Sezonas pirmais posms jaunās paaudzes F1 talantiem izvērtās ļoti krāsains – Alekss Albons palika bez punktiem, lai gan bija ceļā uz uzvaru, Šarls Leklērs, tāpat kā pērn Austrijā, finišēja otrais, tikai šoreiz 18 punktiem bija pilnīgi cita nozīme, kamēr Lando Noriss aizvadīja karjeras labākās sacīkstes.

Tiešām jūtu, ka šodien varējām izcīnīt uzvaru. Protams, “Mercedes” bija ātrāki, taču mūsu puiši paveica labāku darbu ar stratēģiju. Pēc pitstopa es nezināju, kur atrodamies un kas notiek. Līdz ko radās skaidrība, situācija mums bija ļoti laba. Zināju, ka viņiem ir cietās riepas un pirmie pieci apļi ir laiks, kad veikt apdzīšanas. Jutos pārliecināts un mašīna sacīkšu beigās uzvedās labi,” skaidro Albons.

Otrajā drošības mašīnas fāzē “Red Bull” iesauca Albonu boksos un uzmontēja viņa mašīnai kvalifikācijā lietotas mīkstās riepas, kamēr priekšā esošie “Mercedes” braucēji un Peress palika trasē ar 25 apļus vecām cietākā sastāva riepām. Zīmīgi, ka šī ir jau otrā reize trīs sacīkšu laikā, kad Albonam cīņa par vismaz pjedestālu noslēdzas, saduroties ar Hamiltonu.

Neteiktu, ka šoreiz bija sāpīgāk, bet Brazīlijā bija 50:50 moments. Šoreiz jutu, ka jau biju paveicis manevru un sāku veltīt uzmanību Botasam. Kontakts sekoja ļoti vēlu. Apdzenot pa ārmalu, allaž pastāv risks, taču uzskatu, ka devu viņam pietiekami daudz vietas.” Vēlāk Hamiltons izteicās, ka, viņaprāt, tas esot bijis tīrs sacīkšu negadījums, taču viņš ciena tiesnešu lēmumu un protestu neiesniegs.

Šī sadursme ļāva pie pirmā karjeras pjedestāla tikt “McLaren” talantam Lando Norisam. “Esmu palicis bez vārdiem. Man šķiet, ka sacīkšu laikā bija pāris mirkļi, kad es mazliet sapinos. Dažus apļus pirms finiša nokritu uz piekto vietu un Karloss mani gandrīz apsteidza. Bet es nepadevos, tiku garām Peresam un nonācu uz pjedestāla. Šīs bija garas sacīkstes,  bet es atdevu visu, kas man bija iekšās. Pēdējos apļos biju bez elpas, traucoties, cik ātri spēju, bet esmu ļoti laimīgs un lepns par komandu. Zinot, kur atradāmies pirms dažiem gadiem, domāju, ka šis ir lielisks panākums. Man ir prieks būt daļai no tā.

Lieliskā nedēļas nogale ļāva 20 gadus vecajam Norisam kļūt par trešo visu laiku jaunāko braucēju uz pjedestāla (aiz Verstapena un Strola) un otro visu laiku jaunāko braucēju ar ātrāko apli (aiz Verstapena). Kā zināms, kopš pagājušā gada ātrākā apļa ieguvējam tiek piešķirts punkts, ja viņš finišē labāko desmitniekā. Līdz ar to Noriss šonedēļ nopelnīja 16 punktus, kas kopā ar Sainca 10 punktiem par 5. vietu ļauj “McLaren” komandai atrasties otrajā vietā konstruktoru ieskaitē tikai aiz “Mercedes”.

Noriss norādīja, ka bija informēts par Peresa 5 sekunžu sodu, taču nezināja, ka identiskas sankcijas piešķirtas arī Hamiltonam, kuru viņš pieveica par nepilnām 0,2 sekundēm pēc soda piešķiršanas.

Iespejams, vēl lielāks ‘Pelnrušķītes stāsts’ par Norisa trešo vietu bija “Ferrari” braucēja Šarla Leklēra neticamā atgūšanās un otrās vietas izcīnīšana. Vēl vakardien komandā valdīja pamatīgs apjukums un neziņa, ko gaidīt pēc tik vāja snieguma kvalifikācijā, tomēr Leklēram izdevās izvairīties no apkārt valdošā haosa, pēdējos apļos apdzīt Peresu un Norisu, kā arī pakāpties par vienu vietu uz Hamiltona soda rēķina, iegūstot otro vietu ar mašīnu, kas šodien noteikti nebija otrā ātrākā.

Esmu neiedomājami priecīgs. Jūtos tā, it kā mēs būtu uzvarējuši. Negaidīju šādu iznākumu. Esmu patiesi pārsteigts. Domāju, ka šodien visu paveicām perfekti, lai sasniegtu otro vietu. Protams, mums mazliet paveicās ar Luisa sodu. Pāris sadursmes šur un tur, tomēr mērķis bija izmantot katru iespēju, kas rodas, lai gan nedomāju, ka bijām spējīgi uz tik labu rezultātu. Esmu ļoti apmierināts ar otro vietu, taču mūs gaida daudz darba. Joprojām atrodāmies tālu no tā, kur vēlamies būt, taču viss ir iespējams. Mums jābūt stipriem prātā, jāstrādā kā komandai un esmu drošs, ka atkal būsim spēcīgi, vienīgi tas prasīs laiku,” norāda Leklērs.