Pēdējās dienas notikumiem bagātas izvērtušās IndyCar čempionātā, jo šonedēļ aizvadītas divas sacīkstes, publicēts nākamā gada kalendārs, kā arī izziņotyas noteikumu izmaiņas uz 2023. gadu un apstiprināta abu dzinēju ražotāju vēlme ilgtermiņā turpināt savu darbību čempionātā.

Šobrīd čempionātā darbojas divi dzinēju piegādātāji – “Chevrolet” un “Honda”. Čempionāta vadība ir panākusi vienošanos ar abiem koncerniem par sadarbības pagarināšanu līdz pat desmitgades beigām, tostarp atliekot 2.4 litru hibrīddzinēju ienākšanu uz 2023. gadu.

Jaunās paaudzes dzinēji attīstīs vairāk kā 900 zs jaudu, kas ir vairāk kā simts zirgspēku pieaugums, salīdzinot ar šobrīd izmantotajiem iekšdedzes dzinējiem. Notiks lielāka automatizācija mašīnas piestartēšanas sistēmā gadījumos, ja formula noslāpst, šādā veidā samazinot dzelteno karogu un drošības mašīnu nepieciešamību.

Izziņots arī 2021. gada kalendārs. No tajā esošajām 17 sacīkstēm tikai četras risināsies ovālos, jo savu vietu zaudējuši Aiovas un Ričmondas ovāli. Tāpat nenotiks atgriešanās ‘Circuit of the Americas’ trasē, kur notiek arī F1 sacensības, kas pērn ļāva uzskatāmi salīdzināt ātruma atšķirības abos čempionātos. Sezona sāksies 7. martā Santpītersburgā, bet noslēgsies 19. septembrī leģendārajā Lagunasekas trasē.

Grafiks: NTT IndyCar Series

Aizvadītajās divās naktīs Indianapolisā trases, nevis ovāla konfigurācijā notika divas sacensības. Pirmajā no tām pārsteidzošu pole position izcīnīja 20 gadus vecais debitants Rinuss Vīkejs. Jau startā Vīkejs piekāpās Koltonam Hertam, taču apli vēlāk Vīkejs atguva pozīciju. Abi jaunekļi turpināja cīņas arī pec pitstopa, kad pārāks izrādījās Herta. Atšķirīga stratēģija un Hertas kļūda ļāva cīņā iesaistīties Džozefam Ņūgārdenam. Viņš šo izdevību izmantoja un izcīnīja uzvaru. Hertas temps pēdējos apļos kritās, ļaujot trijniekā iekļūt Aleksam Rosi un Rinusam Vīkejam, kuram šis bija pirmais pjedestāls IndyCar karjerā.

Otrajā braucienā pole position tika vecmeistaram Vilam Paueram. Startā austrālietis vadību nosargāja, kamēr aiz viņa iekārtojās Herta un Rosi. Sacīkšu vidū Rosi izdevās tikt garām Hertam, taču pēdējos apļos bija jāsamierinās ar trešo vietu. Amerikāņu braucējs labāko trijniekā iekļuva jau ceturto posmu pēc kārtas. Finišā uzvarētāju Paueru no Hertas šķīra tikai pussekunde.

Vairākas kļūdas bremzēšanā pirmajā braucienā lika čempionāta līderim Skotam Diksonam samierināties ar devīto vietu. Arī otrais brauciens neizvērtās diez ko spožs – Diksons apskādēja mašīnu cīņā ar Raienu Hanteru-Reju un finišēja astotais, kamēr viņa ciešākais sāncensis Džozefs Ņūgārdens uzvarai pirmajā braucienā pievienoja finišu 4. vietā.

Nedēļas nogales laikā Ņūgārdens samazināja Diksona pārsvaru čempionāta kopvērtējumā par 40 punktiem, taču pirms sezonas pēdējā posma, kas 25. oktobrī notiks Santpītersburgā abus joprojām šķir 32 punkti par labu Diksonam. Ja 40 gadus vecais jaunzēlandietis pēdējā posmā finišēs devītais vai augstāk, Ņūgārdenu neglābs pat uzvara un Diksons izcīnīs savu sesto titulu. Cīņā par trešo vietu šobrīd iesaistījušies Herta (401), Pauers (388) un O’Vārds (376), kamēr Rosi pēc ļoti vāja sezonas sākuma ir tikai devītais.

Grafiks: NTT IndyCar Series