Gronholma uzvārds autosporta faniem ir zināms jau ilgāku laika. Markusa rallija ceļos aizsākto rallijkrosa trasēs turpina viņa dēls Niklass, kuram Neste World RX of Latvia pirmajā sacensību dienā izdevās izcīnīit uzvaru otrajā kvalifikācijā un dienu noslēgt otrajā vietā aiz Rokas Baciuškas. Aicinājām Gronholmu uz sarunu.

Kā jūties pēc pirmās sacensību dienas?
Diezgan labi. Negāja viegli. Treniņos un pirmajā kvalifikācijā pietrūka ātruma, taču līdz otrajam braucienam to izdevās atrast. Pirmā brauciena startā valdīja haoss. Baumanis divreiz iebuktēja mani un tai brīdī man viss beidzās, bet kopumā pozitīva diena.

Dienu noslēdzi priekšā visiem trim braucējiem, kuri tevi apsteidz kopvērtējumā. Vai ir iespējams atgūt zaudēto un atgriezties cīņā par titulu?
Nedomāju gan. Viņiem jābūt diezgan tālu aizmugurē, paliekot ārpus fināla vai pat pusfināla, bet vēl ir atlicis tikai viens posms, tādēļ situācija izskatās diezgan slikta. Pie labākiem rezultātiem Kanādā vai Francijā tas būtu paveicams, bet situācija ir tāda, kāda tā ir. Katrai mazākajai detaļai ir nozīme.

“F1LV

Vai ceri, ka svētdiena atnesīs lietu?
Tam nav nozīmes. Situācija visiem ir vienāda. Mums jābūt stipriem kā sausā tā slapjā laikā. Iespējams, ka līs. Mums jāpaveic savs mājasdarbs vakarā un jābūt gataviem uz visu.

Kā tev kopumā patīk šis pasākums?
Daudz jau neko neesmu redzējis – tikai komandas telti un trasi. Parasti posms ir ļoti labi noorganizēts un nav par ko sūdzēties.

Konkurenti no “RX Cartel” un “Hansen MJP” komandām ir samazinājuši darbinieku skaitu līdz aptuveni desmit. Cik liela šobrīd ir “GRX Taneco” vienība?
Nezinu. Varbūt kādi piecdesmit. Visi inženieri un mehāniķi strādā uz visām trim mašīnām, tādēļ mums ir jābūt vairākiem, jo viņiem ir tikai divas mašīnas, bet visādi citādi esam tikpat mazi kā viņi.

Reinis Nitišs ir komandas trešais braucējs. Cik vērtīga ir viņa sniegtā informācija par mašīnu sezonas gaitā?
Protams, mums ir vēl viena mašīna, lai salīdzinātu dažādus braukšanas stilus, bet viņš nemaz tik daudz testus nav aizvadījis sezonas laikā, tikai parastās pirms sacensību lietas. Viņa redzējums par mašīnas regulējumiem un braukšanas stilu var atšķirties. Ir jauki, ka viņš ir kopā ar mums, un izskatās, ka šeit viņš ir ļoti populārs.

Tavu sacīkšu kombinezonu un automašīnu rotā milzīgs sarkans krokodils. Kā tas tur uzradās?
Tas ir sponsoru logotips. “Mad Croc” ir Somijas enerģijas dzērienu ražotājs, kas mani atbalsta jau kopš 2014. gada. Man ir paveicies, ka tik liels atbalstītājs ir kopā ar mani jau vairākus gadus un turpina ticēt manām prasmēm. Viņi ir kopā ar mani kopš pirmsākumiem. Ceru, ka sadarbība turpināsies.

Pats nāc no Somijas, kas ir populāra ar saviem rallija braucējiem, taču šobrīd esi palicis vienīgais pasaules čempionāta braucējs no Somijas, kurš aizvada pilnu sezonu. Kādēļ tā?
Manuprāt, tādēļ, ka rallijkrosa tradīcijas Somijā nav salīdzināmas ar Norvēģiju vai Zviedriju. Tur tās ir divas vai pat trīs reizes plašākas, ieskaitot vietējos un Ziemeļeiropas čempionātus. Vēsturisku iemeslu dēļ viņiem veicas tik labi.

Vai uzskati, ka svētdien uzvara ir iespējama?
Protams. Ja tiksim gala ar regulējumiem lietainam laikam un paveiksim mājasdarbu, tad jebkas ir iespējams.

Kurš būs tavs galvenais sāncensis cīņā par to?
Domāju, ka ir vairāki braucēji, kuri var uzvarēt. Čempionāta līderiem neizdevās perfekta diena, bet svarīgākajā brīdī viņi parasti nobrauc ļoti labi. Sagaidu, ka brāļi Hanseni un Bakeruds svētdien būs spēcīgi. Reinis var būt melnais zirdziņš. Timuram bija problēmas, tur būs grūtāk. Domāju, ka šiem braucējiem ir labākās izredzes. Te ir tik daudz ātru braucēju, ka paredzēt ko ir grūti. Sīkumiem būs liela nozīme!