Suzukas trasē Formula 1 sacensības risinājušās 30 reizes. Pēc neliela izbrauciena uz modernajiem arhitektūras paraugiem Singapūrā un Sočos čempionāts devies uz vietu, kur Formula 1 sacensības mīl, iespējams, kā nekur citur pasaulē.

Pirmā lieta, ko braucēji, komandu darbinieki, žurnālisti un skatītāji atzīmē, runājot par Japānas Grand Prix, ir pozitīvā nozīmē trakie līdzjutēji, kur pat komandu mehāniķus sagaidīs ar īpašām dāvanām, nemaz nerunājot par košo un krāšņo fanu atribūtiku. Dodoties uz Japānu, ar mīļākās komandas kreklu vien nepietiks – cepures mašīnu formā un mīļāko braucēju lielizmēra lelles ir tikai sākums…

Suzuka ir vienīgā trase kalendārā, kur braukšana notiek gan pulksteņrādītāja virzienā, gan pretēji tam unikālās ‘astotnieka’ formas dēļ. Tā ir ļoti ātra trase un ļoti prasīga pret braucēju fizisko kondīciju. Atšķirībā no modernajiem Hermana Tilkes projektiem, šeit drošības josla nesniedzas desmitiem metru tālumā. Gluži pretēji, katra kļūda tiek smagi sodīta ar iebraukšanu grants joslā vai mašīnas apskādēšanu pret drošības barjerām.

Bremžu noslodze Japānā nebūs diez ko augsta, jo trasi pārsvarā veido ātri pagriezieni ar mainīgiem izliekumiem. Tieši Suzuku var uzskatīt par paraugu Ostinā esošās ‘Circuit of the Americas’ pirmajam sektoram. Liela nozīme būs dzinēja jaudai. Asfalts ir diezgan abrazīvs, tādēļ pastāv iespēja, ka vairākas komandas izvēlēsies divu pitstopu stratēģiju, it īpaši, ja trasē dosies drošības mašīna. Šāda scenārija īstenošanās iespējamība sausā trasē ir samērā augsta.

Grafiks: Pirelli

“Ferrari” komandas uzvaras Beļģijā un Itālijā bija sagaidāmas jau no sezonas sākumā arī pēc tam, kad sarkanās mašīnas rezultātu tabulās nebija atrodamas tur, kur visi tās gaidīja redzēt pēc pirmssezonas testiem. Par pagrieziena punktu sezonai uzskatāmas sacīkstes Singapūrā, uz kurieni Maranello vienība ieradās ar jaunu mašīnas grīdu un priekšējo antispārnu, pārsteidzoši gūstot virsroku pār “Mercedes” un “Red Bull”. Visticamāk, dubultuzvara sekotu arī Krievijā, ja Sebastiana Fetela dzinējs nepieviltu četrkārtējo pasaules čempionu.

Lai gan “Mercedes” komanda šeit uzvarējusi pēdējos piecos gados un ar iespaidīgu ātrumu tuvojas kārtējo titulu nodrošināšanai, Toto Volfa vadītās komandas rīcībā nav spēcīgākā mašīna, tomēr viņus nedrīkst izslēgt no cīņas par uzvaru. Pirmkārt, Luiss Hamiltons allaž ir spējīgs no mašīnas ‘izspiest’ vairāk, kā gaidīts, turklāt pēc “Ferrari” stratēģijas fiasko Krievijas Grand Prix startā, attiecības abu braucēju starpā ir saspīlētas. Leklerks joprojām ir jauns un mēdz pieļaut kļūdas (Azerbaidžāna un Monako spilgtākie piemēri – divas trases, kas smagi soda katru mazāko kļūdu, līdzīgi kā Suzuka), tikmēr Fetels spriedzes apstākļos ļoti reti atgādina to pašu puisi, kurš dekādes sākumā krāja vienu uzvaru pēc otras.

No pretendentu loka uz uzvaru noteikti nedrīkst izslēgt “Red Bull”. Pēdējos posmos viņu sniegums trasē nav bijis pietiekams, lai izrādītu nopietnu konkurenci abām vadošajām komandām, tomēr tas daļēji saistīts ar starta pozīciju sodiem par dzinēja komponenšu maiņām. Ar svaigu ekipējumu “Honda” mājas trasē Verstapenam ir lieliskas izredzes, it īpaši tad, ja sacīkstēs nāksies uzmontēt slapjam laikam paredzētās riepas, atstājot slikus garāžas stūrītī.

Nesen “Alfa Romeo” vadītājs Frederiks Vasūrs izteicās, ka viņu mērķis Japānā ir finišēt ar abām mašīnām punktos. Džiovinaci ar katru posmu sevi parāda arvien labākā gaismā un bieži kvalifikācijās pārspēj Raikonenu, kurš Spa trasē bija ‘labākais no pārējiem’ līdz neveiksmīgai pirmā apļa sadursmei ar Verstapenu. Abas trases mašīnas regulējumu ziņā ir līdzīgas, līdz ar to tie nav tikai tukši vārdi.

Atgriežoties pie uzlaboto “Honda” dzinēju jautājuma, nedrīkst aizmirst par “Toro Rosso” komandu – Kvjats jau Vācijā kāpa uz pjedestāla un jūtas labāk kā jebkad, kamēr Gazlī pēc katastrofālā sezonas sākuma pie “Red Bull” stūres, ir atzinis, ka “Toro Rosso” viņa braukšanas stilam ir piemērotāks. Redzams, ka Gazlī nav iekritis psiholoģiskajā bedrē, kas savulaik nonāca ar Kvjatu pēc nokļūšanas līdzīgā situācijā.

Arī “Haas”, “Renault” un “Racing Point” ir nopietni kandidāti uz punktiem, tomēr “McLaren” atrašanos labāko desmitniekā pēdējos posmos jau var uzskatīt par normu, neatkarīgi kāda tipa trasē notiek sacensības. Karloss Saincs un Lando Noriss pēc vasaras pārtraukuma bieži saskārušies ar tehniskām ķibelēm, tomēr, kad viss strādā kā nākas, viņi var izrādīt konkurenci arī Aleksam Albonam.

Visas prognozes, režīmus un saķeri var aizskalot spēcīgais taifūns, kas strauji virzās Japānas virzienā. Sacensību programmu vairākkārt nācies mainīt, tādēļ jāņem vērā, ka sākotnējā informācija par pasākuma norisi var mainīties – kvalifikācijas pārcelšana uz svētdienu nav neiespējama. Vēja un lietus radīto seku dēļ arī sacīkšu starta laiks var mainīties (gan uz ātrāku, gan vēlāku), tādēļ aicinām skatītājus aktīvi sekot jaunumiem, lai nenokavētu ilgi gaidīto un elpu aizraujošo aptuveni divu stundu garo Japānas lielo balvu.

Sacensības tiešraidē Latvijas teritorijā iespējams vērot kanālā “RTL” vācu valodā, bet latviski pirmdien būs vērojams sacensību apskats kanālā “Best4Sport TV”, kā arī daudz īsākā apkopojumā raidījumā “Motoru Sporta 5minūte”.

TRĪS PIETURAS PUNKTI:

  • Vai laikapstākļi padarīs rezultātus neprognozējamus?
  • Vai “Ferrari” arī pēc Krievijas misēkļa joprojām ir ātrākie?
  • Vai lietus meistars Makss Verstapens tiks pie debesu dāvanas?

SACENSĪBU PROGRAMMA

Piektdiena, 11. oktobris

04:00 Pirmie treniņbraucieni
08:00 Otrie treniņbraucieni

Sestdiena, 12. oktobris

06:00 Trešie treniņbraucieni
09:00 Kvalifikācija

Svētdiena, 13. oktobris

08:10 Japānas Grand Prix starts