Pēc “Red Bull” trīs uzvaru sērijas Formula 1 čempionāts savu Eiropas tūri turpina Štīrijā. Lai gan reģiona nosaukums dažiem var šķist svešs, tomēr tieši “Red Bull” vārdā nosauktā trase F1 saimi pie sevis ielūdz jau gadiem, turklāt šoreiz mūs gaida divi posmi divās nedēļas nogalēs vienā un tai pašā trasē.

Apļa veikšanai braucējiem nepieciešama tikai 1 minūte. Līkumu nav daudz, toties reljefa izmaiņas un plašie ceļi regulāri pavēruši izdevību aizraujošām un neparedzamām cīņām trasē. Ielūkosimies gaidāmā Grand Prix galvenajās intrigās!

Mainītās lomas

Imolā redzējām vienu no stratēģiski aizraujošākajām F1 sacīkstēm – Luiss Hamiltons ar negaidītu papildus pitstopu pēdējos apļos noķēra līderi Maksu Verstapenu un izcīnīja satriecošu uzvaru. Pagājušonedēļ Francijā abi bija mainītās lomās – šoreiz Verstapens bija tas, kurš dzinās pakaļ līderim un beigās kāpa uz pjedestāla augstākā pakāpiena.

Atšķirībā no ierastās ainas čempionāta kopvērtējumā arī lomas ir mainījušās – Hamiltons un “Mercedes” tagad nonākuši iedzinējos. Hamiltons nav uzvarējis kopš Spānijas GP maija sākumā, tomēr abi līderi regulāri atrodami plecu pie pleca līdz pat pēdējiem apļiem. Nav ko liegties, sezonas sākumā veiksme biežāk bija Hamiltona pusē, bet pēdējos posmos to pašu var teikt arī par Verstapenu, turklāt antispārnu izliekuma kontrolēšana nav padarījusi “Red Bull” lēnākus.

“Mercedes” galvenā problēma šobrīd ir saķeres atrašana. Dažās trasēs tā vienkārši nav spējīga sasildīt riepas atbilstošajai darba temperatūrai. Tas gan vairāk attiecas uz lēnajām ielu trasēm. Austrijā lielākā daļa brauciena paiet ar pedāli grīdā, līdz ar to varam gaidīt kārtējo fantastisko dueli starp abiem F1 dūžiem.

Lietus deja

Sagatavošanās cikls sacīsktēm šogad jau tā ir īsāks kā agrāk, jo piektdienās braucēji trasē pavada tikai divas stundas, ierasto trīs stundu vietā. Šoreiz arī šis laiks var izrādīties lieks. Laika prognozes liecina, ka piektdien gaidāms spēcīgs lietus. Nokrišņi ir iespējami arī sestdien un svētdien, taču ar ievērojami mazāku varbūtību.

Neparedzamos apstākļos spēku samēri mēdz atšķirties no ierastas nedēļas nogales. Protams, vadošajām komandām ir advancētākas datu analīzes programmas, tomēr braucēju meistarībai arī būs liela nozīme, jo trase augšup kalnā un lejup no tā, līdz ar to spēcīgāka lietusgāze var pārvērst kādu no taisnēm par nelielu upīti. Ir gadījies, ka kalnainajā klimatā viena trases daļa ir viscaur slapja, kamēr otrs gals ir pilnīgi sauss.

Spēja atrast pareizos regulējumus apstākļos, kas ievērojami atšķiras no treniņos pieredzētajiem atšķirs profesionāļus no amatieriem, bet slidenais asfalts var laicīgi kādam radīt galvassāpes. Pērn abas sacīkstes Austrijā bija saulainas un noslēdzās ar “Mercedes” braucēju uzvarām.

Grafiks: Pirelli

Austrijas Alpi(ne)

“Alpine” komanda par mājas posmu sauc Francijas Grand Prix, tomēr vienības nosaukums cēlies tieši no kalnu sistēmas, pie kuras atrodas trase. Līdz ar to šo posmu daļēji var saukt par viņu otrajām mājām. “Alpine” ir viena no sezonas lielākajām mīklām – uz papīra komanda bieži tiek vērtēta ap sesto vai septīto vietu, tomēr treniņu un kvalifikācijas ātrums bieži liek kritiķiem izplest acis, kamēr sacīkšu temps jau atkal rada problēmas.

Pēc vidējās starta pozīcijas “Alpine” braucēji kotējas vienā līmenī ar komandas bijušo pilotu Danielu Rikjardo, kurš šogad aizstāv “McLaren” krāsas. Rikjardo sezona līdz šim uzskatāma par diezgan neveiksmīgu, tomēr viņš ir guvis vairāk punktus par abiem “Alpine” pilotiem kopā.

Visas sezonas laikā “Alpine” regulāri ir viens ātrs braucējs. Pirmajos posmos Okons patīkami pārsteidza ar savu stabilitāti, kamēr Alonso atrašanās otrajā desmitā lika apšaubīt, vai divkārtējam čempionam bija vērts atgriezties. Pēdējos posmos situācija mainījusies – Alonso, pieradis pie mašīnas, izvairās no kļūdām un ar diviem lieliskiem finišiem punktos ticis garām Okonam kopvērtējumā, kurš, neraugoties uz līguma pagarināšanu, veicis vairākas neizteiksmīgas sacīkstes. Tik spoža braucēja pieveikšana vienādās mašīnās apklusinātu daudzus kritiķus, tomēr sāk šķist, ka Estebans tomēr jau atkal spēlēs otro vijoli. Ar “Alpine” gan nekad neko nevar zināt. Varbūt piepeši abi jau atkal būs mainītās lomās?

Lielā cerība mazajiem

Līdz šim divām komandām joprojām nav izdevies gūt punktus – “Williams” un “Haas”. Džordža Rasela ātrums, it īpaši kvalifikācijās, bieži ļauj cerēt uz finišu desmitniekā, taču sacīkstēs viss mēdz izjukt pa vīlēm vai nu paša kļūdu dēļ, vai mašīna vienkārši nav pietiekami ātra. “Haas” situācija ir mazliet bezcerīgāka, tomēr Šūmahers arvien biežāk cenšas pacīnīties par ko vairāk kā tikai priekšpēdējo vietu ar komandas biedru Mazepinu.

Sacensības Austrijā bieži ir tās, kur mazie cinīši var izšaut visaugstāk. Piemēram, pērn Austrijas GP finišu sasniedza tikai 11 mašīnas, 2018. gadā tehnika pievīla abas “Mercedes” mašīnas, bet 2016. gadā savu vienīgo punktu šeit sasniedza “Manor” komanda, pie tam Rasels pērn Štīrijas GP sāka no 12. pozīcijas. Apdzīšanas ‘pusizdevības’ nereti noved pie kontaktiem. “Williams” un “Haas” pirmais uzdevums ir tikt klasificētiem, kas viņiem ar abām mašīnām ir izdevies jau 5 posmus pēc kārtas. Ja tas izdosies, ar nelielu laikapstākļu palīdzību iespējas uz ko vairāk var pavērties ļoti strauji, jo atstatums līdz vidus ešalonam nemaz nav tik graujošs.

Štīrijas Grand Prix programma
Pirmie treniņiPiektdien 12:30
Otrie treniņiPiektdien 16:00
Trešie treniņiSestdien 13:00
KvalifikācijaSestdien 16:00
SacīksteSvētdien 16:00

“Ferrari” pa kalniem

Nevienai komandai pēdējā mēnesī nav sanācis tik ļoti lēkāt augšup un lejup pa rezultātu tabulu kā “Ferrari”. Monako un Azerbaidžanā izcīnītas pole position, tomēr šajos posmos izcīnīts tikai viens goda pjedestāls. Tai sekoja Francijas Grand Prix, kurā Maranello komandai neizdevās tikt galā ar strauji dilstošajām “Pirelli” riepām, līdz ar to gan Saincs, gan Leklērs palika bez punktiem.

Teorētiski Austrijai vajadzētu būt saudzīgākai pret riepām, turklāt arī boksu celiņš nav pārāk garš, kas var padarīt divu pitstopu stratēģiju samērā pievilcīgu. “Ferrari” paši uzskata, ka viņu mašīnai ir ļoti šaurs temperatūras loks, kurā riepas strādātu, kā iecerēts. Ja to izdosies atrast, varam gaidīt cīņas par pjedestālu, taču sarkano faniem jābūt gataviem arī uz vēl vienu mokošu nedēļas nogali.

Ar savām prognozēm par šo sezonu padalies Formula 1 Fantasy līgas F1LV podkāsta klausītāju grupā! Grupas kods: 695aa5e42a. Ja esi jau iesaistījies prognozēs, varbūt šis ir īstais brīdis veikt izmaiņas savas komandas sastāvā?