Šodien notikušajā F1 sezonas atklāšanas posma kvalifikācijā Austrijā “Ferrari” lika pamatīgi vilties saviem faniem – Šarls Leklērs palika septītajā vietā, bet Sebastians Fetels pat nespēja iekļūt labāko desmitniekā.

Šis ir pamatīgs solis atpakaļ “Ferrari” ne tikai kā komandai, bet kā jaudas agregātu ražotājam. Šī gada sākumā plašu ažiotāžu medijos izraisīja FIA un “Ferrari” slepenā vienošanās, kad konkurenti apsūdzēja itāļu koncernu par noteikumiem neatbilstoša dzinēja izveidi.

Lai gan vienošanās detaļas tā arī netika atklāta, kvalifikācijas rezultāti pierāda, ka “Ferrari” jaudas pārsvars ir pagaisis kā nebijis. Salīdzinot ar pagājušo gadu visas 3 itāļu dzinējus izmantojošās komandas palikušas lēnākas – “Haas” par 0,6 sekundēm, “Ferrari” par 0,9 sekundēm, bet “Alfa Romeo” pat par 1,1 sekundi, kamēr konkurenti spēruši soli uz priekšu – “Mercedes” uzlabojuši savus apļu laikus par 0,3 sekundēm, bet klientu komandas “Racing Point” par 0,9 sekundēm, bet “Williams” 0,7 sekundēm.

Jāpiebilst, ka “Mercedes” un “Red Bull” uz šo posmu ieradās ar uzlabojumu pakotni, kamēr “Ferrari” izmanto tādu pašu mašīnu, kas sākotnēji tika nogādāta uz atcelto Austrālijas posmu. Mattia Binotto vadītajai komandai uzlabojumus plāno ieviest tikai uz sezonas trešo posmu Ungārijā.

Mattia Binotto: “Nav ko noliegt, ka esam vīlušies pēc šīs dienas kvalifikācijas. Zinājām, ka sezonas sākums būs sarežģīts, taču šīs dienas rezultāts to apliecina vēl spilgtāk kā bijām gaidījuši. Mums ir rūpīgi jāizanalizē savs sniegums, salīdzinot ar konkurentu iespēto, lai saprastu, kur rodas starpība. Tagad centīsimies pēc iespējas labāk sagatavoties rītdienas sacīkstēm. Tās būs smagas, ar vairākiem nezināmajiem faktoriem, vairāk kā parasti, kā jau dīvainas sezonas pirmajam posmam. Centīsimies sasniegt savus mērķus ar to, kas mums ir. Kaut ko prognozēt ir bezjēdzīgi, tādēļ vienkārši centīsimies gūt pēc iespējas vairāk punktus.

Šarls Leklērs: “Septītā vieta ir labākais, ko šodien varējām sasniegt. Protams, tā nav vieta, kurā vēlamies atrasties, bet šobrīd vienkārši neesam pietiekami ātri un mums ir smagi jāstrādā, lai atgūtos. Joprojām ir pāris jomas, kurās varam pielikt. Tas jāpaveic kopīgi, jo šobrīd mums nekā vairāk nav. Katrai mazākajai detaļai būs ļoti liela nozīme, jo visi ir ļoti cieši. Šī bija smaga diena, taču tagad vismaz zinām, kur atrodamies. Kā komanda varam censties meklēt pozitīvās lietas, taču to nav daudz. Kopīgi strādājot, mums jāatrod veidi, kā uzlabot situāciju uz nākamajiem posmiem. Mums jāsaglabā labs garastāvoklis un motivācija, lai progresētu. Šis ir ceļš augšup šajos grūtajos laikos. Mašīnas balansējums ir ļoti labs, taču kopējā konkurētspēja nav laba. Sacīkstēs var notikt jebkas. Ar labu stratēģiju un pareizo riepu taktiku varam gūt vērtīgus punktus.”

Sebastians Fetels: “Sesijas beigās nejutos pārliecinoši ar savu formulu, taču sacīkstes ir rītdien un tā ir nedēļas nogales fāze, kurai jāpievērš vislielākā uzmanība. Redzēsim, ko varam mācīties no šodienas, lai rīt būtu labāk. Balansējums nebija ideāls un mašīna nebija ātra. Domāju, ka zaudējām taisnēs pārāk liela piespiedējspēka dēļ. Dažos līkumos bijām diezgan konkurētspējīgi. Protams, vēlējāmies būt ātrāki, bet 11. vieta mūs nostāda labā pozīcijā ar brīvību riepu izvēlē. Rītdien tiek solīts karstāks laiks, tādēļ varam izmēģināt kādu alternatīvu stratēģiju. Neesmu priecīgs par šodienu, nespējām atbildēt konkurentiem, taču sacīkšu ātrums mums ir daudz labāks.”

Pagājušogad Austrijas GP kvalifikācijā Šarls Leklērs izcīnīja pole position, bet Sebastians Fetels palika desmitais tehnisku ķibeļu dēļ, lai gan Q2 bija otrais ātrākais aiz Leklēra.