Šodien, 6. jūnijā, tiks uzsākta 2020. gada IndyCar sezona, liekot punktu vairāk kā pusgadu ilgušajam klusuma periodam formulu sacīkstēs augstākajā līmenī. Ielūkosimies piecās aizraujošās intrigās, kuras mūs sagaida šogad.

#1 Pielāgošanās pārmaiņām

Pēc Toronto posma atcelšanas kļuva skaidrs, ka visas IndyCar sacīkstes notiks Amerikā. Tā kā lielākā daļa braucēju nav amerikāņi, komandām nācies saskartiers ar vēl neredzētām loģistikas problēmām. Papildus tam, sportistiem būs jākāpj mašīnās un jāsacenšas pēc ievērojami atšķirīga sagatavošanās procesa, kas var radīt izmaiņas spēku samēros. Mehāniķiem un inženieriem būs jātiek galā ar saviem pienākumiem, ievērojot piesardzības pasākumus, bet kalendāra saīsināšana no 17 līdz 14 posmiem nozīmē, ka katra kļūda un avārija braucējiem maksās dārgāk un iespējas atgūties būs mazāk kā citus gadus.

#2 Bez izteiktiem favorītiem

Kamēr F1 čempionātā daži līdzjutēji Hamiltonu pasludinājuši par čempionu vēl pirms sezonas sākuma, IndyCar braucēji izmanto vienādas “Dallara” šasijas, kā arī atšķirība starp “Chevrolet” un “Honda” dzinējiem nav diez ko ievērojama, tādēļ kandidātu loks uz uzvarām un titulu ir ļoti plašs. Ar katru gadu arvien spožāk iemirdzas Aleksandrs Rosi, tomēr pērn viņam neizdevās pieveikt “Team Penske” zvaigzni Džozefu Ņūgārdenu. Paredzams, ka tieši šie abi braucēji un veterāni Skots Diksons (“Chip Ganassi Racing”), Saimons Padženo (“Team Penske”) un Vils Pauers (“Team Penske”) savā starpā sadalīs titulu, tomēr nedrīkst pāragri norakstīt jaunos talantus Fēliksu Rozenkvistu (“Chip Ganassi Racing”) un Koltonu Hertu (“Arrow McLaren SP”).

#3 “McLaren” atgriešanās

Komanda, kas agrāk bija pazīstama kā “Schmidt Petterson Racing” pēdējos gados ieveda čempionātā Robertu Vikensu un Markusu Ēriksonu, kā arī palīdzēja Džeimsam Hinčklifam izcīnīt vairākas uzvaras, šogad apvienojusies ar “McLaren” un pārgājusi uz “Chevrolet” dzinējiem. Šis solis palīdzēs uz Indianapolisas 500 jūdžu sacīkstēm piesaistīt leģendāro Fernando Alonso, kamēr atlikušo sezonas daļu “McLaren” godu aizstāvēs pēdējo divu sezonu Indy Lights čempioni Patrisio O’Vārds un Olivers Askjū. “McLaren” guva izcilus panākumus pāri okeānam 1970-tajos gados, tomēr šie slavas brīži jau ir vēsture un atgriešanās uz goda pjedestāla augstākā pakāpiena būtu iesapidīgs un nostaļģisks mirklis.

#4 Indianapolisa jaunā gaismā

Indianapolisas 500 jūdžu sacīkšu gatavošanās process parasti aizņem vairāk kā mēnesi, tomēr kompaktajā 2020. gada sezonā to tikpat kā var uztvert kā parastu posmu – tas notiks tikai 2 nedēļas pēc sacīkstēm Ohaio 23. augustā, kamēr Indianapolisas trases (ne ovāla) posms paredzēts ASV Neatkarības dienā 4. jūlijā. Uz starta redzēsim divkārtējo F1 čempionu Fernando Alonso, kurš centīsies reabilitēties pēc pilnīga fiasko pērn ar “McLaren” un “Carlin” kopprojektā radīto bezcerīgi lēno formulu, kā arī IndyCar leģendu Elio Kastronevesu, kurš 45 gadu vecumā centīsies ierādīt savu vietu jauniņajiem ar “Team Penske” mašīnu.

#5 ‘Aeroscreen’ debija

Pēdējo 10 gadu laikā IndyCar negadījumos bojā gājuši 2 braucēji – Dens Veldons un Džastins Vilsons. Abiem liktenīgs izrādījās citas mašīnas detaļas trieciens pa galvu. 21. gadsimtā šis ir biežākais iemesls smagiem un letāliem negadījumiem formulu sacīkstēs, tādēļ F1 2018. gadā ieviesa ‘halo’ kokpita aizsardzības sistēmu. IndyCar nolēma iet mazliet citādu ceļu un šogad mašīnas tiks aprīkotas ar “Red Bull Advanced Technologies” radītajiem ‘aeroscreen’. Tie ir vējstikli, kas radīti no ļoti izturīga materiāla, kas radīts, lai pasargātu lidojošu objektu nonākšanu kontaktā ar braucēja ķiveri no dažādiem leņķiem. Pitstopu laikā mašīnu varēs apkalpot septiņi mehāniķi. Viens no viņiem drīkstēs strādāt tikai pie ‘aeroscreen’, notīrot to, kā arī noplēšot aizsargplēves, lai uzlabotu redzamību.

Nr.SacīkstesVeidsVieta, ŠtatsDatums
1Sentpītersburgas Grand PrixTraseSantpītersburga, Florida10. marts
Termālas kluba miljons dolāru izaicinājumsTraseTermāla, Kalifornija24. marts
2Longbīčas Grand PrixTraseLongbīča, Kalifornija21. aprīlis
3Alabamas Grand PrixTraseBirmingema, Alabama28. aprīlis
4Sonsio Grand PrixTraseSpīdveja, Indiana11. maijs
5Indianapolisas 500 jūdzesOvālsSpīdveja, Indiana26. maijs
6Detroitas Grand PrixTraseDetroita, Mičigana2. jūnijs
7Road America Grand Prix TraseElkhartleika, Viskonsīna9. jūnijs
8Monterejas Grand PrixTraseMontereja, Kalifornija23. jūnijs
9Indy 200 jūdzes Mid-OhioTraseLeksingtona, Ohaio7. jūlijs
10Hy-Vee Pirmā sacīksteOvālsŅūtona, Aiova13. jūlijs
11Hy-Vee Otrā sacīksteOvālsŅūtona, Aiova14. jūlijs
12Indy TorontoTraseToronto, Ontario21. jūlijs
13Bommarito Automotive Group 500 jūdzesOvālsMedisona, Ilinoisa17. augusts
14Portlendas Grand PrixTrasePortlenda, Oregana25. augusts
15Milvokī Pirmā sacīksteOvālsVestalisa, Viskonsīna31. augusts
16Milvokī Otrā sacīksteOvālsVestalisa, Viskonsīna1. septembris
17Mūzikas pilsētas Grand PrixTraseNešvila, Tenesī15. septembris

Drošākas, aizraujošākas, neprognozējamākas sacīkstes IndyCar fanus sagaida teju katru gadu, tomēr šī ir īpaša un unikāla sezona. Pievēršot arī Eiropas fanu uzmanību, kamēr F1 vēl nav atgriezušies, sacīkstes Teksasas ovālā šajā nedēļas nogalē būs lieliska reklāma aizokēana populārākajām formulu sacīkstēm.