Ar “Hyundai” ekipāžas Tjērī Noivila un Nikolā Žilsola uzvaru noslēdzies WRC pirmais posms rallijs Montekarlo. Visa rallija laikā beļģiem ļoti sīvu cīņu par uzvaru sagādāja “Toyota” piloti Sebastiens Ožjē un Elvins Evanss, mainoties ar līderpozīcijām katru dienu, pat vairākas reizes. Siltās ziemas skartais rallijs izvērtās pārsvarā sauss, bez sniega, taču kūstošais ledus vietām sagādāja lielas grūtības visām ekipāžām.
Rallijs sākās ar diviem ātrumposmiem ceturtdienas vakarā naksnīgā tumsā. Jau ar pirmajiem kilometriem, ar savu jauno mašīnu, ļoti ātrs bija Ožjē, kurš izvirzījās vadībā pēc pirmā ātrumposma. Par dienas varoni gan kļuva Noivils, kurš otrajā ātrumposmā tuvākos sekotājus pārspēja par iespaidīgām 25 sekundēm. Tanaks pēc pirmās dienas trešājā vietā, gandrīz pusminūti aiz līderiem. Sarežģīti rallijs iesākās “M-Sport” vienībai. Uz ceļa sakritušās lapas piesūcās visu četru “Ford Fiesta” mašīnu gaisa atverēm, nobloķējot to dzesēšanu. Trīs rūpnīcas pilotu ekipāžām tas lika braukt ievērojami lēnāk un zaudēt laiku. Vēlāk Tēmu Suninens izstājās ar ātrumkārbas problēmām.
Piektdiena īpaši spēcīga padevās “Toyota” braucējiem. Elvins Evanss pārsteidzoši izcīnīja uzvaras visos trīs rīta ātrumposmos, nokļūstot rallija līderpozīcijā. Viņam cieši sekoja Ožjē otrajā vietā. Ļoti neveiksmīgi rallijs noslēdzās Otam Tanakam, kurš, kā ziņojām, piedzīvoja ārkārtīgi smagu avāriju ceturtajā ātrumposmā. No rīta izstājās arī “M-Sport” pilots Gass Grīnsmits, kurš ļoti viltīgā apledojušā līkumā izslīdēja un iekrita grāvi. Šajā pašā līkumā pirms tam izslīdēja arī Tanaks, Ožjē un Noivils. Dienas otrā puse daudz labāk padevās Ožjē. Viņš uzvarēja divus no trim ātrumposmiem un atgriezās rallija līderpozīcijā. Dienu ar labāko laiku noslēdza Noivils, novietojot visu trijnieku nepilnu septiņu sekunžu atstatumā. Solīda diena padevās arī deviņkārtējam čempionam Lēbam, kurš visu dienu atradās stabilā ceturtajā vietā.
Sestdien spēcīgi turpināja Noivils, uzvarot trīs no četriem ātrumposmiem, tomēr arī Ožjē un Evanss brauca līdzīgā ātrumā, saglabājot “Toyota” komandai pirmās divas pozīcijas. Ļoti spēcīgs 10. ātrumposms ļāva Evansam atkal pārņemt vadību pār savu komandas biedru. Lai gan Ožjē nākamajā ātrumposmā izlīdzināja rezultātu līdz absolūti identiskam laikam, tomēr dienu kā līderis ar nepilnu piecu sekunžu pārsvaru noslēdza velsietis. Pusotru sekundi aiz Ožjē dienu beidza Noivils. Daudz labāku dienu beidzot sagaidīja “M-Sport”. Esapeka Lapi ievērojami kāpināja savu tempu un sadeldēja ceturtajā vietā esošā Lēba pārsvaru no 50 sekundēm līdz 14. Franču vecmeistars gan kļūdījās dienas pēdējā ātrumposmā, sagriežoties apledojušā līkumā.
Svētdien Noivils turpināja iesākto, braucot ātrāk par “Toyota” braucējiem, un 14. ātrumposmā pārņēma rallija vadību. Lēbs nesabremzējās vienā no serpentīniem un noslīdēja no ceļa, atpakaļ tiekot tikai ar skatītāju palīdzību. Rezultātā Esapeka Lapi pakāpās uz ceturto pozīciju. Dienas turpinājums Lēbam nebija labāks. Nepareiza riepu izvēle lika ceļu turpināt ļoti mierīgi, zaudējot daudz laika. Situāciju izmantoja arī jaunais somu talants Kalle Rovanpera, savā WRC debijā galvenajā klasē izcīnot lielisku piekto vietu. Pēdējā ‘Power-Stage’ identisku labāko laiku uzrādīja Ožjē un Noivils, par spīti bojātam riteņa diskam beļģa mašīnai. Tas ļāva pēdējā brīdī uz otro vietu pakāpties Ožjē, kamēr Evanss noslēdza pjedastālu.