Katrai Formula 1 trasei ir sev raksturīgi elementi, kas to izceļ uz pārējo fona. Pola Rikāra trases gadījumā šī odziņa drīzāk meklējama ārpus trases – ļoti platas drošības joslas to padara par izcilu vietu testiem, lai gan Francijas karoga krāsās rotātās joslas vairums skatītāju līdz šim uztvēruši ļoti negatīvi.
Protams, galvenās intrigas būs meklējamas uz tumši pelēkā asfalta. Ieskatīsimies piecās no spilgtākajām intrigām pirms Francijas GP izcīņas.
Celšanās pēc kritiena
Luiss Hamiltons un Makss Verstapens pirms sezonas tika uzskatīti par diviem galvenajiem favorītiem uz titulu. Pirmie četri posmi to uzskatāmi pierādīja – abas superzvaigznes savā starpā dalīja pirmās un otrās vietas. Uzreiz kļuva skaidrs, ka braucēju meistarība, kā arī “Mercedes” un “Red Bull” vienlīdzīgie spēku samēri par čempionu padarīs nevis to, kurš uzleks augstāk, bet gan to, kurš retāk paklups.
Pašreizējā punktu skaitīšanas sistēma atalgo stabilitāti, tādēļ Hamiltona septītā vieta Monako bija nopietns pavērsiena punkts – par čempionāta līderi kļuva Verstapens. Lai gan Azerbaidžānā abi palika bešā, pamata satraukumam nav. “Mercedes” veikuši izmaiņas, lai Hamiltons neatkārtotu bremžu balansa regulējuma kļūdu, bet Pola Rikāra trase nebūs tik prasīga pret riepām kā Baku, kur cauras riepas pēdējos apļos bijušas arī iepriekšējos gadus.
Ņemot vērā Hamiltona un Verstapena lieliskās braukšanas prasmes un spējas vairumā gadījumu izvairīties no kontakta, Azerbaidžānas GP, visticamāk, paliks vienīgais posms šosezon, kur abi varoņi palika bešā. Nav pamata gaidīt ko mazāk kā cīņu par uzvaru, tomēr vēsas galvas saglabāšana krīzes situācijās būs īpaši svarīga. Totalizatori šai duelī par nelielu favorītu uzskata Hamiltonu, lai gan šosezon Luiss vadībā pavadījis tikai 84 apļus, salīdzinot ar 251 apli Verstapena izpildījumā.
Maisam gals ir vaļā?
Pēdējo gadu cīņās starp Hamiltonu un Verstapenu allaž virsroku guvis “Mercedes” braucējs. Viens no čempionu galvenajiem plusiem bijis padevīgais ieročnesējs Botass, kurš spējis saglabāt ātrumu, kas ļāvis pabojāt stratēģiju konkurentiem, kamēr otrā “Red Bull” formula tradicionāli atradās kautkur ļoti tālu aizmugurē, vai tuvu Verstapenam tikai brīžos, kad Makss apdzina Albonu vai Gazlī pa apli.
Šogad šo vietu ieņēma Serhio Peress un izcīnīja uzvaru savā sestajā startā sēžōt ‘bullī’. Protams, to var norakstīt uz Verstapena un Hamiltona neveiksmēm, tomēr pat bez tām Peress būtu ticis uz pjedestāla. Viņš lieliski apzinās, ka komanda negriežas ap viņu, tādēļ, ja kas nepatīk, izmaiņas jāveic braukšanas stilā. Ar katru posmu meksikānis kļūst pārliecinātāks un ātrāks. Uzvara cels pašapziņu un varbūt vismaz epizodiski ļaus arvien vairāk redzēt Peresu maisāmies pa kājām arī Hamiltonam.
Atpakaļ realitātē
Šarls Leklērs šim posmam sagatavojis īpašu ķiveres krāsojumu, ko izmantoja bērnībā, braucot kartingā. To, vai šis krāsojums palīdzēs atnest labus rezultātus, noskaidrosim svētdien Francijas GP, taču pats “Ferrari” braucējs aicina saviem faniem pārāk nesacerēties. Pēc divām pārsteidzošām pole position Monako un Baku F1 atgriežas pie ierastajām, ātrajām, klasiskajām trasēm, nevis vecpilsētu šaurajām ieliņām, līdz ar to spēku samēri sagaidāmi līdzīgāki sezonas pirmajiem posmiem.
Pēc Azerbaidžānas posma “Ferrari” nonākuši divus punktus priekšā “McLaren”. Ja nekas strauji nemainīsies, tieši šīs divas komandas savā starpā noskaidros trešās vietas likteni, lai gan Leklērs uzskata, ka Francijā šai cīņā iesaistīsies arī “AlphaTauri”. Leklēram bija divas fantastiskas izdevības, tomēr sarkanie pie pjedestāla joprojām nav tikuši un maz ticams, ka Pola Rikāra trase un Francijas GP ir vieta, kur tas notiks.
Ending the day with an explanation of this stunning #FrenchGP lid by its very own special designer @charles_leclerc 🤩#essereFerrari 🔴 pic.twitter.com/3r21SK8Dg3
— Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari) June 17, 2021
Vecā gvarde uzņem apgriezienus
Pieredzējušākie F1 fani ar lielu interesi raugās, kā klājas braucējiem, kuri atradās rezultātu sarakstu galvgalī pirms 10-15 gadiem. Ja no Raikonena un “Alfa Romeo” lieli varoņdarbi diez vai vēl gaidāmi, tad Sebastians Fetels un Fernando Alonso pamazām uzņem apgriezienus. Vēlreiz vērts atgādināt, ka abi ziemā piedzīvoja pārmaiņas – viens mainīja komandu, otrs atgriezās čempionātā, bet pirms sezonas notika vien trīs testu dienas, turklāt Sebs lielāko daļu laika sēdēja boksos, vērojot kā “Aston Martin” mehāniķi labo kārtējo defektu.
Tagad mašīna kārtībā. Spiediens ne tuvu nav tāds, kādu Fetels izjuta “Ferrari”, līdz ar to var redzēt, ka viņa pulveris vēl ir sauss – piektā vieta Monako un otrā Baku nāca ar nelielu veiksmes devu, tomēr arī tā reizēm jānopelna. Noturēt šo līmeni nebūs viegli, tomēr sagaidāms, ka Fetels būs pamatīgs bieds “Ferrari” un “McLaren”.
Tikmēr Alonso pirmajos posmos regulāri atradās komandas biedra Okona ēnā. Jau Spānijā bija manāmas pirmās dvesmas, ka čempions ir atpakaļ zirgā, taču riepu nodilums izbojāja cerības uz labu rezultātu, Azerbaidžānā viņam beidzot izdevās tikt Q3 un finišēt atzīstamā 6. vietā. Alonso ir maksimālists un šie noteikti nav rezultāti, kādus viņš vēlētos, tomēr pareizā attieksme, pieredzes izmantošana un izvairīšanās no kļūdām var atvest vēl vairākus finišus punktos.
Mājup ar jaunu kontraktu
Alonso komandas biedram “Alpine” sastāvā Estebanam Okonam karjera ritējusi kā pa amerikāņu kalniņiem. Spoža ienākšana, kas mijās ar asumiem ar vairākiem konkurentiem, tomēr nedeva iespēju ielauzties “Mercedes” komandā. Gluži pretēji, Okons uz gadu palika malā un šķita, ka vēl viens talants atradies neīstajā laikā, neīstajā vietā. Gads Daniela Rikjardo ēnā pie “Renault” stūres diez vai situāciju uzlaboja.
Ja F1 piešķirtu sezonas progresējušākā braucēja balvu, Okons noteikti būtu starp kandidātiem. “Alpine” nav pati ātrākā mašīna, taču šosezon Estebans cītīgi krāj punktus teju katrā posmā. Azerbaidžānā viņu pievīla tehnika, taču uz mājas posmu Okons dosies ar pārliecību, ka komanda viņam uzticas, jo tikko noslēgts ilgtermiņa līgums par sadarbības turpināšanu.
Tagad Okonam tikai jācer, ka mājas sienas būs viņam labvēlīgas, jo sacīkšu režīmā Pola Rikāra trasē F1 sacīkstēs viņš nav pavadījis nevienu apli. Trase tika pievienota kalendāram 2018. gadā, kad Okons sadūrās ar Gazlī jau 1. aplī, gadu vēlāk viņam neatradās pamatsastāva vieta nevienā komandā, bet pērn Francijas Grand Prix tika atcelts. Pat spilgti meistari dažkārt mājas posmos nespēj sevi pierādīt. Tiesa gan, Okons nāk no jauktas ģimenes un vairākkārt atzinis, ka viņa sirdī mājas posms risinās Barselonā. Lai nu kā, skaidrs, ka arī Francija šajā nedēļas nogalē turēs par viņu īkšķus.
Francijas Grand Prix programma
Pirmie treniņi | Piektdien 12:30 |
Otrie treniņi | Piektdien 16:00 |
Trešie treniņi | Sestdien 13:00 |
Kvalifikācija | Sestdien 16:00 |
Sacīkste | Svētdien 16:00 |
Ar savām prognozēm par šo sezonu padalies Formula 1 Fantasy līgas F1LV podkāsta klausītāju grupā! Grupas kods: 695aa5e42a. Ja esi jau iesaistījies prognozēs, varbūt šis ir īstais brīdis veikt izmaiņas savas komandas sastāvā? Šoreiz gaidāmi karsti notikumi… tiešā nozīmē, jo sinoptiķi uz posmu sola +30 grādus un pasakaini saulainu dienu.