“Mercedes” komanda šodien Imolā nodrošināja uzvaru 2020. gada Formula 1 sezonas konstruktoru kausa izcīņā, kamēr viņu galvenais konkurents Makss Verstapens izstājās pēc riepas sprāgšanas.

Sacensību startā Valteri Botasam izdevās nosargāt pirmo pozīciju, kamēr viņa komandas biedrs Luiss Hamiltons zaudēja otro vietu Maksam Verstapenam. Gazlī centieni pa ārmalu apdzīt Hamiltonu nebija veiksmīgi un “AlphaTauri” braucējam nācās samierināties ar piekto vietu aiz Daniela Rikjardo. Tālāk aizmugurē Šarls Leklērs tika garām Aleksam Albonam cīņā par sesto vietu.

Divi galvenie zaudētāji bija Kevins Magnusens un Lenss Strols. Magnusena vadītā “Haas” formula sagriezās ‘Tosa’ pagriezienā pēc kontakta ar Sebastianu Fetelu, bet Strols aizlauza priekšējo antispārnu cīņā ar Estebanu Okonu, kā rezultātā viņam nācās apciemot “Racing Point” komandas mehāniķus.

Astotā apļa izskaņā Gazlī no piektās pozīcijas devās boksos, lai izstātos dzinēja dzesēšanas problēmu dēļ. Mehāniķi pie Gazlī “AlphaTauri” cītīgi strādāja vēl dažas minūtes pirms sacīkšu sākuma, kad jau bija skaidrs, ka Pjēra mašīnai ir atrastas problēmas. Gazlī šai posmā startēja ar ķiveri, kas krāsota par godu trīskārtējam čempionam Airtonam Sennam, kurš Imolā zaudēja dzīvību 1994. gadā.

Mīkstākā sastāva riepas nodila daudz ātrāk kā komandas bija paredzējušas. Jau 13. apļa beigās boksos pēc cietā sastāva riepām devās Leklērs, Noriss un Okons, bet apli vēlāk arī Rikjardo, Albons un Kvjats. Rikjardo izdevās nosargāt pozīciju priekšā Leklēram. “Ferrari” braucējs sabloķēja riteņus un gandrīz izsita Rikjardo. Laimīgā kārtā, abi braucēji saglabāja savas pozīcijas. Tālāk aizmugurē saskārās Albona un Kvjata mašīnas, taču arī šī cīņa beidzās bez pozīciju izmaiņām.

Līderi, uzsākuši sacīkstes ar vidējā sastāva riepām, pitstopu veica mazliet vēlāk – Verstapens 18. aplī, Botass apli vēlāk, kamēr Hamiltons uzkavējās trasē pirmajā vietā. Verstapens strauji pietuvojās Botasam, kuru komanda informēja par mašīnas grīdas bojājumiem, kas tika gūti jau otrajā aplī.

Rikjardo, Leklērs un pārējie pretendenti uz ceturto vietu iesprūda aiz Magnusena, kurš vēl nebija veicis pitstopu. Galvenais ieguvējs no šīs cīņas bija Serhio Peress, kurš ar vēlu pitstopu tā rezultātā atgriezās trasē priekšā Rikjardo, tādā veidā pakāpjoties par vairākām pozīcijām.

Francūžu neveiksmes turpinājās, kad Pjēram Gazlī pievienojās Estebans Okons, izstājoties sajūga problēmu dēļ. Lai novāktu Okona “Renault” formulu, bija nepieciešama virtuālās drošības mašīnas fāze. Situācija izveidojās perfekta Hamiltonam, kurš tādā veidā zaudēja mazāk laika sava pitstopa laikā un atgriezās trasē pirmajā vietā nepilnas 4 sekundes priekšā Botasam.

Fetela cerības uz punktiem praktiski izdzisa 39. apļa beigās, lad viņš beidzot devās boksos no ceturtās pozīcijas, taču riteņu maiņa aizkavējās par aptuveni 10 sekundēm, kā rezultātā Sebs atgriezās trasē 14. vietā.

20 apļus pirms finiša Botass pieļāva kļūdu, kas ļāva Verstapenam iekārtoties cieši aizmugurē un apdzīt “Mercedes” braucēju starta finiša taisnes beigās. Hamiltons līdz tam brīdim bija iekrājis jau 13 sekunžu pārsvaru.

Raikonens savu pitstopu veica tikai 14 apļus pirms finiša, artgriežoties trasē 12. vietā, kamēr Magnusens sūdzējās par pamatīgām galvassāpēm un arī devās boksos, lai izstātos.

Piepeši sprāga Maksa Verstapena aizmugurējā labā riepa, liekot 2. vietā esošajam “Red Bull” braucējam izstāties ‘Villeneuve’ līkumā. Trasē devās drošības mašīna. Hamiltons, Botass, Peress, Kvjats, Saincs un Noriss devās boksos pēc jaunām riepām. Tā rezultātā Rikjardo, Leklērs un Albons pakāpās uz vadošo piecinieku.

Ar to gan drāma nebija galā. Braucot aiz drošības mašīnas no desmitās pozīcijas avarēja Džordžs Rasels, bet Lenss Strols boksos uztriecās savam mehāniķim.

Lielākais ieguvējs, sacīkstēm atsākoties, bija Daņila Kvjats, kurš pakāpās uz ceturto vietu, kamēr Alekss Albons sagriezās un atkrita uz pēdējo vietu.

Līdz ar to “Mercedes” komanda nodrošināja titulu gan braucēju, gan konstruktoru kausā jau septīto sezonu pēc kārtas. “Red Bull” vairs matemātiski nevar noķert “Mercedes”, bet Verstapens izstājies no cīņas par braucēju titulu.

Grafiks: FIA