Foto: Mercedes AMG F1

Kvalifikācija Imolā sniedza vairākus pārsteigumus – Peress pieveica Verstapenu, Saincs palika ārpus labāko desmitnieka, Fetels pārliecinoši zaudēja komandas biedram Strolam… Laiks ieklausīties, kas par notikušo sakāms pašiem braucējiem.

Es negaidīju, ka būšu priekšā abiem “Red Bull” braucējiem. Viņi šai nedēļas nogalē ir tik ātri. Brīžiem viņi bija kādas 0,6 sekundes aplī mums priekšā, un mēs nezinājām, uz ko paši esam spējīgi. Sajūtas mašīnā bija ievērojami labākas jau kopš nedēļas nogales sākuma. Man ir pamatīga cieņa pret komandu un smago darbu, ko viņi ieguldījuši, lai samazinātu šo atstatumu,” stāsta Luiss Hamiltons, kuram Imola kļuva par 30. trasi, kurā viņš startēs no pirmās pozīcijas.

“Man šodien vajadzēja izcīnīt pole position. Es kļūdījos pēdējā pagriezienā, tomēr domāju, ka viss rit pozitīvi. Mums tikai jāpārliecinās, ka turpinām progresēt. Visa nozīme ir rītdienai,” pavēstījis otrās pozīcijas ieguvējs Serhio Peress, kurš vēl dienu iepriekš atradās trases malā pēc sadursmes ar Estebanu Okonu. “Man ir jāpaslavē komandu. Vakardien pieļāvu kļūdu, kā rezultātā viņiem visu dienu nācās smagi strādāt, tādēļ šī ir laba atgūšanās. Pats galvenais ir vienmēr demonstrēt progresu. Pēc vakardienas negaidīju, ka šodien atradīšos šai pozīcijā. Esam progresējuši, bet otrā vieta ir svarīga.

“F1LV

Ja Hamiltonam izdevās tikt galā ar “Red Bull” braucējiem, to pašu nevar teikt par Valteri Botasu, kurš startēs tikai no ceturtās rindas. “Astotā vieta nav tā, uz ko šodien tēmējām, it īpaši ņemot vērā sajūtas kvalifikācijas sākumā. Q3 pirmajā mēģinājumā es iebraucu otrajā pagriezienā un piepeši noraustījās mašīnas aizmugure. Tas sekoja pirmā sektora garumā un es zaudēju daudz laika. Tieši tas pats notika otrajā braucienā. Es nevarēju uzticēties formulas aizmugurei. Ar ko tādu man nebija jāsaskaras kvalifikācijas laikā pirms tam.”

Neveiksmīga sesija izrādījās arī “Ferrari” jaunpienācējam Karlosam Saincam, kurš palika pirmais aiz strīpas, lai iekļūtu labāko desmitniekā. “Godīgi sakot, visu nedēļas nogali jutos ātrs, taču nekādi nevarēju sastiķēt kopā veselu apli un kvalifikācija to apliecināja. Visa apļa garumā neizdevās izbraukt līkumus kā vajadzētu. Tajos pagriezienos, ar kuriem tiku galā, šķita ka esmu ātrs. Vienkārši viss kopā nesalīkās. Esmu vīlies, jo zinu apļa laiku, ko varēju sasniegt, ja paveiktu labu darbu. Zinu, ka varēju iekļūt Q3. Tai pat laikā trase atklāj mūsu nepilnības, jo šeit neesmu daudz braucis, tādēļ jāsaprot, ko gaidīt no mašīnas un kā sasniegt galējās robežas.

Q2 pielika punktu arī četrkārtējā čempiona Sebastiana Fetela kvalifikācijai, kurš jau otro posmu pēc kārtas sestdienā piekāpās savam komandas biedram Lensam Strolam. “Mēs esam pašā vidus ešalonā un te ir ļoti cieši, tādēļ pāris sekundes desmitdaļas rada pamatīgu atšķirību. Es biju priecīgāks par sajūtām pie stūres, taču joprojām pietrūkst pārliecība. Kopumā paliek labāk. Kā jau teicu, te ir ļoti cieši un redzēsim kā būs rīt. Varbūt uzlīs lietus, kas mums var palīdzēt. Protams, neesmu ļoti pacietīgs, tādēļ nevēlos gaidīt, tomēr paliek daudz labāk. Tādā trasē kā šī ir jābūt absolūtai pārliecībai, lai izspiestu visu. Es vēl tur neesmu, taču šī ir tikai otrā sacīkste, tādēļ man jābūt pacietīgākam.

Lai gan “Alpine” komanda uz posmu ieradās ar uzlabojumu pakotni, cits bijušais čempions Fernando Alonso zaudēja komandas biedram Estebanam Okonam pussekundi aplī un palika tikai 15. vietā. “Es nebiju ātrs. Mašīna likās laba, balansējums bija kārtībā un katru reizi, kad pabeidzu apli, es biju diezgan priecīgs par sajūtām, taču ar to bija par maz, lai atrastos augstāk rezultātu tabulā. Sacīkste būs smaga, startējot no beigām. Imola nav vieta ar labām apdzīšanas iespējām, tādēļ nāksies mocīties lejasgalā. Godīgi sakot, nedomāju, ka izmaiņas būtiski ietekmēja mūsu konkurētspēju.”

Lai gan “Alfa Romeo” izkrišana jau Q1 nav nekāds pārsteigums, Antonio Džiovinaci nebija apmierināts ar konkurenta Ņikita Mazepina rīcību. “Viss ir skaidri redzams. Mēs visi respektējam viens otru, sākot ieskaites apli, taču viņš to ignorē. Tā nav korekta uzvedība kvalifikācijas aplī. Es nevarēju veikt savu apli.” Jāpiebilst, ka Mazepins par līdzīgu ‘pārkāpumu’ tika kritizēts jau Bahreinā.

Ņikitam Mazepinam gan bija attaisnojums savai rīcībai: “Formulā 1 ir diezgan sarežģīti, jo pirmajā kārtā ir 20 mašīnas. Visi dodas trasē vienlaikus un tā nav pietiekami plaša mums visiem. Mums bija diskusijas par džentelmeņu vienošanos. Protams, man ar to nav nekādu problēmu. Taču tad, kad uz taimera atlikušas 3 sekundes, ir vai nu jābrauc, vai jādodas boksos, tādēļ šķērsoju starta-finiša taisni. Nedomāju, ka te ir kādas problēmas. Esmu šeit, lai veiktu savus apļus un visi dzīvojam vienā pasaulē.”

Lai gan Mazepins palika pēdējā vietā no tiem, kuri veica ieskaites apli, viņš vismaz nepiedzīvoja avāriju, ko nevar teikt par Juki Cunodu. “Es braucu pārāk ātri līkuma ieejā. Līdz tam brīdim aplis likās lielisks. Man liekas, ka mums bija potenciāls paveikt Q1 ar vienu riepu komplektu. Biju pārāk entuziastisks. Tā bija muļķīga kļūda no manas puses, tādēļ man ir ļoti žēl komandas. Šodien nāksies pārslēgties un rītdien sacīkstē vienkārši jābrauc.”