Formula 1 komandas nākušas klajā ar ieceri dažādot Grand Prix sacīkšu nedēļas nogales norisi, eksperimentējot ar kvalifikācijas formātu, tomēr plānotās izmaiņas nestāsies spēkā, ja “Mercedes” nesniegs savu atbalstu.

Tā kā Covid-19 pandēmijas rezultātā nācies atcelt vairākus posmus, tad dažās trasēs šogad notiks divas sacīkstes. Pirmie divi šādi gadījumi gaidāmi Austrijā un Lielbritānijā. Lai uzlabotu šovu un padarītu otrās sacīkstes neprognozējamākas, izteikts piedāvājums šajos gadījumos otrās sacīkstes starta kārtību noteikt nevis ar ierasto trīs sesiju formātu, bet gan aizvadot 30 minūšu sprinta braucienu, kur starta kārtība tiktu noteikta apgriezti situācijai kopvērtējumā.

Piemēram, ja Luiss Hamiltons izcīna uzvaru sezonas atklāšanas posmā, tad 30 minūšu kvalifikācijas brauciens viņam būtu jāuzsāk no pēdējās vietas. Ja viņam tajā izdotos pakāpties līdz septītajai vietai, tad tā būtu viņa starta pozīcija svētdienas sacīkstēs, kas aizritētu pēc ierastā grafika. Jebkādi sodi par dzinēja komponentēm vai pārnesumkārbas maiņu arī tiktu piemēroti svētdienas startam, kā tas bijis līdz šim.

FIA pandēmijas laikā ieviesa izmaiņas čempionāta noteikumos, kas paredz, ka nopietnu jautājumu lemšanai vairs nav nepieciešama vienbalsīga komandu piekrišana, bet pietiek vien ar 60% atbalstu. Kvalifikācijas formāts gan netiek klasificēts kā tik nopietna problēma, tādēļ, lai veiktu izmaiņas, vajadzīgs visu 10 komandu akcepts.

Kamēr pārējām komandām nav iebildumu pret šādu eksperimentu, “Mercedes” komanda neatbalsta izmaiņas. Pēdējā laikā viņiem jau nācies vairākkārt rast kompromisu, piekrītot samazinātiem budžeta griestiem un ierobežotam laikam vēja tunelī. Pirmssezonas testi pierādīja, ka “Mercedes” rīcībā šobrīd ir ātrākā formula, tādēļ saprotama viņu nostāja nemainīt formātu, kas nešaubīgi palīdzētu lēnākām komandām. Ja kopsaucējs netiks rasts, kvalifikācijas formāts visos posmos paliks nemainīgs.