Formula 1 sacīkšu direktors Maikls Masi apsver domu mainīt kvalifikācijas noteikumus, kas būtu lieguši Šarlam Leklēram izcīnīt pole position Monako Grand Prix. Tikmēr F1 čempionāta vadītājs Stefano Domenikalli vēlas redzēt izmaiņas punktu skaitīšanas sistēmā.

Lai gan Monako ir ļoti sarežģīta trase un Šarla Leklēra avārija lielā ātrumā kvalifikācijas beigās pilnīgi noteikti uzskatāma par braucēja kļūdu, nevis apzinātu sabotāžu, lai liegtu konkurentiem uzlabot savus apļu laikus, kā tas bija 2006. gadā ar Mihaelu Šūmaheru, Maikls Masi aicina pārņemt IndyCar noteikumus.

Aiz okeāna notiekošajā formulu čempionātā braucējam, kurš izraisījis sarkano karogu fāzi (dažos gadījumos arī dzelteno), tiek anulēts ātrākais apļa laiks. Līdz ar to, ja šādi noteikumi būtu spēkā jau pagājušajā nedēļā, Leklērs zaudētu savu pole position un startētu no ievērojami zemākas pozīcijas pat tad, ja viņa mašīnai nebūtu nopietni bojājumi.

“F1LV

Šīs izmaiņas arī palīdzētu izsargāties no strīdīgiem gadījumiem. Lielisks piemērs ir 2014. gada Monako Grand Prix kvalifikācija. Cīņā par pole position Niko Rosbergs pirmajā mēģinājumā pieveica Luisu Hamiltonu, bet otrajā bremzēja par vēlu ‘Mirabeau’ pagriezienā, izraisot dzelteno karogu fāzi, kā rezultātā Hamiltons nespēja pieveikt komandas biedru. F1 sabiedrības domas dalījās par to, vai manevrs bija apzināts, tomēr noteikumu izmaiņas liegtu šādas darbības, kā arī sodītu Rosbergu par viņa kļūdu, ja tā bija neapzināta.

Formula 1 punktu skaitīšanas sistēma pēdējo gadu laikā vairākkārt mainījusies. 2010. gadā ieviestā sistēma, kas paredz uzvarētāja apbalvošanu ar 25 punktiem, 2019. gadā tika papildināta ar papildus punktu par ātrāko apli, bet šosezon punkti tiks piešķirti arī sprinta sacīkšu trim ātrākajiem braucējiem. Stefano Domenikalli vēlas redzēt vēl izmaiņas.

Itāļu speciālists nācis klajā ar ideju piešķirt bonusa punktus braucējam, kurš aizvada perfektu nedēļas nogali, sasniedzot ‘Grand Slam’ – pole position, ātrāko apli un uzvaru, atrodoties vadībā visus sacīkšu apļus. Domenikalli atzinis, ka šādu pieeju varētu izmēģināt dažos posmos, piemēram senākajās un tradīcijām bagātākajās F1 trasēs, šādā veidā piesaistot vēl vairāk jaunus līdzjutējus.

No aktīvajiem braucējiem Grand Slam karjeras laikā izdevies sasniegt vienīgi Luisam Hamiltonam (18 reizes), Sebastianam Fetelam (8), Fernando Alonso (5), Kimi Raikonenam (2) un Valteri Botasam (1). Makss Verstapens pie šāda goda vēl nav ticis. Pērn ‘Grand Slam’ tika sasniegts trijos posmos – Ungārijā, Toskānā un Portugālē, visos trijos gadījumos dominējošais braucējs bija Hamiltons.