Formula 1 sacīkstes Lielbritānijā pierādīja, ka nekas nav beidzies, kamēr nav sasniegts finiša karogs. Tieši tādā pašā situācijā šobrīd atrodas Formula E čempionāts. Pusotras nedēļas laikā sešās sacīkstēs iespējams iegūt 150 punktus. Tā kā sezonas līderim Antonio Fēliksam da Kostam ir 67 punkti, tad skaidrs, ka uzvarēt var jebkurš!
Kā viss apstājās?
Pirmās piecas sacīkstes lika pamatu ļoti aizraujošai sezonai. Katrā pie uzvaras tika cits braucējs. Sezonu ar uzvaru atklāda “Virgin” braucējs Sems Bērds, tomēr nākamajos posmos viņam neizdevās pacīnīties par augstām pozīcijām. Pirmajos posmos ļoti pārliecinoši izskatījās “BMW Andretti” komanda – Simss tika pie uzvaras Saūda Arābijā, bet Ginters Čīlē. Turpinājumā gan svaru kausi sāka nosliegties pa labu “Techeetah” komandai. Meksikā da Kosta zaudēja vienīgi “Jaguar” braucējam Mičam Evansam, bet Marokā tika pie uzvaras, kamēr viņa komandas biedrs un pagājušās sezonas čempions Verņē kāpa uz pjedestāla trešā pakāpiena, pēc veselas virknes neveiksmju pirmajos posmos.
V. | Braucējs | Komanda | Punkti |
---|---|---|---|
1 | Antonio Felix da Costa | DS Techeetah | 67 |
2 | Mitch Evans | Jaguar Racing | 56 |
3 | Alexander Sims | BMW Andretti | 46 |
4 | Maximilian Gunther | BMW Andretti | 44 |
5 | Lucas di Grassi | Audi Sport Abt | 38 |
6 | Stoffel Vandoorne | Mercedes-Benz | 38 |
7 | Edoardo Mortara | Venturi Racing | 32 |
8 | Jean-Eric Vergne | DS Techeetah | 31 |
9 | Oliver Rowland | Nissan e.dams | 30 |
10 | Sam Bird | Virgin Racing | 29 |
11 | Sébastien Buemi | Nissan e.dams | 27 |
12 | Andre Lotterer | TAG Heuer Porsche | 25 |
13 | Nyck de Vries | Mercedes-Benz | 18 |
14 | Pascal Wehrlein | Mahindra Racing | 14 |
15 | Robin Frijns | Virgin Racing | 10 |
16 | James Calado | Jaguar Racing | 10 |
17 | Daniel Abt | Audi Sport Abt | 8 |
18 | Jérôme d'Ambrosio | Mahindra Racing | 3 |
19 | Felipe Massa | Venturi Racing | 2 |
20 | Brendon Hartley | GEOX Dragon | 2 |
21 | Oliver Turvey | NIO 333 FE team | 0 |
22 | Nico Müller | GEOX Dragon | 0 |
23 | Neel Jani | TAG Heuer Porsche | 0 |
24 | Ma Qing Hua | NIO 333 FE team | 0 |
Tas viss notika līdz februāra beigām. Kopš tā laika ir atcelti astoņi posmi, tostarp Seulas un Džakartas ePrix, kur Formula E sacīkstes līdz šim nebija notikušas. Sezonas noslēgumam par mājvietu izraudzīta Berlīne, kur tiks aizvadīti seši posmi deviņās dienās. Ņemot vērā spraigo situāciju čempionāta kopvērtējumā, favorītu loks uz titulu ir ļoti plašs. Pat sezonas līderis da Kosta pēc divām sacīkstēm bija izcīnījis tikai 3 punktus, taču tad sekoja 3 spožas sacīkstes un portugālis pārņēma vadību kopvērtējumā.
Nr | Sacīkste | Trase | Datums |
---|---|---|---|
1 | Mehiko ePrix | Brāļu Rodrigesu trase | 13. janvāris |
2 | Dirijas ePrix I | Rijādas ielu trase | 26. janvāris |
3 | Dirijas ePrix II | Rijādas ielu trase | 27. janvāris |
4 | Hidebaradas ePrix | Hidebaradas ielu trase | 10. februāris |
5 | Sanpaulu ePrix | Sanpaulu ielu trase | 16. marts |
6 | Tokijas ePrix | Tokijas ielu trase | 30. marts |
7 | Misano ePrix I | Misano trase | 13. aprīlis |
8 | Misano ePrix II | Misano trase | 14. aprīlis |
9 | Monako ePrix | Monako trase | 27. aprīlis |
10 | Berlīnes ePrix I | Tempelhofas lidostas ielu trase | 11. maijs |
11 | Berlīnes ePrix II | Tempelhofas lidostas ielu trase | 12. maijs |
12 | Šanhajas ePrix I | Šanhajas trase | 25. maijs |
13 | Šanhajas ePrix II | Šanhajas trase | 26. maijs |
14 | Portlendas ePrix I | Portlendas starptautiskā trase | 29. jūnijs |
15 | Portlendas ePrix II | Portlendas starptautiskā trase | 30. jūnijs |
16 | Londonas ePrix I | ExCeL London centra trase | 20. jūlijs |
17 | Londonas ePrix II | ExCeL London centra trase | 21. jūlijs |
Kas mainījies?
Lai gan sezona vēl nav galā, braucēju tirgū notikušas ļoti daudz izmaiņas. Pēc ‘krāpšanās’ virtuālo sacīkšu čempionātā “Audi SPort Abt” komanda šķīrās no tās pieredzējušā braucēja Daniela Abta. Viņa vietu Berlīnē ieņems DTM zvaigzne Renē Rasts. Tikmēr pats Abts piedalīsies sacīkstēs šīs sezonas vājākās komandas “NIO” rindās, nomainot ķīnieti Ma King Hua, kuram šobrīd ceļošana ir ļoti apgrūtināta.
Cits vācietis Paskāls Verleins pametis “Mahindra” komandu un tiks nomainīts ar Aleksu Linu. Tiek baumots, ka šāds solis sperts, jo Verleins nākamgad varētu doties uz “Porsche” vienību. “Mahindra” šogad aizvada ļoti vāju sezonu, turklāt komandas vadītājs Dilbags Gils nevarēs pildīt savus pienākumus Berlīnē pozitīva Covid-19 testa dēļ.
Brendonu Hārtliju “Dragon” rindās nomainīs Serhio Sette Kamara, bet Džeimsa Kalado vietu pie “Jaguar” stūres ieņems Toms Blomkvists. Jāpiebilst, ka “Jaguar” jau ir noslēguši līgumu ar Semu Bērdu uz nākamo gadu. Brits visu savu Formula E karjeru startēja “Virgin” komandā. Viņa vietu nākamgad ieņems Niks Kasidijs.
Kamēr sezona bija apturēta, visi aktīvie braucēji iesaistījās virtuālā čempionāta norisē. Simulatoru sacensību korelāciju ar braucēju prasmēm reālajās sacīkstēs katrs varēs novērtēt pats – virtuālajā vidē bija četri izteikti favorīti – Makss Ginters, Olivers Roulands, Stofels Vandūrns un Paskāls Verleins. Par čempionu kļuva “Mercedes” braucējs Vandūrns. Viņa pārstāvētā komanda sekos F1 piemēram un cīņā ar rasismu mašīnas uz Berlīnes posmu nokrāsos tumšos toņos.
Ko gaidīt no Berlīnes?
Sacīkstes Berlīnē tiks organizētas kā trīs atsevišķi dubultposmi. 5. un 6. augustā braucieni Tempelhofas lidostas trasē notiks pretējā virzienā tam, ko bijām pieraduši redzēt pēdējos gados. 8. un 9. augustā sacīkstes risināsies ierastā konfigurācijā, bet sezonas noslēgumā 12. un 13. augustā tiks veiktas vairākas izmaiņas, papildinot trasi ar vairākiem lēniem pagriezieniem.
REVEALED! The three circuit layouts for the Formula E season finale in Berlin 🇩🇪
5 and 6 August (Presented by CBMM Niobium) – Reverse Berlin Tempelhof Circuit 🔄
8 and 9 August – Traditional Berlin Tempelhof Circuit 🔁
12 and 13 August – NEW Berlin Tempelhof Circuit 😄 pic.twitter.com/pMs7WJaSLE
— Formula E (@FIAFormulaE) July 21, 2020
Runājot par galveno favorītu uz uzvaru čempionātā, pretendentu loks ir nudien plašs. Atliek vien ieskatīties kopvērtējuma labāko sešiniekā. Alekss Sims, Makss Ginters un Stofels Vandūrns labvēlīgos apstākļos var izrādīties ļoti ātri, tomēr stabilitātes trūkums liedzis realizēt pilnu potenciālu. Tikmēr Lukass di Grasi un Mičs Evanss ar nosvērtību spēj izraut augstākas vietās kā viņu mašīnas šķietami spēj nodrošināt. Savukārt, Antonio Fēliksa da Kostas rīcībā nepārprotami ir ļoti ātrā “DS Techeetah” formula. Līdz šim tehniskas ķibeles un neveiksmes biežāk mocījušas viņa komandas biedru Žanu Ēriku Verņē. Pietiek vienu posmu da Kostam palikt uz nulles un viss pārsvars būs izzudis.
Aizraujošais kvalifikācijas formāts bieži vien liek līderiem samierināties ar pozīcijām peletona vidū, nodrošinot apdzīšanām un spraigiem mirkļiem bagātas sacīkstes. Kombinācijā ar atšķirīgām konfigurācijām un mainīgiem laikapstākļiem maz ticams, ka kāda komanda būs izteikti dominējoša visās 6 sacīkstēs.
Sacensības tiešraidē Latvijas teritorijā būs iespējams vērot “Eurosport” TV kanālā. Visām sacīkstēm kvalifikācija paredzēta attiecīgajā dienā pl. 15:15 pēc Latvijas laika, bet sacīkšu starts pl. 20:00. Katras sacīkstes būs 45 minūtes +1 aplis garas.