Kamēr Luiss Hamiltons pārliecinoši tuvojas savam sestajam čempiona titulam un autosporta pasaule sēro par Antuāna Ubēra bojāeju, pienācis katra “Ferrari” līdzjutēja sezonas gaidītākais mirklis – Itālijas Grand Prix.

Formula 1 komandas allaž cenšas radīt mašīnu, kas darbotos lieliski pēc iespējas vairāk trasēs. Protams, eksistē tā saucamās anomālijas – trases ar ļoti specifiskām iezīmēm, kas mēdz sajaukt spēku samērus kājām gaisā kaut uz vienu nedēļas nogali. Kamēr skalas vienā galā atrodas šaurā un līkumotā Monako trase, ass otrā galā jau gadiem lepni gozējas ātrā Monca.

Trase, kas atrodas kalendārā jau kopš 1950. gada, šonedēļ nodrošināja savas vietas saglabāšanu uz vēl vismaz pieciem gadiem. Tikai cilvēki, kas Itālijas posmu apmeklējuši klātienē, spēs pilnībā saprast unikālo atmosfēru, kas valda trasē. “Ferrari” komandas prasīgo līdzjutēju pūlis liek saprast, cik daudz autosacīkstes nozīmē šai Dienvideiropas zemē, kas pazīstama ar savu leģendāro superauto ražošanu.

Piespiedējspēks šai trasē ir īpaši zems, kā rezultātā inženieriem jārada speciāli antispārni, kas paredzēti tieši šim posmam. Specifisko regulējumu rezultātā mašīnām samazinās saķere, kas apgrūtina izbraukšanu cauri pagriezieniem. Līdz ar to piekare jāpadara pēc iespējas mīkstāka, taču tas atkal var paātrināt aizmugurējo riepu nodilumu. Papildus tam, katra komanda tur īkšķus, ka tās dzinējs izturēs milzīgās slodzes visa posma garumā.

Grafiks: Pirelli

Iespējams, vēl izteiktāk kā jebkur, liela nozīme Moncā būs dzinēja jaudai. Par spīti tam, ka mājinieki “Ferrari” šogad izcīnījuši tikai vienu uzvaru, tieši sarkanajām mašīnām ir potenciāls kļūt par favorītiem ne tikai uz uzvaru, bet pat dubultuzvaru. Lai vēl labāk sagatavotos gaidāmajai nedēļas nogalei, “Ferrari” Itālijā izmantos jaunus dzinējus. Tā kā tie būs tikai trešie šosezon, tad nekādi sodi komandai nepienākas.

To pašu nevar teikt par vieniem no viņu sīvākajiem konkurentiem “Red Bull”. Daņila Kvjats Beļģijā izmēģināja jauno “Honda” dzinēju, kamēr Alekss Albons sacīkstēs tomēr atgriezās pie vecās specifikācijas dzinēja, startējot no beigām. Šoreiz starta pozīciju sods būs jāsaņem Beļģijas grēkāzim Maksam Verstapenam. Labā ziņa Maksam ir tā, ka, pateicoties vairākām garām taisnēm, apdzīšana Moncā ir samērā viegla un atgriešanās līderu grupā plānojama ātrāk kā citās trasēs. Tieši tādēļ Verstapens, iespējams, nebūs vienīgais, kurš izmantos šo posmu jauna jaudas agregāta izmantošanai, raugoties sezonas kontekstā.

“Mercedes” Beļģijā pierādīja, ka garākos nogriežņos vienība ir spēcīgāka nekā viena apļa kvalifikācijas režīmā. Luiss Hamiltons šogad ir pierādījis, ka ar apdomīgu braukšanu, pareizu stratēģiju un saudzīgu attieksmi pret riepām, pat šķietami drošiem uzvarētājiem ir iespējams radīt galvassāpes, kā to lieliski pierādīja Ungārijas un Beļģijas posmi. Luiss Hamiltons tikai Austrijā un Vācijā finišēja zemāk par otro vietu, apliecinot, ka ar viņu jārēķinās kā potenciālo kandidātu uz uzvaru jebkādos apstākļos, jebkādā trasē.

Cīņā par ceturtās ātrākās komandas godu ir daudz nezināmo. Sezonas pirmajā pusē “Renault” dzinēji izskatījās vājāki par konkurentu ražojumiem, tomēr Lando Norisam Beļģijā, kas arī pazīstama kā ļoti ātra trase, izdevās ne tikai nonākt piektajā pozīcijā, bet arī iekrāt pārliecinošu pārsvaru pirms mašīnu piemeklēja tehniskas ķibeles apli pirms finiša.

Par “McLaren” galvenajiem konkurentiem uzskatāmas abas atlikušās ar “Ferrari” dzinējiem aprīkotās komandas – “Alfa Romeo” un “Haas”. Abām gan sezonas vidus pagaidām, maigi izsakoties, nav izdevies. Ja “Haas” braucēji kvalifikācijā ir regulāri trešās kārtas viesi, tad sacīkšu ātrumu pēdējos posmos tai nav izdevies atrast.

Ar stabilitāti lielisku punktu bagāžu iekrājis nesen līgumu pagarinājušais Serhio Peress. “Racing Point” komanda sezonas pirmajos posmos pamatīgi izjuta pērn pārdzīvotās finansiālās grūtības, tomēr Lorensa Strola dāsnās investīcijas ļāvušas sasmelt izlieto un atgriezties cīņās par regulāriem punktiem.

Par vēl vienu spēlētāju šīs nedēļas notikumu attīstībā varētu kļūt pelēkie lietus mākoņi. Temperatūrai turoties 20-25 grādu robežās, lietus sagaidāms piektdien, kas ir īpaši svarīga datu ieguvei, lai sagatavotos izšķirošajām cīņām. Sestdien laikapstākļiem vajadzētu skaidroties un trasei palikt sausai, taču sagaidāms, ka lietus atgriezīsies svētdien priekšpusdienā. Slapjā, sausā vai mainīgā laika Grand Prix? To nezin neviens, vēl vairāk kāpinot intrigu par jau tā gaidāmo aizraujošo nedēļas nogali!

Sacensības tiešraidē Latvijas teritorijā iespējams vērot kanālā “RTL” vācu valodā, bet latviski pirmdien būs vērojams sacensību apskats kanālā “Best4Sport TV”, kā arī daudz īsākā apkopojumā raidījumā “Motoru Sporta 5minūte”.

TRĪS PIETURAS PUNKTI:

  • Vai “Ferrari” komanda izcīnīs pirmo uzvaru Itālijā kopš 2010. gada?
  • Cik augstu, startējot no beigām, spēs pakāpties Verstapens?
  • Vai laikapstākļi nodrošinās haotisku un neparedzamu posmu?

SACENSĪBU PROGRAMMA

Piektdiena, 6. septembris

12:00 Pirmie treniņbraucieni
16:00 Otrie treniņbraucieni

Sestdiena, 7. septembris

13:00 Trešie treniņbraucieni
16:00 Kvalifikācija

Svētdiena, 8. septembris

16:10 Itālijas Grand Prix starts