CEĻŠ UZ F1
Ja kādreiz ar apbrīnu vērojām, kā dēli iet tēvu pēdās, kļūstot par sacīkšu braucējiem, tad tagad tā ir normāla parādība. Fitipaldi gan nav klasiskais autosporta ģimenes modelis, jo Pietro būs jau ceturtais savas dinastijas pārstāvis, kurš startējis Formula 1 sacensībās. Visspožākos panākumus guvis viņa vectēvs Emersons Fitipaldi, kļūstot par pasaules čempionu 1972. un 1974. gadā, taču te ar mazākiem panākumiem startējuši arī Emersona brālis Vilsons un viņa dēls Kristians.
Ne tikai iespaidīgā dinastija, bet arī ceļš uz F1 Pietro gadījumā ir ļoti netipisks. Reti kurš sacīkšu braucējs var lepoties ar tik plašu CV kāds ir viņam – 24 gadu vecumā Fitipaldi jau ir izmēģinājis savas spējas IndyCar, DTM, Super Formula un WEC čempionātos. Formula 1 ir teju vai vienīgais čempionāts, kas trūka šai uzskaitījumā.
Vēl pirms došanās uz Eiropu, lai startētu junioru formulu čempionātos, Fitipaldi tika pie iespējas startēt arī ar NASCAR automašīnām. Lai gan Pietro, tāpat kā viņa vectēvs Emersons, pārstāv Brazīliju, tomēr viņš ir dzimis Maiami, ASV un dzīvo 10 minūšu brauciena attālumā no “Haas” Formula 1 komandas bāzes.
Rezultāti junioru čempionātos ne vienmēr bija spoži, tomēr Fitipaldi izdevās tikt pie vairākiem tituliem, tostarp Formula V8 3.5 Series, MRF Challenge Formula 2000 un Protyre Formula Renault.
Par karjeras pavērsiena punktu kļuva 2018. gada sezona. Fitipaldi vienojās ar “Dale Coyne Racing” par startēšanu IndyCar un “DragonSpeed” dalībai izturības sacīkšu čempionātā. Centieni nošaut divus zaķus ar vienu lodi nebeidzās labi. Savā vienīgajā WEC posmā Spa trasē Fitipaldi mašīnu piemeklēja tehniskas ķibeles, kā rezultātā viņš lielā ātrumā ietriecās drošības barjerā ‘Eau Rouge’ pagriezienā. Trieciena rezultātā Fitipaldi lauza abas kājas.
Dakteri paredzēja, ka viņa sezona ir galā, tomēr pāris mēnešus vēlāk viņš bija atpakaļ pie stūres IndyCar sacensībās. Jau otrajā startā pēc atgriešanās sekoja vēl viena frontāla sadursme, kurā Fitipaldi bija iesaistīts. Viņam izdevās izvairīties no traumām, taču konkurents Roberts Vikenss tika paralizēts. Rezultāti pamazām uzlabojās un Fitipaldi tika apstiprināts kā “Haas” komandas 2019. gada testpilots.
Taču ar to vien nepietika. Fitipaldi pievienojās “Audi” DTM komandai, taču viņa rezultāti šai čempionātā bija diezgan blāvi un Pietro pārsvarā bija atrodams peletona beigās, cīnoties ar “Aston Martin” braucējiem. Ziemas laikā Fitipaldi vēl paguva piedalīties Āzijas F3 čempionātā, kur mērojās spēkiem arī ar “Haas” nākamā gada braucēju Ņikitu Mazepinu. Fitipaldi sezonu noslēdza 5. vietā, divas pozīcijas aiz Mazepina, piekāpjoties arī komandas biedram Dūenam.
Varbūt Pietro nav pats spožākais talants, taču visas karjeras laikā viņam bija jāspēj pielāgoties ļoti dažādām automašīnām, bet darbs testos un pie simulatora nozīmē, ka tik labi kā viņš “Haas” mašīnu neviens cits nepazīst. Visticamāk, šī ir Fitipaldi pirmā un vienīgā izdevība F1 čempionātā, taču 2020. gads ir lieliski apliecinājis, ka dažkārt izdevības mēdz rasties, kad tās vismazāk gaida.