaušanas maijā, paredzams, ka Spānijai vieta kalendārā neatradīsies. Vai Vjetnama nomainīs Vāciju vai Meksiku pagaidām nav drošas atbildes, tomēr var gadīties, ka šīs kļūst par Hokenheimas ardievām Formula 1 čempionātam.

Sacensības tiešraidē Latvijas teritorijā iespējams vērot kanālā “RTL” vācu valodā, bet latviski pirmdien būs vērojams sacensību apskats kanālā “Best4Sport TV”, kā arī daudz īsākā apkopojumā raidījumā “Motoru Sporta 5minūte”.

TRĪS PIETURAS PUNKTI:

  • Vai Fetels revanšēsies par pagājušā gada neveiksmi mājas posmā?
  • Vai Pjērs Gazlī beidzot ir pieradis pie “Red Bull” mašīnas?
  • Vai Romēns Grožāns spēs atgūties pēc fiasko pēdējos posmos?

SACENSĪBU PROGRAMMA

Piektdiena, 26. jūlijs

12:00 Pirmie treniņbraucieni
16:00 Otrie treniņbraucieni

Sestdiena, 27. jūlijs

13:00 Trešie treniņbraucieni
16:00 Kvalifikācija

Svētdiena, 28. jūlijs

16:10 Vācijas Grand Prix starts