Pavisam nesen vācu presē parādījās baumas, ka “Mercedes” komanda jau 2021. gadā varētu pamest Formula 1 čempionātu, neraugoties uz pēdējā laika lieliskajiem sasniegumiem, kā arī līgumiem par dzinēja piegādāšanu vēl trim komandām.

Par potenciālo ‘mantinieku’ tika uzskatīts Rodžers Penske. Viņa vadītā komanda ar izciliem sasniegumiem startē pāri okeānam notiekošajās IndyCar sacensībās, turklāt šomēnes tika finalizēts darījums par Indianapolisas ovāla nonākšanu “Penske” paspārnē. Pats Penskes kungs gan ir pārliecinoši noraidījis šādas runas.

Otrs potenciālais pircējs esot krievu miljardieris Dmitrijs Mazepins. Viņš jau iepriekš izrādījis lielu interesi Formula 1 čempionātā, cenšoties pārņemt “Force India” komandu, tomēr šai ziņā pārāks izrādījās Lorenss Strols. Mazepina interese lielā mērā saistāma ar ģimenes interesēm, jo šobrīd F2 čempionātā startē viņa dēls Ņikita.

Lai gan oficiāli “Mercedes” komanda nav pārdošanā, tomēr ir vairāki indikatori, kas liek bažīties par to, vai ‘sudraba bultas’ jau nesāk pakot koferus. Toto Volfa lēmums nedoties uz Brazīliju, kā arī doties uz šonedēļ gaidāmajām Formula E sacīkstēm, liek domāt, ka pēc Dītriha Zēčes aiziešanas no “Mercedes” akcionāru “Daimler AG” vadītāja amata, kompānija lielāku uzsvaru vēlas likt uz dabai draudzīgākām sacīkstēm ar lielāku korelāciju ar ielas automašīnu tehnoloģijām, lai gan jaunais vadītājs Ole Kalleniuss paziņojis, ka kompānija šobrīd nedomā par atkāpšanās ceļu un turpinās savu F1 programmu. Tāpat neskaidrības rada potenciālās izmaiņas čempionāta ienākumu sadalē starp komandām, kas šobrīd sniedz pamatīgas priekšrocības ‘lielajiem dūžiem’.

Savs viedoklis par notiekošo ir arī 89 gadus vecajam bijušajam F1 vadītājam Bernijam Eklstonam. “Vadībā notikušas izmaiņas un jaunie cilvēki nav tik entuziastiski par Formula 1 kā vecie. Mani nepārsteigtu, ja “Mercedes” apstātos. Viņi varētu sākt domāt par septiņiem čempiona tituliem, kas tiks sakrāti līdz nākamās sezonas beigām, un vaicāt – kāpēc palikt?

Ja es būtu Luiss, es nodomātu, ka ir izcīnīts vēl viens tituls un nu ir laiks beigt. Ja Šarls Leklerks paliks “Ferrari”, es savu naudu liktu uz viņu, nevis Luisu. Nav teikts, ka viņš ir labāks, taču atzīts un iejuties savā komandā. “Ferrari” ir dīvaina vieta, kur strādāt. Luiss nerunā itāliski. Viņi var sadumpoties pret viņu, vai gluži pretēji – iemīlēties, bet nedomāju, ka viņš tur paveiktu tikpat labu darbu sev un autosportam kā “Mercedes” komandā.

Eklstons turpina filozofēt par potenciālajām izmaiņām vadošo braucēju sastāvos: “Ja “Ferrari” būtu izvēle starp Luisu un Maksu Verstapenum domāju, ka viņi izvēlētos Maksu tieši to pašu iemeslu dēļ, kāpēc izvēle krita par labu Šarlam. Ar Sebastianu Fetelu vai Luisu viņi nodrošināsies tikai uz pāris gadiem, kamēr ar jaunajiem braucējiem varbūt pat uz desmit gadiem. Neesmu drošs, vai Makss šobrīd nav pats labāks braucējs par visiem citiem, tostarp Luisu.

Tikmēr žurnālisti izcēluši faktu, ka Hamiltons vēl nav saņēmis Lielbritānijas apbalvojuma ordeni, kas samērā bieži tiek piešķirts arī par nācijas slavas un atpazīstamības celšanu, pateicoties sasniegumiem sportā. “Mercedes” braucēju tas pagaidām neuztrauc: “Nedomāju, ka tas notiks. Tas mani nesatrauc. Tas nenozīmē, ka neesmu brits. Turpināšu pacelt karogu, kad vien varēšu. Vien fakts, ka cilvēki apsver šādu iespēju, ir liels gods, tomēr es nedzīvoju tiecoties pēc tā. Par tādām lietām uzaugot nedomā. Taču, ja šis notikums piepildītos, es nezinu, kā ar to tiktu galā. Esmu stāvējis Viņas Majestātes Karalienes priekšā un tas bija satriecoši. Viņa tiešām ir lieliska!