“McLaren” komanda pagājušajā nedēļā oficiāli apstiprināja, ka no 2021. gada savās formulās izmantos “Mercedes”, nevis “Renault” dzinējus. Raudzīšanās citos virzienos gan neesot novērota.

“Renault” piegādā “McLaren” komandas jaudas agregātus tikai otro gadu un šai laikā komanda kļuvusi no devītās par ceturto ātrāko, tomēr abu pušu nākotnes vīzija atšķīrās, tādēļ nākamais būs pēdējais sadarbības gads. Bez “Mercedes” un “Renault” Formula 1 čempionātā kā dzinēju piegādātāji piedalās arī “Honda” un “Ferrari”. Ar pirmajiem sadarbība no 2015. līdz 2017. gadam bija tik katastrofāla, ka saikne diez vai tuvā nākotnē tiks atjaunota, kamēr itāļu ražojumi neesot tikuši apsvērti kā reāla opcija.

Formula 1 čempionātā jāraugās tālākā nākotnē, nevis tikai uz dažām nākamajām sacīkstēm. Protams, “Ferrari” dzinēji šobrīd ir ļoti spēcīgi, tomēr, ja paskatās uz “Mercedes Benz” apņēmību, kur viņi atrodas kā sacīkšu komanda, tā ir lieliska latiņa,” stāsta “McLaren” vadītājs Zaks Brauns. “Mēs neapsvērām iespēju izmantot “Ferrari” dzinējus. Domāju, ka tā būtu arī divu zīmolu sadursme, ņemot vērā mūsu “McLaren” ielas automašīnu biznesu.”

Brauns norādīja, ka pārējiem ražotājiem – “Mercedes”, “Renault”, “Honda” – iekšējā politika vērsta uz mēģinājumiem palielināt saražoto automobiļu tirdzniecību, taču “McLaren” neietilpst šai segmentā, zinot viņu pārdošanas apjomus. Jāpiebilst, ka pērn pirmoreiz “McLaren” gada laikā pārdeva vairāk kā tūkstoti jaunu automašīnu. No 2011. līdz 2015. gadam šis skaits bija mazāks par 250, kamēr, piemēram, “Renault” pārdod aptuveni 100 tūkstošus modeļu katru mēnesi.

Pirms pāris gadiem “McLaren” apsvēra ideju būvēt pašiem savu Formula 1 dzinēju, tomēr, ņemot vērā, ka 2021. gada noteikumi hibrīddzinēju lauciņā nopietnas izmaiņas nepiedzīvos, šī ideja netiks īstenota.

“McLaren” un “Ferrari” sadarbība būtu īpatnēja abu kompāniju savstarpējo attiecību ziņā, jo tieši šo divu vienību pārstāvji no 1998. līdz 2008. gadam izcīnīja deviņus no vienpadsmit čempiona tituliem.