Aizvadītais Formula 1 posms Imolas trasē ne visiem izvērtās kā cerēts – Botass varēja tikt pie uzvaras, Peress kāpt uz pjedestāla, bet Rasels tikt pie punkta… Šoreiz notikumi attīstījās mazliet citādāk.

Starts bija labs, kas bija viens no galvenajiem elementiem šodien. Otrā apļa septītajā līkumā piepeši parādījās atlūzas. Man nebija laika no tām izvairīties. Tēmēju mašīnu tieši pa vidu, lai nenāktos tām pārbraukt ar riepām. Protams, tas radīja bojājumus, kas apgrūtināja mašīnas vadāmību,” pieredzē dalās otrās vietas ieguvējs Valteri Botass.

Kā vēlāk izrādījās, Botasa “Mercedes” formulā bija ieķēries pamatīgs gabals no Sebastiana Fetela “Ferrari” mašīnas (skatīt titulbildi), ko vācietis pazaudēja pirmajā aplī saduroties ar Kevinu Magnusenu. Lai gan Fetels pēc kontakta boksos nedevās, tomēr viņa temps nebija pietiekams, lai šodien pacīnītos par punktiem.

“Tēmēju mašīnu tieši pa vidu, lai nenāktos tām pārbraukt ar riepām.” / Valteri Botass

Pēc tam kad trasē devās drošības mašīna, lai novāktu Maksa Verstapena formulu, labāko desmitniekā iekļuva Džordžs Rasels, tomēr sapnis par pirmo punktu beidzās ļoti ātri, piedzīvojot avāriju drošības mašīnas fāzes laikā.

Šai posmā pamatīgi centos jau no pirmā apļa, biju agresīvāks kā jebkad. Vēlējos tā turpināt arī aiz drošības mašīnas. Puiši man aizmugurē brauca ar jaunām riepām, kamēr manējās jau bija nobraukātas. Ja vēlējos tikt pie punkta, man bija jābūt superagresīvam. Līdz ko pazaudēju kontroli pār mašīnu, es ietriecos sienā un tas bija briesmīgi. Vēlos atvainoties visiem,” stāsta Džordžs Rasels, kurš savā 34 posmu garajā karjerā tā arī nav ticis pie punktiem, kamēr viņa komandas biedrs Latifi šodien jau trešo reizi šogad finišēja uzreiz aiz punktu zonas 11. vietā.

“Ja vēlējos tikt pie punkta, man bija jābūt superagresīvam.” / Džordžs Rasels

Rasels gan paslavēja komandu, norādot, ka šodien ar “Williams” mašīnu bija iespējams cīnīties, kā arī viņš pats saprata, ka nākotnē sacīkstēs jābrauc agresīvāk, neraugoties uz to, ka šodien robeža tika pārkāpta.

Piedzīvojumiem bagātas sacīkstes izvērtās Serhio Peresam. Kvalificēšanās 11. vietā sniedza viņam iespēju sacīkstes uzsākt ar nelietotām riepām. Kamēr konkurenti pēc īsa pirmā nogriežņa ar mīkstajām riepām pēc pitstopa iestrēga aiz Kevina Magnusena, Peress izmantoja izdevību, lai brīvā trasē uz boksu apmeklējuma rēķina ievērojami pakāptos uz augšu un atgrieztos trasē priekšā Danielam Rikjardo. Pēc Verstapena izstāšanās Peress pat nonāca trešajā pozīcijā, taču komandas lēmums iesaukt “Racing Point” braucēju boksos pēc jaunām riepām nedeva cerēto rezultāu un Peress finišēja sestajā vietā, kamēr pjedestāls tika Rikjardo, kurš palika trasē ar lietotām riepām.

“Man jau tobrīd tas nešķita pareizais lēmums.” / Serhio Peress

Man jau tobrīd tas nešķita pareizais lēmums. Tiku iesaukts ļoti vēlu, taču pēc sacīkstēm allaž ir viegli pieņemt pareizo lēmumu. Apdzīšana šodien bija ļoti sarežģīta. Vēl neesmu runājies ar komandu, gan jau viņiem ir savi iemesli. Ļoti sāpīga diena, jo goda pjedestāls mums bija kabatā. Ir grūti samierināties. Domāju, ka viņi ir tikpat vīlušies kā es. Esam komanda un esam kopā gan uzvarās, gan zaudējumos. Atskatoties, šis bija kļūdains lēmums,” atzīst Peress, kurš kopvērtējumā saglabā piekto pozīciju pēc punktu gūšanas visos posmos, kuros šogad ir startējis. Peress izlaida divas sacīkstes Silverstonā Covid-19 dēļ.