“Mercedes” komanda aizvadītajā nedēļas nogalē Emīlijas-Romanjas Grand Prix izcīņā septīto gadu pēc kārtas nodrošināja uzvaru konstruktoru kausā. Šī ir garākā vienas komandas dominance čempionāta vēsturē.

Līdz šim rekords piederēja “Ferrari”, kuri konstruktoru kausā triumfēja sešas secīgas sezonas no 1999. līdz 2004. gadam. Tāpat kļuvis skaidrs, ka arī braucēju tituls nonāks “Mercedes” braucēja rokās, jo Verstapens vairs matemātiski nevar panākt Hamiltonu, kurš titulu var nodrošināt jau nākamajā posmā Turcijā. Luiss nedrīkst zaudēt Botasam par vairāk kā 7 punktiem. Līdz ar to, ja Hamiltons Turcijā finišē 2. vietā, Botass saglabās izredzes tikai ar uzvaru un ātrāko apli.

Lai gan “Mercedes” dominance šķiet neapturama, trim konstruktoriem ir izdevies izcīnīt vairāk titulus – “Ferrari” (16), “Williams” (9) un “McLaren” (8), bet “Lotus” komanda, kas vairāk čempionātā nestartē, arī izcīnīja 7 konstruktoru titulus.

Šī bija “Mercedes” komandas 100. uzvara V6 turbo hibrīddzinēju ērā, kas sākās 2014. gadā. Viņu dominanci īpaši iespaidīgu padara fakts, ka pārējām komandām kopā izdevies izcīnīt tikai 34 uzvaras – 17 no tām tikušas “Ferrari”, 16 – “Red Bull”, bet vienu šogad Moncā guva “AlphaTauri”.

Grafiks: Pirelli

Šī bija tikai otrā reize, kad “Red Bull” junioru konadas mašīna startē no otrās starta rindas, pateicoties Pjēra Gazlī 4. vietai kvalifikācijā. 2008. gadā Moncā “Toro Rosso” braucēji Sebastians Fetels un Sebastians Burdē kvalificējās pirmajā un ceturtajā pozīcijā. Pašam Gazlī tas bija atkārtots rekords – pērn Vācijā viņš kvalificējās ceturtais ar “Red Bull” formulu un arī toreiz nesasniedza finišu.

“Red Bull” komanda jau trešo reizi šosezon palika bez punktiem. No septiņām vadošajām čempionāta komandām tik slikts rādītājs vēl ir vienīgi “Ferrari”. “Mercedes” un “Racing Point” komandas guvušas punktus visos 13 posmos, bet “Renault”, “McLaren” un “AlphaTauri” uz nullītes palikuši vienreiz. Pie tam pēdējos septiņos posmos (kopš Beļģijas GP) “Renault” guvuši vairāk punktus kā “Red Bull”.

Antonio Džiovinaci kļuva par otro braucēju F1 vēsturē, kurš vienas sezonas laikā piedalījies trīs mājas posmos. Ļoti reti sezonas laikā vienā valstī notiek trīs posmi. 1982. gadā šāda situācija izvērtās ASV. Amerikānis Edijs Čīvers izstājās Longbīčā, taču tika uz pjedestāla Detroitā un Lasvegasā. Džiovinaci tik sekmīgi Itālijas posmi gluži nav izvērtušies, tomēr Imolā tika gūts vērtīgs punkts par finišu 10. vietā, pateicoties lieliskam startam, kurā garmatainais itālis pakāpās par sešām pozīcijām. Džiovinaci ir apdzinis vismaz vienu konkurentu visos šīs sezonas startos. Tas gan lielā mērā saistīts ar “Alfa Romeo” vājo tempu kvalifikācijās.

Itālija kļuva par pirmo valsti, kurā notikušas 100 Formula 1 sacīkstes. Visbiežāk – 70 reizes – sacīkstes norisinājušās Moncas trasē, Imolā aizvadīti 28 posmi, bet pa reizei sacīkstes rīkotas Peskarā un Mudžello.

Grafiks: Pirelli

Braucot aiz drošības mašīnas Džordžs Rasels pieļāva ļoti dārgu kļūdu, avarējot no desmitās pozīcijas. Tā rezultātā “Williams” braucējs neaizsniedzās līdz karjeras pirmajam punktam. Līdz šim tik ilgi sausā bez Rasela palikuši vēl tikai seši braucēji – Nikolā Larini un Džonatans Palmers, kuri vēlāk tika pie punktiem, kā arī Brets Lungers, Luka Badoers, Šarls Piks un Makss Čiltons, kuri tā arī ne reizi netika pie punktiem. Visi iepriekš minētie braucēji, izņemot Čiltonu un Piku, brauca laikos, kad punktus piešķīra tikai labāko sešiniekam. Tikmēr Rasela komandas biedrs Nikolā Latifi atkārtoja karjeras rekordu, trešo reizi finišējot 11. vietā.

Pateicoties “Mercedes” rūpnīcas komandas braucēju dubultuzvarai, vācu autobūves koncernam izdevās sasniegt 500 pjedestālu slieksni kā dzinēju ražotājam. Teorētiski šo robežu ir izdevies sasniegt vēl vienīgi “Ferrari” (738) un “Ford Cosworth” (535), taču realitātē bieži vien dzinēja oficiālajā nosaukumā netiek izmantots tā ražotāja nosaukums. Spilgtākais pēdējo gadu piemērs ir “TAG Heuer” zīmols zem kura “Red Bull” izmantoja “Renault” dzinējus pirms līguma ar “Honda”. Pateicoties Rikjardo finišam 3. vietā “Renault” un “TAG Heuer” kopā arī tagad ir izcīnījuši 500 pjedestālus, taču tie nav vienīgie zīmoli, zem kuriem ‘slēpušies’ “Renault” dzinēji. Vēsturiski izmantoti arī “Supertec”, “Mecachrome”, “Playlife” zīmoli.

Grafiks: FIA Formula One

Luiss Hamiltons Imolā kļuva par otro braucēju F1 vēsturē, kurš pavadījis 5000 apļus vadībā. Lai gan Hamiltons ir rekordists pēc veiktās distances vadībā, posmiem vadībā, posmiem vadībā no starta līdz finišam, tomēr apļi vadībā Mihaelam Šūmaheram joprojām ir par 90 vairāk (5111 pret 5021).

Pirmoreiz F1 vēsturē sacīkstes Eiropā tika rīkotas novembrī. Līdz šim vēlākais datums Eiropas posmiem 28. oktobris, kad Spānijas Grand Prix tika rīkots 1951. gadā. Gada pēdējie divi mēneši tradicionāli paredzēti posmiem siltākos kontinentos. 15. novembrī gaidāmais Turcijas Grand Prix uzskatāms par posmu Āzijā. Stambulas pilsēta slavena ar to, ka daļa no tās atrodas Eiropā, bet daļa Āzijā, kur atrodama arī sacīkšu trase.

Emīlijas-Romanjas Grand Prix ātrākie apļi

V.BraucējsKomandaDzinējsRezultātsAplis
1Luiss HamiltonsMercedesMercedes1'15''48463
2Valteri BotassMercedesMercedes1'15''90263
3Aleksandrs AlbonsRed BullHonda1'16''17763
4Daniels RikjardoRenaultRenault1'17''55262
5Makss VerstapensRed BullHonda1'17''63744
6Daņila KvjatsAlphaTauriHonda1'17''66662
7Sebastians FetelsFerrariFerrari1'17''76744
8Lando NorissMcLarenRenault1'18''06963
9Serhio PeressRacing PointBWT Mercedes1'18''08449
10Kimi RaikonensAlfa RomeoFerrari1'18''08863
11Karloss SaincsMcLarenRenault1'18''11862
12Šarls LeklērsFerrariFerrari1'18''17362
13Lenss StrolsRacing PointBWT Mercedes1'18''36046
14Nikolā LatifiWilliamsMercedes1'18''71937
15Antonio DžiovinaciAlfa RomeoFerrari1'18''79461
16Džordžs RaselsWilliamsMercedes1'18''81143
17Romēns GrožānsHaasFerrari1'18''82245
18Kevins MagnusensHaasFerrari1'19''27345
19Estebans OkonsRenaultRenault1'19''60622
20Pjērs GazlīAlphaTauriHonda1'20''4035